![]() |
|
![]() |
#201 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hvor mye har WF øket kapasiteten i år? Planer for kapasitetsøkning fremover? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, og så kan de skrive med liten skrift ved flydøra og på brevarkene sine "Ved konkurranse så gir vi oss".
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
En av årsakene til at Widerøe fikk et såpass mye svakere kvartalsresultat for 3. kvartal 2012 sammenliknet med samme periode i fjor, var ifølge kvartalsrapporten konkurranse på de kommersielle rutene. Ettersom Sandefjord-rutene må være de mest konkurranseutsatte kommersielle rutene i porteføljen, tipper jeg at Widerøe taper penger i Sandefjord nå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Lurer på hva som skjer om Norwegian klarer å presse Widerøe ut fra Torp, og WF dermed forsvinner fra TRF-CPH? Vil SAS selv ta over ruten, eller vil man la KLM/SkyTeam stjele alle passasjerene?
Last edited by Boeing_fan; 17-11-2012 at 12:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Vel, det blir jo lite transfer fra DY til SAS om DY tar over TRF-CPH. Har Norwegians priser steget paa TRF-BGO/TRD. Det ser ikke slik ut paa lavpriskalenderen. DY kan umulig tjene penger paa innenriks fra Torp naa.
![]() |
#207 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Utdrag fra pressemelding nettopp distribuert til media:
Widerøe utvider, gjeldende fra sommerprogrammets oppstart 2. april 2013, rutetilbudet mellom Sandefjord lufthavn Torp og Stavanger lufthavn Sola fra fire til fem daglige rundturer på hverdager.....På denne måten vil vi kunne tilby meget god frekvens fordelt utover hele dagen, og imøtekommer dermed våre kunders ønsker om et ytterligere forbedret rutetilbud. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Men ja, det er et godt poeng. Men dersom SAS går konkurs, er det derimot stor sjanse for at TRF-CPH forsvinner tror jeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Er Norwegian fornøyd med satsingen på Torp tro?
![]() |
#212 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Utland, som utgjør langt færre flygninger, går nok mye bedre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ser ut som dy tjener penger torsdag til søndag, og taper de andre dagene. De tjener nok mer på fulle fly på søndager på torp enn fra osl. I sum kanskje ikke så galt til å være en relativ ny rute. Utfra siste kvartalstall har selskapet definitivt evne til å fortsette satsingen. Flott at det er plass til to aktører.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hvis trf innenriks gir Norwegian en inntekt som er 10.000 for lav per flygning i snitt så utgjør det 25 mill på årsbasis. Klart de har råd til å fortsette. Jeg tviler på at de taper så lite som i mitt eksempel, som er tatt rett ut av luften, så skulle som sagt vært interessant å høre om det dikuteres internt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Newcomer
|
![]()
Noen som vet hvordan det går i dette bikkjeslagsmålet?
Avinor slapp i går trafikktallene for mars, hvor Torp innenriks endte opp med ca 49 000 pax fordelt på 842 bevegelser, som utgjør en gj.kabfaktor på 58 pax. Kjenner ikke til fordelingen mellom NAS og Widerøe, men det kan ikke være sunn drift for noen av aktørene. Noen som tør å spå fremtiden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Newcomer
|
![]()
Personlig tror jeg NAS taper kampen, ser allerede i sommer at de kun flyr en daglig til Trondheim, mot Widerøes 3.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvis man ser på setekapasiteten, så er ikke forskjellen så veldig stor. Selv håper jeg fortsatt Norwegian vinner kampen, og det blir Widerøe som forsvinner. Tror det vil medføre lavere priser enn et Widerøe-monopol, og flyene er mye bedre, selv om frekvensene sikkert blir noe lavere.
Last edited by Boeing_fan; 13-04-2013 at 16:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvordan var prisnivået med WF før Norwegian kom? Vanskelig å finne billetter til 395, som vel er den laveste prisen til WF innenriks?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Newcomer
|
![]()
Denne situasjonen har vart mye lengre enn jeg i utgangspunktet trodde den ville, begge aktørene er vel rimelig sikre på å tjene penger dersom den andre gir seg.
Dersom Widerøe går ut av kampen som taperen er jeg spent på hvordan de vil forvalte de frigjorte ressursene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe starter Evenes-Torp | catocontrol | Flyforum | 15 | 08-02-2015 14:42 |
Video fra Torp med nytt kamera Widerøe og Norwegian pluss et par flotte småfly | Kanon | Bilder & foto | 6 | 22-04-2012 10:23 |
Widerøe trapper opp på Torp | LN-AØR | Flyforum | 3 | 17-06-2008 12:44 |
Widerøe sliter på Torp | imm | Flyforum | 6 | 18-02-2008 12:41 |
Widerøe øker på Torp! | TCAS | Flyforum | 24 | 30-10-2007 17:50 |