Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 14-07-2009, 18:29   #21
pgaa
ScanFlyer Molded

Default Re: Årets Østen-tur! I bizz all the way

Sinnsyk bra rapport ! Bare å vente på resten her...
pgaa is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2009, 13:38   #22
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Fantastisk rapport - fortjener rating 5 stjerner! Gleder meg til å høre om SWISS langdistanse.
Old 15-07-2009, 15:58   #23
JoeW
ScanFlyer Rusty

Flott rapport, gleder meg til fortsettelsen!
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2009, 17:09   #24
Glenn
ScanFlyer Molded

Kjempebra rapport!! Venter spent på fortsettelsen!
Glenn is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2009, 14:00   #25
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Kjemperapport, ja! Da kommer det vel ikke mer. Flott med så mange bilder, særlig matbilder, med kommentarer til maten. Må si Swiss så meget bra ut, med alt fra ytre og indre design, til elegant presentert og tydeligvis god mat. Trodde Thai var bedre enn dette, noe skuffende.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2009, 14:15   #26
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Herlig rapport... ser ut som litt av en tur... godt å se at du drikker

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2009, 18:17   #27
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Takk for en fin rapport, nå må du bare komme med flere

Angående strømuttak til laptop på OSL, så har jeg stort sett alltid funnet en ledig en helt i enden av innenlandspiren, før gangveien ned til de gatene der nede. Men så er det å orke å gå helt dit, hvis det egentlig ikke er nødvendig...
Old 16-07-2009, 19:40   #28
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Glimrende! Hyggelig å se at Swiss er såpass bra. Kan fort bli en favoritt blandt nordmenn, særlig når alle flyene får nye F og Biz
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2009, 23:33   #29
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Takker for en virkelig bra og innholdsrik rapport! Var veldig hyggelig å lese den, masse flotte bilder også. Fristende å prøve Swiss etter å ha sett dette.
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2009, 00:19   #30
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Fin rapport - ser at du virker langt mer fornøyd med Swiss i biz enn jeg var etter min Thailandtur i vinter. Jeg opplevde Swiss som stiv og formell, savnet glimtet i øyet.
Du skrev vel noe i en godmorgen-tråd at du skulle si noe mer om setene - fikk ikke helt med meg hva du mente var forskjellen (ulempen?) på setene til Thai kontra andre selskaper?
Old 17-07-2009, 14:16   #31
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Takker for gode tilbakemeldinger! Hyggelig at dere likte rapporten!
Mange spørsmål her, så jeg skal prøve å svare så godt jeg kan:

Quote:
Originally Posted by OSLflyer View Post
Kjempe rapport. Utrolig frekk purser på TG som nekter servering av noe så banalt som øl og i tillegg spørre om vitale mål hos biz pax. Riktignok kan du få uvante spørsmål fra Thaiene, men en purser hos TG bør vite bedre. Hvordan taklet du denne behandlingen? Jeg hadde ikke latt meg bli fornærmet av en CA på denne måten.

Håper returen går med LX181 for sammenligningens skyld.
Ser at sluttdest. er MNL som kanskje ikke helt er naturlig valg for norske turister på denne tiden av året hvis sol og badeopplevelser er noe av ønskene. Grunnen for spørsmålet er at jeg selv med kone og voksen datter tok turen i fjor hvor vi ble positivt overrasket over MNL. Da bl.a shopping, festligheter og sikkerhet var viktig for oss, valgte vi å gå for Club-rom hos IC. Vi fikk en uforglemmelig opphold i MNL med enorme kontraster.
Purseren og vekt + øl: Jeg så stygt på'n til han gikk sin vei, og ba neste CA som gikk forbi om 2 øl som vi så fikk. Dog virket alle CA'ene nokså likeglad og mest opptatt med å få hvilt seg litt. Ingen extraservice i det hele tatt. Hver gang vi ba om noe, virket det som om det var et ork. Flere ganger svarte de ikke engang. Hørte hva vi sa, snudde seg og gikk. Skremmende dårlig. Jeg hadde veldig lyst til å su fatt i cabin sjefen og fortelle ham noen velvalgte ord, men reisekamerat T mente at det ikke ville utgjøre noe forskjell, og ba meg la være.

Filippinene: Fra mai til oktober er det regnsesong på Filippinene. Manila er en stor vemmelig by som jeg aldri tilbringer noe tid i. Heldigvis er områdene nord på Filippinene mindre utsatt for regn i denne perioden enn områdene fra Manila og sydover. Baloy Beach i Subic (området hvor amerikanerne hadde sin flåtebase) er et greit sted å campe. Flere ok hoteller der. Shopping, sightseeing og farting hit og dit er ikke min greie i den varmen!

