![]() |
|
![]() |
#21 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Etter å ha landet i en tyfon i 18-tiden, og passe døgnvill gikk turen rett til Hotel ANA Interconiental i Akasakadistriktet i Tokyo. Jeg spise litt, og tok kvelden. Dagen etterpå var det shopping i Ginza og en tur i Tokyo Tower som stod på programmet. Her er bilder fra dag 2 i Tokyo. Kjøpt forøvrig 1 ny MacBook Air til damen, den falt meget godt i smak. Ble solgt med internasjonalt tastatur.
Da jeg fokuserer primært på flyturene blir det en kjapp gjennomgang av bildene fra Tokyo. Resten av rapporten kommer i morgen onsdag. Tokyo Metro: ![]() Ginza med alle sine butikker og mennesker: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alle kjenner til de plassene i syden som tar bilder av maten som selges. Det ser ofte ganske tragisk ut. I japan så gjør de det på sin egen måte: ![]() Tokyo Tower. Utsiktsplatformer på henholdsvis 150 m og 250 m. ![]() Utsikt fra platformen på 150 m. Jeg orket ikke å stå ca 30 min i kø for å komme enda lenger opp. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vel tilbake på hotellrommet så jeg litt på TV. Måtte bare ta bilde av et Japansk gameshow som tydeligvis handlet om politikk. Utrolig bra. ![]() Rommet, beklager rotet. Glemte nesten å ta bilde av det. ![]() NEI, jeg prøvde ikke noen av ekstrafunksjonene på denne dassen, men jeg angrer litt på det nå. ![]() Disney World: ![]() Etter 2 hele dager i Tokyo var det på tide å dra hjem. Kom ca 20 min før innsjekkingen til ORD startet. ![]() Da kommer resten av rapporten NRT-ORD-MUC-OSL i morgen. Det blir UA F class, Red Carpet Club First-class lounges, menyer osv. Stay tuned. Thomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Jeg blir så utrolig reisesyk av å lese denne
![]() De "ekstrafunksjonene" på japanske dasser gav meg mitt livs overaskelse... etter å ha gjort det man gjør på en slik fasilitet kom jeg bortil en av disse knappene uten å helt å ha planlagt det.. Jeg skvatt som ei katte da mine edlere deler ble brutalt spylt og "fønet" etter alle mekaniske kunsters regler.. en svært unik opplevelse kan jeg garantere. Gleder meg til å lese videre, ser ut som en fantastisk morsom tur ![]()
![]() |
#23 | |
Flyprat fusentast
|
![]()
Vi starter helgen med nest siste del av min tripreport.
Etter en meget behagelig innsjekking, og "privat"(det var bare meg og 6 vektere i slusa)sikkerhetskontroll bar det opp til Uniteds Red Carpet Club First Class Lounge. Her var det MEGET bra utsikt direkte til rullebanen, så ca 5 timer her burde gå greit. Her er noen av sittegruppene. Jeg slo meg ned i stolen nærmest til venstre i bildet. ![]() Jeg var sulten, så en tur i bufféten er et must. Det ble servert sushi, kanapéer, kaker, snacks og sprit. I tillegg var det øl og vin. ![]() ![]() ![]() ![]() Det var ikke meny tilgjengelig her. Concierge service + resepsjon. Resepsjonisten var i loungen under for å finne en "power-adapter" til meg. ![]() En annen sittegruppe i loungen: ![]() PC som man kunne benytte seg av. ![]() Arbeidspult: ![]() Massasjestol, denne var ikke så verst. ![]() Kaffemaskin til fri benyttelse: ![]() Utsikt til rullebanen: ![]() Her er bilde av maten jeg spise nesten umiddelbart etter jeg ankom loungen. Meget god maki, og gode kaker. ![]() Ca 1 time før jeg skulle gå ombord var jeg sulten igjen. Da var det på tide med mer sushi, i tillegg ble de kake og nøtter. Champagne hører selvfølgelig med. ![]() UA 882 17:55 NRT - 15:04 ORD Belegg: 100 % i F, 90% i C, ca 100 % Y B747-400 Sete: 2K Det var bare 3 minutter å gå til gaten, så jeg ruslet nedover ca 25 minutter før gaten stengte. Ingen kø i First Class-køen, og jeg ble gleidet rett til mitt sete 2K. Jeg tok ikke bilde av kabinen da den allerede var HELT full, og jeg ønsket ikke å bry de andre passasjerene. Her er vertfall mitt sete: Headsett, tøflet og kit ligger klart til bruk. ![]() Inntatt posisjonen med tøflene på. Setet var MEGET behagelig, faktisk langt mer behagelig enn LH sitt F-sete. Det var masse lagerplass rundt setet, og justeringsmulighetene på setet var gode. ![]() Jeg drakk bare vann og appelsinjuice pre-departure, men så raskt vi hadde kommet oss i luften var det rødvin og varme nøtter. Rødvinen er en 2007 Châteauneuf-Du-Pape Les Closiers. Meget god! ![]() Menyen på denne flighten var som følger: Quote:
![]() Suppe ble konsumert under ganske sterk turbulens. I tillegg er jo ikke setet plassert helt parallellt med flyets fartsretning, noe som fører til at man sitter litt på skrå. Resultatet ser dere av bildet. Tomatsuppen var helt okey. Fyldig og smakfull, men kanskje litt kjedelig? ![]() Salat med meget god peppercorn dressing. Påfyll i hvitvinsglasset er også på plass. Uniteds bestning var MEGET observante på nivået i glassene, og var meget raskt på pletten om nivået var faretruende lavt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Flyprat fusentast
|
![]()
Kanskje et litt kjedelig og forutsigbart valg av hovedrett? Valget falt på "Pan-seared filet of mignon with bearnaise sauce"(BS). Kjøttet var meget mørt, og falt nesten fra hverandre når jeg satte gaffelen i det. Jeg var litt skeptisk til BS. Jeg er meget kresen når det kommer til BS, jeg synes ofte at sausen blir for fet og smaker bare smør/fett. Dette skjedde ikke hos United, og sausen var noe av det beste jeg har smakt på en god stund.
Det er fremdeles fransk fra Rôhnedalen i glasset. Passer selvfølgelig ypperlig til rødt kjøtt. ![]() Etter middag vurderte jeg LENGE om jeg skulle ta iskrem, men jeg er så svak for oster, så valget falt på ostetallerken. Jeg må si at dette var den eneste skuffelsen i måltidet. Etter min gane var ostene litt for "kjedelige" og usmakfulle. Til og med blåskimmelosten(Gorgonzolaen) følte jeg var litt spak i smaken. Ostebordet hos LH er definitivt bedre. Til ostene ble det som seg hør og bør konsumert Graham's LBV portvin. Pga lite smak i ostene og kraftig smak av portvinen var ikke dette helt optimalt. Nå er jeg kresen, men ost er noe av det beste jeg vet, så kanskje blikket blir litt mer kritisk da? ![]() Etter å ha sett litt mer Simpsons, Family Guy Star Wars special, House og annet var det ZZZzZZzZzz. Jeg sov i nesten 6 timer, og våknet av meg selv ganske uthvilt. Til lunch var det Crépes med kylling, spinat og Ricottaost. Dette var en meget god lunch. Ingen alkoholkonsum til lunch. Nypresset appelsinjuice var førstevalget. ![]() Vi landet ca 30 minutter før rutetid. Dette var MEGET digg, da det ca 15-60 min etter oppsatt rutetid kommer et virkelig RUSH av IC-fly inn til ORD. Alle internasjonale ankomster blir håndtert på Terminal 5, derfor var det viktig å komme før rushet til Imigration. Imigration gikk greit, vanlig spørsmål, og faktisk var det en meget sporty og glad fyr som satt i skranken. Han spurte hva jeg skulle gjøre i USA, og jeg svarte at jeg kom fra Japan, og var i transit til Europa. Han stusset da 1 sekund, og spurte: "Reiser ikke du feil vei". "Jo", svarte jeg, "men jeg er flynørd og milagerunner". Da lo han, og sa han visste ca 1000 ting som han heller vill bruke tiden på. Så gikk han tilbake til standardspørmålet: "Hvor lenge blir du i USA". Så ble det stille før jeg rakk å svare. Da utbrøt han, "jaja, sorry, du skal jo bare være her 6 timer i transit. Welcome to the USA!". Lattermild og i godt humør gikk jeg for å finne toget til Terminal 1 hvor Lufthansa bor. Jeg var allerede innsjekket til MUC, så jeg forsatte rett til sikkerhetskontrollen. Denne gikk MEGET greit i