SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

Ser etter litt søking hos Expertflyer at ny kabin kommer opp på flyvninger fra 26.04 og utover. Spennende :)

Er det noen som vet hvor "tentativt" dette er? Kan ikke dette endres relativt raskt i grunn, og tenker da ikke på uforutsett tech eller ligende?

Er det noen som vet hvor "tentativt" dette er? Kan ikke dette endres relativt raskt i grunn, og tenker da ikke på uforutsett tech eller ligende?

Utifra Expertflyer vil alle 330-ene være oppgradert (ny kabin på 903,907,909 og 945), så risikoen er jo at man får en 340. Men med ett fly ute er vel faren større for kanselering og ombooking enn endring av flyindivid, og havner du da på 901 eller 943 lukter det 340.

Er vel derfor SAS ikke har gått ut med noe annet enn når de setter i gang modifiseringen, da dette er veldig tentativt og forandringer i hvilke fly som flyr hvor vil være vanlig.

Ser cphtraveller skriver at det er RKN (en 330) som skal først inn, men vet ikke om det stemmer

Planene for oppgradering er

330
RKN. Ferdig 10 Jan
RKH ferdig 1 feb
RKM. Ferdig 1 mars
RKO. Ferdig 29 mars

340
KBM. Ferdig 11 mai
KBA. Ferdig 9 juni
RKF. Ferdig 25 okt

Planene for oppgradering er

330
RKN. Ferdig 10 Jan
RKH ferdig 1 feb
RKM. Ferdig 1 mars
RKO. Ferdig 29 mars

340
KBM. Ferdig 11 mai
KBA. Ferdig 9 juni
RKF. Ferdig 25 okt

Urk det betyr med andre ord at det er null mulighet for å få et av disse flyene til SFO i påsken...

Vet ikke om det kommer bli broblemer for SAS men tydligvis har SAS Unionen avtale på at det skal være harde vegger. Etter modden blir det tydligvis gardin
Kan leses mere her http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=10699
SAS nyrenoverade A330 har inte de vilokabiner för besättningen som det svenska kollektivavtalet föreskriver. Det kan innebära att den svenska kabinpersonalen tvingas avstå från att tjänstgöra ombord på linjerna från Arlanda till New York och Chicago.

Vet ikke om det kommer bli broblemer for SAS men tydligvis har SAS Unionen avtale på at det skal være harde vegger. Etter modden blir det tydligvis gardin
Kan leses mere her http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=10699

Hold da op hvor er det dumt. Naturligvis skal vilkår være ok i Scandinavien, men vi taler en medium/long-haul. Utroligt hvor meget at medarbejderne skal diktere driften af flyselskabet ikke mindst set i lyset af, at SAS konkurrerer med selskaber som slet ikke har disse udfordringer.

Hvad med at kompensere med et noise cancelling headset og lidt ekstra godt crew måltid.

Ellers må de være lidt kreative med crew rest moduler:
http://leehamnews.com/2014/09/06/fi...nts-gives-the-a330neo-gains-over-todays-a330/

Ifølge artiklen bliver det ikke et problem på A359'erne, da disse har plads nok oven over kabinen til crew rest moduler.

Last edited:
Jeg skal til Orlando i slutten av mars og hjem i april. Noen som ser om hvor det er størst sjanse for å få disse flyene om jeg flyr via CPH eller ARN og så videre over dammen ?

Jeg skal til Orlando i slutten av mars og hjem i april. Noen som ser om hvor det er størst sjanse for å få disse flyene om jeg flyr via CPH eller ARN og så videre over dammen ?

SK909 CPH-EWR fra 01.02.2015 skal etter planen flyves med ny innredning.

SK903 ARN-EWR fra 17.03.2015 skal etter planen flyves med ny inredning.

merk dette er kun etter planen og det er ingen garanti at flyene er ferdig oppgradert til disse datoene.

Hold da op hvor er det dumt. Naturligvis skal vilkår være ok i Scandinavien, men vi taler en medium/long-haul. Utroligt hvor meget at medarbejderne skal diktere driften af flyselskabet ikke mindst set i lyset af, at SAS konkurrerer med selskaber som slet ikke har disse udfordringer.

Utrolig hva SAS går med på av krav fra de flyvende. Den som godtok at det skal være hard vegg gremmer seg sikkert i dag.
Jeg blir nesten overrasket over hvor mye det går an å forlange av selskapet for at de skal få lov å utføre sin jobb. Om jeg hadde bedt min arbeidsgiver om et eget rom som jeg kunne spise lunsj i alene eller med en kollega, da hadde jeg fått beskjed om å finne meg en ny jobb. ;)

Hvis ikke svenske flyvere kan fly ARN-EWR/ORD pga denne gardinen, så la heller de norske gjøre jobben. Skal se at de svenske til slutt gir opp dette helt håpløse kravet.

Da har en booket tur i slutten av mars til NYC via København. Ser ut som ny bizz over dammen. Litt rar seating når skal velge seter da. Noen som har sett en mer ordentlig seteplan som vet hvilke seter på vindus raden hvor sete er nærmest vindu?

Har OSL-EWR 30 Jan og EWR-OSL 3 Feb..

Noen håp for nyinnredningen på de flightene da?? Ellers må det bookes om her.. :)

EDIT: Så nå at det var nytt setekart på EWR-CPH 3 Feb, så da ble det den. :)

Kim

Last edited:
Back