Quote:
Originally Posted by LN-AØR View Post
Jøss, små folk altså. Har du bilder av dem også?
Ingen bilder av dem dessverre. Thaiene er jo så små at når jeg med mine 195cm stå opp rekker de ikke opp til bildekanten.

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Bra rapport til nå. Thai virker litt slite litt på matfronten og det virker som om de burde fått inn en skikkelig kokk til å gå over menyen. Ser frem til resten av rapporten også
Det burde de absolutt gjøre! De har ikke fille peiling på vestlig mat virker det som. Ingen smak i det hele tatt. De velger også temmelig blasse viner. De har visst ikke fått med seg at når man kommer opp i høyden må man ha noe kraftigere saker for å fremheve smakene. Kunne godt tenke meg å blitt food&wine consultant for dem.

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Glimrende lesestoff! Jeg er glad for at jeg ikke var tilstede da purseren nekta deg oel.... Verste jeg har hoert..

Turen begynte ihvertfall meget godt og Swiss saa kanon ut. Hoster man opp denne typen penger, skal ting vaere mye hyggeligere enn det man saa fra Thai her.
Ja, i etterpåklokskapens tegn angrer jeg på at jeg ikke tok for meg den sjefspurser sniken. Men jeg tror vel ikke heller at det hadde hjulpet noe. Hans engelskkunnskaper var så dårlig at han sikkert ikke hadde forstått halvparten. Har vurdert å sende dem et brev i etterkant, men vil det hjelpe noe???

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Fin rapport - ser at du virker langt mer fornøyd med Swiss i biz enn jeg var etter min Thailandtur i vinter. Jeg opplevde Swiss som stiv og formell, savnet glimtet i øyet.
Du skrev vel noe i en godmorgen-tråd at du skulle si noe mer om setene - fikk ikke helt med meg hva du mente var forskjellen (ulempen?) på setene til Thai kontra andre selskaper?
Jeg opplevde ikke Swiss som stivt og formellt i det hele tatt. Hjemmekoselig service. Alltid på pletten når man ringte i bjella, og de husket hva man drakk og kom med riktig påfyll! Meget bra. På alle 3 LX flightene var personalet slik. Jeg har nok blitt en Swiss-fan etter dette. Dessverre har de visst gått bort fra de gode prisene nå, og har en pris på rundt 20 laken tur/retur for samme ruta. Kanskje de kommer med gode tilbud igjen til neste sommer?

Glemte forøvrig å nevne at til åpningen av ruta i Oslo hadde de hyrt inn 2 piker i folkedrakter som spilte Edelweiss på alpehorn. Schtiiilig!!

Gult kort til Thai og Thumbsup for Swiss er min konklusjon!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2009, 23:17   #32
tommyoslo
Newcomer

tommyoslo's Avatar

Thai Re: Årets Østen-tur! I bizz all the way

Jeg har tatt 2 turer med Thai Airways siden de startet direkte ruten Oslo - Bangkok 15. juni i år, begge gangene på Royal Silk (business) class.

Jeg opplevde maten på samme måte som bizflyer på denne ruten også.

Når det gjald drikke fikk vi både vin og øl til maten, men så snart matserveringen var slutt, var det bare en drink av gangen. Det var mer enn nok drikke å få, men jeg savnet litt det å kunne ha 2 av gangen. Her vil jeg skryte av SAS for i påsken på Business class på Bangkok ruten var det ikke noe problem med serveringen.

La også merke til at de har begynt å annonsere over høytalerene at personer under 18år ikke får servert alkohol, samme gjelder berusede personer, samt at medbrakt alkohol ikke er tillatt å nyte. Hørte aldri noe slik annonsering på Thai flightene tidligere.

Internett linjene i loungene i Bangkok er veldig dårlige, tror aldri jeg har opplevd disse tilfredstillende nok til å kunne jobbe.

Ved innsjekk på Gardermoen har det blitt innført en linje man ikke skal krysse før det er sin tur til innsjekk (noe lik den som er på passkontrollen). Vi sjekket inn TG business og la ikke merke til denne streken, men det kan man trygt si at SGS gjorde, for SGS ansatt i 40 årene med lite hår på hodet som satt å kjedet seg i baggasje dropp skranken fredag 7. august kl. 1300 måtte demonstrere dette for oss med å gå mellom oss og hun som drev å sjekket inn, for så foklare oss om linjen med å jage oss en meter tilbake. Det var en glede noen dager senere å se at SAS skal slankes enda mer, så jeg håper vedkommende er borte når jeg skal på neste tur om 3 uker, for den slags oppførsel var ikke noe særlig å få på business innsjekk.

