Anotherone bites the dust: Malev konkurs

Re: Malev på vej mod konkurs

Joda, men Czech Airlines sliter så det holder. LOT Polish Airlines har også klart seg, men de sliter også.

Det ser ut som om Aeroflot klarer seg, de er iallfall i kraftig vekst.

Jeg har inntrykk av at Aeroflot får litt hjelp av russiske myndigheters proteksjonisme. Czech, Lot og Malev er jo i EU land og nyter ikke godt av en slik proteksjonisme.

Trist uke for bransjen i Europa. Sånn er det dessverre med fri konkurranse. Så får hver enkel avgjøre hvordan Ryanair fremtiden i Europa ser ut. Aviation og gleden av å fly byttes ut med kvegbehandling og turen er noe man vil bli ferdig med så raskt som mulig med ansatte som blir betalt rask og uten respekt.

En Ryanair tur holder for meg, å spare noen smågrunker holder jeg meg for god til å gjøre når jeg tenker på konsekvensene.

Norwegian hiver seg på bølgen og tilbyr rimelige billetter til Malev passasjerer med Malev billetter.

I forbindelse med Malev konkursen tilbyr Norwegian rimelige billetter til de rammede Malev passasjerene som er strandet grunnet konkursen. Dette gjelder strekningene Budapest-Stockholm/København og Stockholm/København- Budapest.

Salgs og reiseperiode er t.o.m 12 februar 2012 og disse billettene er kun tilgjengelig for passasjerer som kan fremvise sine Malev reisedokumenter.

Fløy Malev til OSL den siste tiden, eller hadde de lagt ned OSL - BUD ruten??

Denne er det ingen som har fått med seg, tror jeg ...

. DH8Ds HA-LQA (4954) & HA-LQD (4063) were ferried from Budapest to Sandefjord on 10/2 on return to the lessor.

Og da står begge de to flyene parkert på Torp. Og crew tok et sørgmodig farvel med flyene.

Og for de som lurer på flightnummerne så hadde:
HA-LQA/OY-KCD MAH5700
HA-LQD/OY-KCG MAH5712

Det blir interessant å se hva som skjer med Malevs B737-600, jeg frykter de går til skraphandleren da markedet for disse er heller dårlig.

Ser ut som om Malev sine -600 er i ferd med å bli ferget over til Goodyear. Så det er vel et langt steg på vei mot mot et liv som delefly og skrapmetall

Kom tilfeldigvis over denne igår: http://novinite.com/view_news.php?id=136582

Hungary's Malev airlines that stopped flying last week expects a USD 120 M stabilizing credit from the Russian Vnesheconombank (Bank for Foreign Economic Activity).

If the Russian bank agrees to provide the credit, Malev could resume its flights from Budapest, ITAR-TASS informs.

Er det virkelig mulig at Malev kan starte opp sine flyvninger igjen?

.. og det er bekreftet at alle 736'erne skal skrotes ..

All six of the failed carrier's B736s left Shannon on 15/2 routing via Bangor, ME for scrapping at Goodyear, AZ. For the record, the aircraft concerned were HA-LOD (28259), HA-LOE (28260), HA-LOF (29348), HA-LOG (28261), HA-LOJ (29349) & HA-LON (29353).

Til dere som er mere flyautistisk enn meg; noen som vet hvor de to siste Q400 har tatt veien? Tar jeg ikke mye feil så var det HA-LQB og HA-LQC.

Hilsen FK27
Friendship Forever.

Da har HALQC parkert på Torp.
Jeg var midt i boarding på WF312 da den parkerte ved siden av gaten min. Jeg rakk ikke å ta bilde før den forsvant opp mot hangaren.

Da ser det ut som om AA dropper JFK-BUD som skulle åpne 14. juni

Ikke akkurat overraskende, er nok ikke enkelt å fylle flyene til BUD uten feed fra Malev.

Back