Jeg registrerer at. Sas går motsatt vei i forhold til f.eks. Delta, som nettopp har relansert gratis sprit og amenity kit på langdistanse.
Siden du først drar inn Star Alliance i det... Et av de største selskapene i alliansen, United, tar også betalt for alkohol i eco.
That being said, jeg skjønner ikke hvorfor de gjør det de gjør når de tar slike grep og "forbedrer" servicen ombord. Skillet mellom LCC og fullservice vaskes stadig ut.
Ser ikke helt problemet lenger. Bortsett fra endel folk på diverse flyforum med mange prinsipper spiller det ingen rolle. Deres største direkte konkurrenter tiø USA som DY og UA tar seg betalt for alkohol og de har neppe tapt noen kunder til SAS siden SAS hadde gratis alkohol til maten.
I en ideell verden burde SAS tilby det, men med SAS økonomi burde de lete etter "ubetydelige" områder å kjipe ned på for å spare penger. Det er det eneste fornuftige
Ser ikke helt problemet lenger. Bortsett fra endel folk på diverse flyforum med mange prinsipper spiller det ingen rolle. Deres største direkte konkurrenter tiø USA som DY og UA tar seg betalt for alkohol og de har neppe tapt noen kunder til SAS siden SAS hadde gratis alkohol til maten.
I en ideell verden burde SAS tilby det, men med SAS økonomi burde de lete etter "ubetydelige" områder å kjipe ned på for å spare penger. Det er det eneste fornuftige
Enig, men det som er "helt hål i hodet"(jeg er sindig sørlending) at de tar betalt for alkohol i Plus på L/H, men ikke på S/H.....
Er det nå slik at DY og UA er de største konkurrentene? Direkte fra Norge, kanskje ja, men man hører jo stadig hvor viktig det er med feed fra diverse plasser i Europa for å få slike langruter til å gå rundt, og da snakker vi nok om en helt annen konkurranseflate enn DY og UA. I tillegg har jeg mine tvil om hvor mye av en konkurrent DY er til SK på long haul
(og har ikke DY drikke inkludert i premium economy?).
Jeg tror selv sindige sørlendinger bør begynne å lese hele teksten. Der står det at de tar nå betalt for alkohol i GO på longhaul.....ikke Plus![]()
...., men det er handling (pakking, klargjøring, transport mm.) som koster penger.
.
Du vet vel at de eneste som ikke tjener penger på flybransjen er flyselskapene ....![]()
Ser forresten av SAS nå har endret teksten på sidene sine igjen og det står nå igjen at alkoholholdig drikke er inkludert. Så er det nok en liten PR blemme av SAS og det viser seg at det fortsatt er inkludert er like vel?
Skulle det stemme så mener jeg fortsatt at SAS bør vurdere å ta betalt for det
Nå er det longhaul man snakker om her, da, og da er det betalt for alt fra CloudShop, også i Plus (minus mat og drikke til maten). Hvis jeg hadde betalt 18.000 t/r EWR så hadde jeg blitt sur om jeg måtte betale for en cola mellom måltidene.Ja - SK Plus, med daglige flyvninger mellom OSL-SVG blir det i overkant mye gratis "Vingummi - Godt og Blandet" og burk-Cola,
Tilbudet som gis reisende i +Plus er grusomt. Dersom det hadde blitt servert gratis snacks (Carrots & dip) og Farris hadde man kanskje ikke blitt kalt for Michelin-mannen
Jobbet en tid innen cs, og overraskende mange var ekstremt opptatt av om flyselskapet serverte gratis børst eller ikke.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.