priority lane. De stusset heller ikke på den uåpnede embalasjen til MacBook Air som jeg kjøpte til min kjære. Effektivt og vennlig var mitt inntrykk av sikkerhetskontrollen. Avgangen til MUC var satt opp fra gate B26. United First Lounge ligger i Concouse C, så jeg måtte ta fatt på den ca 5 minutter lange spaserturen gjennom den psykedeliske undergangen til fra Concouse B til C. Etter å innstallert meg i loungen gikk jeg for å ta meg en dusj. Dette er en tjeneste som United tilbyr alle innkommende First-passasjerer. Innstallert meg i loungen: ![]() Badet var meget rent og fint: ![]() ![]() ![]() Etter en oppfriskende dusj var apetitten skjerpet. Det var en del god mat og drikke i loungen. Ingen meny. ![]() ![]() Startet med litt ost, sandwicher og en tortillagreie. Drikke er Jack Daniels & Coke. (When In Rome, do as the Romans) ![]() Jeg slappet av i loungen helt til flyet skulle gå. Underholdning bestod i lydboken Fyrvokteren av Camilla Läckberg. Vandret bortover ca 20 min før boarding startet. Siste dele av rapporten kommer i løpet av helgen. Denne inkluderer ORD-MUC i F, MUC First Lounge & MUC-OSL. Takk for titten. Kommentarer og spørsmål mottas gjerne. Ha en fortryllende helg folkens! Last edited by fluxie; 19-11-2010 at 20:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Superflyer
|
![]()
Kjempeflott TR-bra fortsettelse
![]() ![]() ![]() Hvordan var setene på UA ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Herlig forsettelse av denne rapporten, ser frem til siste del
![]()
![]() |
#28 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Herlig å følge deg så langt. Gleder meg rått til siste del!
![]()
![]() |
#29 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fortsatt glimrende rapport. Jeg likte spesielt din lille understatementaktige kommentarer med "utsikt til rullebanen". Alle flygærne sikler jo med slik utsikt.
![]() |
#30 |
Newcomer
|
![]()
Dette var jo jaggu spennende. Jeg følger med
![]()
![]() |
#31 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dette var ekstremt kjekt å følge med på. Gleder meg til å lese om avslutningen av turen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Flott ! Liker særlig mat- og drikkebildene, og ikke minst beskrivelsene av mat og drikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fantastisk bra rapport med masse god mat
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Utrolig flott rapport - skulle gjerne fått tatt en slik tur en gang
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Flyprat fusentast
|
![]()
Her kommer den siste delen av rapporten. Litt forsinket, men jeg håper dere tilgir meg når dere får se fråseriet på LH sin regning.
Etter ca 5 timers venter på RCC First Class lounge var det på tide å sette nesa mot gode gamle Europa. MUC ble valgt som destinasjon, og i MUC skulle jeg ha 3 timers ventetid før LH fløy sjarmøretappen tilbake til OSL. LH 435 21:45 ORD - 12:30+1 MUC Belegg: 37,5 % i F, ca 95% i C, ca 100 % Y A340-642 Sete: 2K Ut fra køen på B26 så det ut til at flyet var fullt. Jeg stilte meg i business & first køen. Det gikk en LH-dame rundt og sørget for at alle i C & F køen virkelig hadde C & F billett. Jeg stod bakerst i køen, og når hun oppdaget at jeg hadde F-billett ble jeg lett geleidet forran køen, og rett inn i flyet. DIGG!! Dette ventet meg i A340-600(D-AIHX) maskinen som ble levert ny i 2009. Følte jeg kunne lukte nybil(fly) lukta enda. ![]() ![]() ![]() Det var bare 3 personer i F-kabinen denne kvelden. I C og Y så det stappfult ut, og jeg var særdeles tilfreds med å tilbringe timene i en avslappet F-kabin. Før takeoff var det nøtter og champagne. Ble bare mer og mer glad i disse nøttene. Champisen er "D" de Davaux Brut. ![]() LH har forskjellige menyer mellom EU-ASIA og EU-USA, kjekt var det derfor å få prøvd begge menyene. Etter etter meget behagelig og ordinær takeoff fra ORD ble menyene delt ut. Man kunne velge full pupp eller bare en rask liten middag dersom man ville sove. Dere kan jo gjett hva undertegnede valgte?? Quote:
