![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Sinnsyk bra rapport !
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Fantastisk rapport - fortjener rating 5 stjerner! Gleder meg til å høre om SWISS langdistanse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Flott rapport, gleder meg til fortsettelsen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kjempebra rapport!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kjemperapport, ja! Da kommer det vel ikke mer. Flott med så mange bilder, særlig matbilder, med kommentarer til maten. Må si Swiss så meget bra ut, med alt fra ytre og indre design, til elegant presentert og tydeligvis god mat. Trodde Thai var bedre enn dette, noe skuffende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Herlig rapport... ser ut som litt av en tur... godt å se at du drikker
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Browncoat
|
![]()
Takk for en fin rapport, nå må du bare komme med flere
![]() Angående strømuttak til laptop på OSL, så har jeg stort sett alltid funnet en ledig en helt i enden av innenlandspiren, før gangveien ned til de gatene der nede. Men så er det å orke å gå helt dit, hvis det egentlig ikke er nødvendig... ![]()
![]() |
#28 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Glimrende! Hyggelig å se at Swiss er såpass bra. Kan fort bli en favoritt blandt nordmenn, særlig når alle flyene får nye F og Biz
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Takker for en virkelig bra og innholdsrik rapport! Var veldig hyggelig å lese den, masse flotte bilder også. Fristende å prøve Swiss etter å ha sett dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fin rapport - ser at du virker langt mer fornøyd med Swiss i biz enn jeg var etter min Thailandtur i vinter. Jeg opplevde Swiss som stiv og formell, savnet glimtet i øyet.
Du skrev vel noe i en godmorgen-tråd at du skulle si noe mer om setene - fikk ikke helt med meg hva du mente var forskjellen (ulempen?) på setene til Thai kontra andre selskaper?
![]() |
#31 | ||||
FinalCall.travel/no
|
![]()
Takker for gode tilbakemeldinger! Hyggelig at dere likte rapporten!
Mange spørsmål her, så jeg skal prøve å svare så godt jeg kan: Quote:
Filippinene: Fra mai til oktober er det regnsesong på Filippinene. Manila er en stor vemmelig by som jeg aldri tilbringer noe tid i. Heldigvis er områdene nord på Filippinene mindre utsatt for regn i denne perioden enn områdene fra Manila og sydover. Baloy Beach i Subic (området hvor amerikanerne hadde sin flåtebase) er et greit sted å campe. Flere ok hoteller der. Shopping, sightseeing og farting hit og dit er ikke min greie i den varmen! Ingen bilder av dem dessverre. Thaiene er jo så små at når jeg med mine 195cm stå opp rekker de ikke opp til bildekanten. Quote:
![]() Quote:
Quote:
Glemte forøvrig å nevne at til åpningen av ruta i Oslo hadde de hyrt inn 2 piker i folkedrakter som spilte Edelweiss på alpehorn. Schtiiilig!! Gult kort til Thai og Thumbsup for Swiss er min konklusjon! BF ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Newcomer
|
![]()
Jeg har tatt 2 turer med Thai Airways siden de startet direkte ruten Oslo - Bangkok 15. juni i år, begge gangene på Royal Silk (business) class.
Jeg opplevde maten på samme måte som bizflyer på denne ruten også. Når det gjald drikke fikk vi både vin og øl til maten, men så snart matserveringen var slutt, var det bare en drink av gangen. Det var mer enn nok drikke å få, men jeg savnet litt det å kunne ha 2 av gangen. Her vil jeg skryte av SAS for i påsken på Business class på Bangkok ruten var det ikke noe problem med serveringen. La også merke til at de har begynt å annonsere over høytalerene at personer under 18år ikke får servert alkohol, samme gjelder berusede personer, samt at medbrakt alkohol ikke er tillatt å nyte. Hørte aldri noe slik annonsering på Thai flightene tidligere. Internett linjene i loungene i Bangkok er veldig dårlige, tror aldri jeg har opplevd disse tilfredstillende nok til å kunne jobbe. Ved innsjekk på Gardermoen har det blitt innført en linje man ikke skal krysse før det er sin tur til innsjekk (noe lik den som er på passkontrollen). Vi sjekket inn TG business og la ikke merke til denne streken, men det kan man trygt si at SGS gjorde, for SGS ansatt i 40 årene med lite hår på hodet som satt å kjedet seg i baggasje dropp skranken fredag 7. august kl. 1300 måtte demonstrere dette for oss med å gå mellom oss og hun som drev å sjekket inn, for så foklare oss om linjen med å jage oss en meter tilbake. Det var en glede noen dager senere å se at SAS skal slankes enda mer, så jeg håper vedkommende er borte når jeg skal på neste tur om 3 uker, for den slags oppførsel var ikke noe særlig å få på business innsjekk. En annen erfaring jeg fikk var at når du reiser med Thai Airways og har Eurobonus gold, så er ikke dette gyldig på fast track. Eurobouns gold er kun gyldig sammen med SAS billett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er selvsagt idiotisk å legge ned noe "forbud" mot å ha to drinker samtidig, men kan ikke helt skjønne hva man skal med to samtidig...
