![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Et fly som i utgangspunktet ble forsinket pga. teknisk, kan plutselig bli forsinket pga. vær, som igjen medfører bytte av crew som kommer sent inn med et annet fly. Det er selvopplevd. Da begynner det å bli mange personer som er involvert, gjennom X antall ledd, slik at informasjonen som gis til passasjerene lett kan bli feilaktig. Alle ønsker å gi korrekt informasjon, men ikke alltid det er mulig dessverre.
Ingen trenger være redde for at de seriøse selskapene går inn for å gi feilaktig informasjon. Det har de ingenting å vinne på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Noen som vet hvorfor SK836 til CDG ble innstilt? Kan iallefall rapportere om kø på skranken til SAS idag..
![]()
![]() |
#23 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Værrestriksjoner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det har antageligvis blitt mye bedre de siste årene, men jeg vet at når det var mye internt bråk i Avinor ble flygeledere brukt som unnskyldning for så mangt. Jeg var selv pax på en flight ut fra OSL tidlig på morgenen hvor jeg hadde sjekket med jobben (ATC) om det var slot eller andre restriksjoner som ville kunne forsinke oss, det var ikke. Det kom aldri noe crew til flyet og vi endte opp med å forlate gate nesten 1 time sent. Mens vi takset ut informerte kapteinen sarkastisk at det igjen var flygelederne som hadde forårsaket delay.
Vet at dette ble tatt opp med selskapet senere og at det ble mottatt en uforbeholden unnskyldning. Hva som var den egentlige grunnen aner jeg fremdeles ikke. Kanskje crew'et hadde forsovet seg ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Historien til PointMergeArrival er ikke enestående.
Flygeledere er blitt brukt som unnskyldning og huggestabbe fra mang en cockpit opp igjennom åra, har opplevd flere tilfeller selv. Det er det heldigvis blitt slutt på. Ikke minst fordi flyverne som brukte dette "tricket" ettehvert oppdaget at det ofte satt flygeledere eller annet ATC/lufttrafikktjeneste-personell i cabin som tok dem på fersk gjerning i en bløff. Samarbeid og ærlighet når som regel lengre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Det snødde som pokker i Aberdeen fra 17.00 og utover. SK4615 kom på rute fra SVG , men ble stående å vente 1 time før de kom inn til standplass. Deretter gikk det slag - i -slag. ABZ har forholdsvis få standplasser og på en travel fredag ettermiddag blir det fort tilløp til kaos. Så ble rwy stengt mens de var ute med soplimen og børstet rwy. Men i loungen var det godt med helsedrikk og føde så det var bare å ta livet med ro. Alt gikk 2-3 timer etter skjema. KLM sin PH-BPB til AMS var ca 4 timer sein på grunn av flowcontrol i drittværet ved AMS. I det hele tatt , det var slik det kan være en vinterdag når været går "haywire". Det var god mat og god service hjem over Nordsjøen og for min del så spilte det ikke så stor rolle å komme sent hjem og i godt humør. Men jeg så jo at noen andre var lettere stresset over å miste forbindelsene sine. You win some - you loose some......... Snart er det jul ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Hur får man 66% punktlighet till att vara "över 50 procent försenade flyg"!? Borde det inte vara 34% försenade? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg kan si litt mine erfaringer, det kan være vanskelig å nøste opp følgeforsinkelser, og da blir det ofte at man sier årsakene er pga f.eks. vær hvis det er det som har vært gjennomgående for dagen. Men det er klart er det flere fly en normalt med teknisk, så vil jo det bli en kombinasjon, og omprioriteringer av flyflåten for å dekke opp 12 timer tidligere er ikke så lett. Dessuten så er jo det crewslinger som må inn i regnestykket. Og også hvis du har 100 stykker i kø som ønsker å vite hva som har skjedd, så prøver man å annonsere felles, men det kan være en passasjer på en flyavgang som har en annen forsinkelsesårsak, mens 10 andre har samme.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kinesiske myndigheter oppfordrer selskapene til internasjonal vekst | Someone | Småprat | 0 | 13-05-2011 14:12 |
Ti årsaker til å bli kastet av flyet | DCHalvorsen | Flyforum | 0 | 27-03-2008 08:00 |
Årsaker til level busts? | invest | Flyforum | 19 | 10-02-2008 01:13 |
Forsinkelser til Køben | Martin | Flyforum | 5 | 26-06-2006 22:59 |