![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fløy med SK4485 fra TRD til SVG i dag. Spurte om de hadde sandwich men fikk beskjed at det var en for kort flight for noe annet enn småsnacks.
Drtte var en flight uten stopp i Bergen, og flytiden var 1 time og 10 min. Hvis drt kun er sandwich mellom Sør- og Nord-Norge så burde de vel skrevet så, og ikke at den er tilgjengelig på flighter over 50 min. Var forresten veldig få i Plus som så ut til å bry seg om "serveringen". |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Har den siste måneden hatt 7 Europa-flighter i SAS Plus (alle på ettermiddag/kveld) og har forsøkt de fleste rettene på tralla. Konklusjon: Spis før du går ombord...
Jeg har nå likevel funnet to ok kombinasjonsmenyer. 1) Øltørst: Øl og Box chips 2) Kaffetørst: Blåbærmuffin, kaffe & fransk ildvann Bon appetitt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Homebrewer
|
![]()
Var på (jobb)tur til BCN for et par uker siden i pluskvamperfektum, fra torsdag til fredag.
I BCN loungen klarte ikke dragen å se bookingklasse da jeg hadde fått en billett med tur/retur ferdig insjekket og printet i OSL. Etter å ha forklart, fikk jeg derimot komme inn mot nåde (TK Elite var ikke bra nok, måtte være Elite +) Vel ombord bestilte jeg en "dagens" salat + drikke. "Det blir 100,- kr" fikk jeg tilbake. "Ehh, jeg reiser i +". "Åja, så dere kom ombord" fikk jeg da tilbake. Kan vel ikke si jeg blir si jeg ble særlig imponert over dette produktet SAS! Roastbeef salaten var dog god, men aaaalt for liten for en hel mann... Siste leg fra BGO-OSL i + var uten mat, men fikk alkoholfri drikke og snacks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Homebrewer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
heisann!
Fløy i dag wrap-klasse TRD-CPH-PMI, og var eneste gjest i Plus på begge flights.. Hadde 10 rader for meg selv, og crewet stengte toalettet foran slik at jeg fikk fred. Fikk frokostbrett med varme rundstykker på begge flights, og kunne ellers velge det jeg ville. Meget avslappende, og ble meget godt tatt vare på av crewet, som var dansk og svensk. Kodus til SAS for de flightene!! Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg hadde en tur i Plus fra Athen til Kastrup denne uken. God service fra personalet, men maten er skuffende for en saapass lang tur. En kyllingsalat, sandwicher og wraps. Greit utvalg av drikke. Jeg betalte med poeng, og jeg ville ikke betalt ekstra for aa sitte i plus, med et slikt serveringsnivaa.
Jeg vil anbefale SAS foelgende: 1) Gjeninnfoer gardinskille 2) Ha en egen meny for PLUS. Varm rett for flyvninger over to timer. 3) Servering paa brett
![]() |
#48 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fløy CPH-SVG i Plus med SK 1876 4.august. Flyet var en A321 der 11 rader var i Plus og resten GO. JEg nøyde meg med 3 småflasker av sprit og en tørr kalkun sandwitch som ikke smakte all verdens. Loungen i CPH var også kjedelig. Ikke noe særlig utvalg av mat og drikke der. Så alt i alt savner jeg Economy Extra som SAS hadde før med et brett med god mat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Klarte å lure meg unna SAS Plus forrige uke, men hadde en medpassasjer i Lufthansa F som hadde en SAS Plus flight til Oslo senere Mandag. Han hadde fått tildelt 2B på ORD :/
Jeg forklarte buyer beware og han fikk endret sete. Ellers var det en herlig flight i Lufthansa C fra Frankfurt til Oslo og en lettelse å unngå SAS Plus |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
SAS har nå innført et flatt pristillegg på 1500 NOK/SEK/DKK for å reservere et 'personlig komfort'-sete i SAS Plus innen Europa. Dette gjelder enten man trenger det p.g.a. fysisk størrelse eller om man bare ønsker ekstra komfort. Dersom man er booket i SAS Go, er tillegget billettprisen minus skatter og YQ.
Last edited by ILS2; 10-09-2013 at 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Bestillingsprosessen vet jeg ikke så mye om. Men har hatt noen avganger hvor passasjerer har bestilt dette ( både i puls og go) En utfordring var på et fullt fly hvor crewet ombord var godt nok informert, og prøvde å bruke setet for å få noen til å sitte sammen. Jeg kan også tenke meg at passasjerer vil ha problemer med å respektere setet om det er et attraktivt sete. Har også hatt en forvirret flykaptein som ikke fikk det til å gå opp at jeg sa flyet var fullt, mens det er et ledig sete i følge L/S. Nå gjenstår det å se hvor populært dette blir, men jeg vil anta at det ikke blir merket spesielt ombord. Og at man må få sete tildelt med en gang når man bestiller, inntil videre så må man sjekke inn tidsnok ved skranke (ikke online/automat) og ved last minutt endringer så vil det neppe følge med.
![]() |
#56 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ikke så mye godt å lese om Plus'n utenlands.
Vurderer å slå til med Plus på PRG-OSL, 360kr extra. Noen prøvd Harmony Lounge på PRG? Er vel ikke rare greiene. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvis du uansett skal reise er 360 kr ekstra for Plus en no-brainer. Uavhengig av lounge, wrap, fast track o.l. er 360 kr for doble poeng alene et røverkjøp.
![]() |
#58 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
360,- bare for å få 1000 ekstra poeng? Akkurat det er vel ikke en no-brainer i mine øyne, men lounge og fast track kan nok være verdt betydelig mer enn 360,-. (dit: forutsatt at det er snakk om 360,- en vei, og ikke t/r...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Homebrewer
|
![]()
Sitter nå på flyet til NCE og får servert siste "enhancement" av SAS: Man må betale for mousserende vin i PLUS!
Først fjernes champis, så business og nå må man i tillegg betale ekstra for å få drikke mousserende fra Luxemburg. Lavmål SAS, skjerp dere! Klage er sendt customer relations as we speek! |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Gold
|
![]() ![]() ![]() ![]() WrapClass2E er og blir Økonomiklasse i luften. End of story. Så snart menigmann får sovet ut bonuspoengrusen (SAS har pumpet opp brukerdosen fra 150 til 200%), vil man begynne å se seg om etter bedre alternativer når man ønsker å unne seg litt ekstra luksus i luften. Som en fleksibel økonomibillett med litt ekstra snacks på bakken, er imidlertid WrapClass2E et flott produkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kan/bør SAS ta en "Austrian Airlines"? - operasjonell diskusjon | fluxie | Flyforum | 16 | 30-09-2014 09:25 |
SAS Wrap vs LH business + lengre reisetid | Peppep | Reiseforum | 5 | 03-03-2014 23:10 |
Småting på BGO | erlingjo | Småprat | 0 | 11-04-2011 19:34 |
Diskusjon av dumping, konkurranse og prising SK-DY (var Tidenes største SAS-kampanje) | Herlov | Flyforum | 40 | 21-08-2010 13:20 |
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige | MD90 | Flyforum | 86 | 12-08-2007 15:11 |