En annen ting er at jeg heller ikke helt skjønner begensningen av alkokohol, taxfree sprit er jo så billig for selskapene, at det neppe må koste noe særlig mer enn å servere cola? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Nå var vel det bare en av mange detaljer som TG feilet på. Tenk om du vil ha øl & akevitt og du bare kan få en av delene?
Forøvrig godt å høre at TommyOslo også støtter mine oberservasjoner. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Ute på tur
|
![]()
Jeg kan støtte meg bak observasjonene om LX. Jeg har flydd de på to turer til Nairobi, og et par ganger OSL-ZRH. De er som en vennlig og smilende utgave av LH, litt som et SAS som ikke har kjørt i grøften.
ZRH er en veldig OK flyplass, loungene er gode, godt bedre enn LH sine for biz/*G, og jeg har bare gode opplevelser fra å være i kabinen til LX. Maten til LX har jeg heller ikke hatt noe å utsette på. -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Utmerket Bixflyer. Meget underholdende rapport, det må jeg virkelig si. Angående bekledningen til kabinbesetningen hos TG så har det noe med rangordning og gjøre så vidt jeg vet. Jeg har kun prøvd TG Business Class engang, B744 BKK-CDG. Men sov nesten hele veien så har ikke noe sammenligningsgrunnlag. Jeg tilhører røkla i Economy og har mange turer i TG Economy som jeg har vært god fornøyd med.
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da må jeg dessverre slutte meg til klagekoret mot TG.
Dro med direkteruta fra OSL på fredag, sete 18K. Etter middagen prøvde de å få oss til å sove så fort som mulig. Når man trykket på knappen for å få servering, kom de ikke. Da jeg rundet hjørnet for å få hjelp, ble de sure. Det ble da påpekt at det var natt i Thailand, og folk var trøtte. Jeg pekte da på mitt armbåndsur, som viste kl. 19, og sa at passasjerene om bord ikke hadde vært bare et par dager i Norge, og at det for dem var tidlig kveld. Når jeg flyr biz, forventer jeg annen service. Blir nok å reise med et stopp i Europa et sted for meg etter dette. Kvaliteten på TG har stupt betraktelig. Er vel ikke bare dette crewet heller, da Bizflyer jo påpekte det samme ut fra ZRH. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Synd å måtte høre nok en gang hvilken standard TG har lagt seg på!
Noen som vet om deres service i Reidar klasse også har fallt tilsvarende? Hvis SAS opprettholder sin C klasse pris på drøye 16 laken i biz, er det et lett valg for fremtiden! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
slutter meg også til dette. makan til nebbete og "ovenfra og ned" behandling er det lenge siden jeg har opplevd. liker SK mye bedre på C!
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Årets siste dag og årets siste tur | CFM | Bilder & foto | 3 | 02-01-2014 00:03 |
Tur til Østen | MUFC | Reiseforum | 3 | 16-09-2011 07:11 |
Årets første tur - OSL | viking1965 | Bilder & foto | 9 | 24-01-2011 00:01 |
Årets Østen Ferie - Reisebeskrivelser - Endelig! | Bizflyer | TripReports | 24 | 25-07-2010 22:38 |
Østen tur/retur på ID tkts , del 1 | sk931 | TripReports | 7 | 14-07-2009 17:40 |