Først noe for å sette i gang smaksløkene. Dette var en lite snedig laksesalat. Friskt og godt. Rødvinen er allerede på plass. Jeg finner ikke vinlisten fra turen, men mener å huske det var en italiensk Montemareto fra 2005. ![]() Til forrett spurte jeg om det var mulig å få både kaviar og carapaccio. Da sa den særdeles hyggelige FA at siden vi var så få kunne jeg like godt bare smake meg igjennom alt. Hva svarer man så? Selvfølgelig!! Jeg må bare si at dette bilde viser alt LH i F står for. Fantastisk mat, feiende flott vin, og KJEMPEBRA service. ![]() En liten salat, ganske ordinær, gode råvarer, jeg spiste ikke opp alt. ![]() Hovedretten var selvfølgelig kjøtt. Biffen var perfekt grillet, sammen med meget god sauce, og friske grønnsaker ble dette ganske mange hakk bedre enn biffen til United. Vinvalget Château Dessault var et greit valg. Jeg kunne ramset opp viner som hadde passet bedre, men det var langt fra et dårlig valg. ![]() Ost og karamellisert pære må selvfølgelig konsumeres. Vinvalget var meget enkelt, og jeg følger LNv22s begeisting av Niepoort. Fritt etter minnet er jeg sikker på at det var 2004 LBV som ble servert. Passer jo fantastisk til ost. ![]() Til frokost ble det Amerikansk frukost. Ikke annet å si at den smakte meget godt etter noen timers søvn. LH leverer alltid. ![]() Etter landing var det å komme seg fra gaten til LH First Class Lounge. Dette var godt skiltet i Munchen, og jeg digget at passkontrollen var inne i loungen. Det satt en søvnig mann og spurte hvor jeg kom fra. Jeg sa selvfølgelig USA, da sa han at han måtte se passet mitt, jeg tok det så vidt ut fra lommen, også sa han OK! Lite byråkrati ![]() Loungeutsikt i MUC: ![]() Sittegruppe: ![]() Mitt "rede" de timene jeg måtte slå ihjel. ![]() Jeg var jo relativt mett etter frokosten, men jeg måtte jo klare å klemme ned litt til: ![]() Champagne, sushi og pølser, den hellige treenigheten. ![]() Restaurantområdet på FCL MUC: ![]() Et helt ordinært måltid på turen hjem fra MUC. ![]() Mitt reisefølge endelig hjemme: ![]() En kort oppsummering og konklusjon kommer i løpet av helgen. Jeg er åpen for spørsmål og kommentarer. Håper dette var en god start på helgen for dere ![]() Thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Super rapport! En av de beste gjennom tidene!
Takk for at du delte med oss!! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Som man sier på facebook: "Like"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det här var en riktigt bra rapport.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Tusen takk, topp, følger godt med.. "Reidar" må jo lære fortest mulig hvordan det er der HELT i front slik han ikke dummer seg ut..
Ikke greit å komme fra "taperklasse" .. ![]() ![]() ![]() ICN i mars.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fin avslutning på turen! Føler nesten som om jeg har vært ute og reist med deg!
Takk! Som SQ777 sier, må vi fra "taperklassen" lære oss hvordan det er der foran i flyet... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jorden rundt på 80 timer | peterfox | Småprat | 11 | 13-01-2014 08:30 |
Jorden rundt på 66 timer - i en MD11 | LN-MOW | Flyforum | 4 | 21-04-2012 00:01 |
Jorden rundt på 58 timer | Concorde | Flyforum | 17 | 23-03-2010 03:57 |
Jorden rundt på 80 timer - ph-ndr reiser langt bak i et fly. | Utflyttet | TripReports | 8 | 13-05-2009 01:17 |
Jorden rundt med SK,MH,CO,TG,LH | Farmer | TripReports | 29 | 04-03-2008 20:26 |