En annen erfaring jeg fikk var at når du reiser med Thai Airways og har Eurobonus gold, så er ikke dette gyldig på fast track. Eurobouns gold er kun gyldig sammen med SAS billett.
tommyoslo is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2009, 23:35   #33
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Det er selvsagt idiotisk å legge ned noe "forbud" mot å ha to drinker samtidig, men kan ikke helt skjønne hva man skal med to samtidig...

En annen ting er at jeg heller ikke helt skjønner begensningen av alkokohol, taxfree sprit er jo så billig for selskapene, at det neppe må koste noe særlig mer enn å servere cola?
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2009, 23:49   #34
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Nå var vel det bare en av mange detaljer som TG feilet på. Tenk om du vil ha øl & akevitt og du bare kan få en av delene?

Forøvrig godt å høre at TommyOslo også støtter mine oberservasjoner.

BF

Old 16-08-2009, 02:56   #35
Utflyttet
Ute på tur

Jeg kan støtte meg bak observasjonene om LX. Jeg har flydd de på to turer til Nairobi, og et par ganger OSL-ZRH. De er som en vennlig og smilende utgave av LH, litt som et SAS som ikke har kjørt i grøften.

ZRH er en veldig OK flyplass, loungene er gode, godt bedre enn LH sine for biz/*G, og jeg har bare gode opplevelser fra å være i kabinen til LX.

Maten til LX har jeg heller ikke hatt noe å utsette på.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2009, 20:12   #36
MD11
ScanFlyer Dusty

MD11's Avatar

Utmerket Bixflyer. Meget underholdende rapport, det må jeg virkelig si. Angående bekledningen til kabinbesetningen hos TG så har det noe med rangordning og gjøre så vidt jeg vet. Jeg har kun prøvd TG Business Class engang, B744 BKK-CDG. Men sov nesten hele veien så har ikke noe sammenligningsgrunnlag. Jeg tilhører røkla i Economy og har mange turer i TG Economy som jeg har vært god fornøyd med.
Old 17-08-2009, 09:09   #37
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by tommyoslo View Post
La også merke til at de har begynt å annonsere over høytalerene at personer under 18år ikke får servert alkohol, samme gjelder berusede personer, samt at medbrakt alkohol ikke er tillatt å nyte. Hørte aldri noe slik annonsering på Thai flightene tidligere.
Tja, kanskje de har sett behov av denne type info på OSL-ruta

Old 13-09-2009, 10:19   #38
janarne101
ScanFlyer Blue

Da må jeg dessverre slutte meg til klagekoret mot TG.

Dro med direkteruta fra OSL på fredag, sete 18K.

Etter middagen prøvde de å få oss til å sove så fort som mulig. Når man trykket på knappen for å få servering, kom de ikke. Da jeg rundet hjørnet for å få hjelp, ble de sure. Det ble da påpekt at det var natt i Thailand, og folk var trøtte. Jeg pekte da på mitt armbåndsur, som viste kl. 19, og sa at passasjerene om bord ikke hadde vært bare et par dager i Norge, og at det for dem var tidlig kveld.

Når jeg flyr biz, forventer jeg annen service. Blir nok å reise med et stopp i Europa et sted for meg etter dette. Kvaliteten på TG har stupt betraktelig. Er vel ikke bare dette crewet heller, da Bizflyer jo påpekte det samme ut fra ZRH.
janarne101 is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2009, 21:07   #39
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Synd å måtte høre nok en gang hvilken standard TG har lagt seg på!
Noen som vet om deres service i Reidar klasse også har fallt tilsvarende?

Hvis SAS opprettholder sin C klasse pris på drøye 16 laken i biz, er det et lett valg for fremtiden!

BF

Old 14-09-2009, 01:43   #40
Jarlabanke Vking
ScanFlyer Silver

Jarlabanke Vking's Avatar

Quote:
Originally Posted by janarne101 View Post
Da må jeg dessverre slutte meg til klagekoret mot TG.

Dro med direkteruta fra OSL på fredag, sete 18K.

Etter middagen prøvde de å få oss til å sove så fort som mulig. Når man trykket på knappen for å få servering, kom de ikke. Da jeg rundet hjørnet for å få hjelp, ble de sure. Det ble da påpekt at det var natt i Thailand, og folk var trøtte. Jeg pekte da på mitt armbåndsur, som viste kl. 19, og sa at passasjerene om bord ikke hadde vært bare et par dager i Norge, og at det for dem var tidlig kveld.

Når jeg flyr biz, forventer jeg annen service. Blir nok å reise med et stopp i Europa et sted for meg etter dette. Kvaliteten på TG har stupt betraktelig. Er vel ikke bare dette crewet heller, da Bizflyer jo påpekte det samme ut fra ZRH.

slutter meg også til dette. makan til nebbete og "ovenfra og ned" behandling er det lenge siden jeg har opplevd. liker SK mye bedre på C!

mange!
Jarlabanke Vking is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules