![]() |
|
![]() |
#181 |
Newcomer
|
![]()
Slenger meg på priority tråden jeg og! Jeg ser noen av dere skriver SAS har sluttet med prio bag på innenlands fly. Det er ikke tilfelle. Ting har endret seg, ja, men prio bag er det i bøtter og spann! Hva som skal til og hvem som får prio bag vet jeg dessverre ikke, etter som jeg jobber ute ved flyene (SGH stuer) og ikke i skranken.
Det jeg derimot vet er at det har vært stor misnøye med priority ordningen i form av at bagasjen kommer for sent på båndet, som så mange av dere skriver her. For noen måneder siden satte SAS fokus på priority bagasjen, og forhåpentligvis vil det bli bedring utover. Når vi stuere/flyarbeidere skal laste et fly følger vi laste instruksjoner som er laget sentralt av CDC (Central Departure Control). Tidligere så var det sjelden spesifikke instruksjoner for lasting av prio bag, og den ble gjerne lastet i samme "hold" som vanlig bag. Det er det slutt på nå, og all prio bag blir lastet i et eget "hold" hvor den er samlet. Dette gjør det enklere for stuerne, i stedet for å gjerne måtte skille ut prio bag i et mylder av kolli på en full 737. Når det er sagt, så avhenger alt av at vedkommende som kjører inngående bagasje fra flyet faktisk hiver på prio bagen først. Om du får den oransje priority slip'en eller printet "priority" på tag'en din kommer an på om du går i skranken eller på automaten. Går du i skranken får du den oransje slip'en og sjekker du inn på automaten får du printet priority, tag så du slipper og gå i skranken så du kan sjekke in bagen selv. Mvh SGH stuer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tusen takk for litt innsikt sgh stuer. Skal snart ut å reise så er spent på om automaten printer priority.
Det som har vært en utfordring for oss noen ganger er at systemet legger all bagasje på min samboer som ikke har ebg. Dermed får ikke bagasjen priority og blir krøll når vi har med mer enn to bags. Spurte hvorfor det skjer og fikk til svar at bagasjen blir lagt på den som står først alfabetisk. Hennes etternavn begynner på K og mitt på M. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#184 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
EBG var lagt inn ja. både som bonusprogram og som billett. Brukte til og med smart-pass til å sjekke inn på automaten. Min samboer har ebb kort.
Det var iallefall den forklaringa jeg fikk av personalet der da selv-innsjekk avviste koffert nr 3. edit: Både SAS og DY legger bagasjen på min samboer, selv om det er jeg som har bestillt den (DY). Kan vel unngå det med å sjekke inn seperat kanskje, men det er litt mer jobb. Last edited by Norfindir; 23-08-2014 at 09:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#186 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Intil problemet i Altéa ang. det å "oppdage" EBG i PNR blir fikset er det jo alltid tillatt å kontakte personalet både i skranken og på gulvet og spørre om å få priority-tag når automaten ikke får det med på bag-tag...
![]()
![]() |
#187 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hos oss også blir bagasjen alltid registrert på kona (EBS), men der kommer det konsekvent Priority på all bagasje når jeg er med (er EBG).
![]() |
#188 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
SK BOO-TRD-OSL fredag 29.august
Reiste i GO som EBD Business innsjekk: Nei. Sjekket inn per automat Business bagdrop: Ja, brukte betjent skranke i stedet for self-service Priority tag: JA! Etter å ha printet ut og tagget koffertene mine selv ved automaten, kom en av de ansatte løpende bak meg på vei mot bagdrop, med to orange pritags. I det jeg legger den første kofferten på båndet, så lener hun seg frem mot damen i skranken og sier "Lim disse på, det er så mye lettere å få øye på det da!" Good stuff ![]() Priority ombordstigning: Det ble annonsert, men gud, nei det funker ikke. Folk løper jo frem uansett. Resultat ved bagasjebåndet: Koffertene mine surret på båndet da jeg kom til bagasjehallen. Det hører med til historien at vi parkerte på 19B på Gardermoen...
![]() |
#189 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sk OSL-TRD 12.09
EBG I GO sammen med min sønn som er EBB. Automaten printet priority på bagasjetaggen, men ga meg bare et boardingkort. Leverte bag i gullskranken for å få kort til guttungen og fikk i tillegg en rød prioritytag. Annonsert priority boarding, men ingen gadd å høre. Ingen avvisning. Min bag kom først av alles på TRD. Bra!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sk trd-osl
Priority fra automat. Levert på bagdrop selv scanning Fast track funker bra. Ingen pri boarding. Koffert kom midt i.. men en bag med rød tag kom først. Så det ser ut som at rød tag funker mye bedre enn svart print fra automat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg fløy nylig med gullkort fra alliansepartner fra KRS til OSL. Automaten spyttet ut prioritytag til bagasjen og den kom blant de aller første på båndet. Trivelig
![]() |
#192 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
SK CPH-OSL-KRS
Gikk i Business/Gold manuell innsjekk. Måtte spørre om Pritag da utskrevet tag var ikke priority. På OSL, nesten sist. Innsjekket igjen på OSL med samme tag. I KRS kom den helt først, lenge før resten av bagasjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Flyjunkie
![]() Join Date: Sep 2009
|
![]()
Pribagasje på OSL havnet i går vilkårlig blant den andre bagasjen, denne gang kom de i hvert fall ikke sist på båndet, som er skjedd flere ganger i OSL.
I Bergen kom alle pri-bags først på båndet, som de pleier (dog kom en enkelt pri-bag litt senere på båndet, men det var nok bare en glipp). |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
SK BOO-OSL fredag 12.september
Reiste i GO som EBD Business innsjekk: Nei. Sjekket inn per automat Business bagdrop: Nei, brukte selfservice skranken da det stod mange og ventet i den ene betjente skranken. Priority tag: Ja! Bodø må være min nye favorittstasjon når det gjelder oransje pritag. Der har de virkelig orden på sakene. Leverte jo bare fra meg bagasjen i ubetjent skranke, riktignok hadde den jo priority printet på seg. Men da den endelig dukket opp på OSL, så hadde den fått oransje lapp på seg. Veldig bra! Priority ombordstigning: Det ble annonsert, men funket dårlig. Særlig når venninnegjengen på 8 personer som kom inn med WF fra en eller annen Lofot-destinasjon som skulle på helgetur til Oslo, stod og blokkerte foran inngangen. Resultat ved bagasjebåndet: Kofferten dukket aldri opp på båndet. Gikk derfor til ankomstservice, hvor jeg fikk registrert den som missing. Veldig dårlig at de var tomme for overnight kit, men la gå, Radisson Blu OSL disket jo opp med suite, fruktfat og tannbørste ![]() ![]()
![]() Last edited by Cecilie; 22-09-2014 at 20:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
SK OSL-BOO søndag 14.september
Reiste i GO som EBD Business innsjekk: Nei. Sjekket inn per automat Business bagdrop: Ja, ingen kø i Eurobonus Gold-skranken. Priority tag: Nei, ingen oransje lapp, men "priority" stod jo selvfølgelig på taggen. Priority ombordstigning: Jepp, og veldig godt håndhevet av personalet i skranken denne kvelden! Var nummer 2 ombord. Resultat ved bagasjebåndet: Kofferten min dukket opp som nummer 2 på båndet i Bodø. Igjen må jeg si meg veldig fornøyd med min nye hjemmeflyplass!
![]() |
#196 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
SK BOO-OSL onsdag 17.september
Reiste i GO som EBD Business innsjekk: Nei. Sjekket inn per automat Business bagdrop: Nei, brukte self service-skranken. Priority tag: Selvfølgelig ![]() Priority ombordstigning: Det ble annonsert, men dårlig håndhevet. Resultat ved bagasjebåndet: Mine to kolli dukket opp som nummer 1 og 3 på båndet i OSL.
![]() Last edited by Cecilie; 22-09-2014 at 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Sagaen fortsetter... BOO leverer som vanlig. Og jeg bevitnet påklistring av oransje pritag i skranken på OSL.
SK OSL-BOO onsdag 24.september Reiste i GO som EBD Business innsjekk: Nei. Sjekket inn per automat Business bagdrop: Ja, eller, Eurobonus Gold-skranken. Priority tag: Jadda, det ble satt på uten at jeg måtte slenge noe kort i bordet eller veive med armer. Veldig bra ![]() Priority ombordstigning: Det vet jeg ikke, kom til gaten midt i boardingprosessen. Resultat ved bagasjebåndet: Mine tre kolli dukket opp blandt de 5-6 første på båndet i BOO, selvfølgelig ![]()
![]() |
#198 |
EuroBonus Gold
|
![]()
SVG-BGO i går, litt kø i biz drop. Fikk pritag på uten og spør, landet i Bergen på tid. Kofferten kom etter 7min fra landing!! Og min kom først, samt alle andre pritags bags. Supert at dette fynker på BGO!!
![]()
EuroBonus Diamond, Flying Blue Silver and Turkish Airlines Miles And Smiles Gold! *SVG-BGO-TRD-OSL-SVG* SK Plus *SVG-CPH-ZUR-CPH-OSL-SVG* SK Go *SVG-BGO-SVG* SK Go x5 *SVG-LHR-SVG* SK Go Last edited by KLM 1200; 27-09-2014 at 20:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
EuroBonus Gold
|
![]()
BGO-SVG i dag, pritag i business skranken. Koffert nr.5 på båndet i svg! :-) Ser ut som de har fått orden på dette med pritags på bgo og sola! ��
![]() |
#200 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
OSL-TRD på fredag (SK370), reiste i Plus og er EBG, prioritytag fra automat, og kofferten nesten sist i TRD. Ikke ofte dette ikke fungerer lengre, men trønderne sviktet. Hadde til og med på EBG nametag, den burde jo vært et hint...
Ellers deler jeg erfaringen Cecilie har på BOO. Der kommer oransje tag på etter at man har sendt bagasjen på bagdrop, og kofferten kommer alltid tidlig på båndet.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Priority bagasje tag | cbcb | Reiseforum | 53 | 06-06-2015 17:22 |
Priority tag hos BA | KristianSk | Reiseforum | 3 | 01-08-2014 11:30 |
OSL: Utenlandsflyvninger fra innenland? | Star Flyer | Småprat | 7 | 09-07-2014 14:06 |
Blokkering av seter hos Norwegian innenland? | Someone | Småprat | 11 | 21-08-2011 17:59 |