Air France-KLM starter HOP!

Re: Air France-KLM startet HOP!

Offiselt findes kastesystemet i India ikke mere, og har ikke gjort i 5-10 år. Men så hurtigt endre man ikke kulturen. Så der går nok 2-3 generasjoner før det er helt væk.

Men ironibriller (doble sådan) har man allerede sluttet med i Danmark? ;)

Den E190 jeg fløy med igår kveld hadde forresten fortsatt Regionalskilt på veggen foran 1DF...
 
Re: Air France-KLM startet HOP!

Fløy HOP! fra CDG til OSL på fredag - var akkurat som dei seks andre gangane eg har flydd Embraer ERJ 190LR til Air France, merka ikkje forskjell i det heile tatt!
 
Re: Air France-KLM startet HOP!

Fransken min er dårlig så google fikk jobben med å oversette (de er flinkere å oversette til engelsk enn norsk).

https://fr.finance.yahoo.com/actual...nte-transformation-depuis-1997-195300582.html
Air France will reorganize its network of short and medium-haul routes, which pass largely in its regional brand Hop!, Starting next summer, understands the daily Les Echos in its edition to be published Wednesday. According to the newspaper, Air France is preparing to perform "a redistribution of roles within the group, which would leave the European leisure market with its low cost subsidiary Transavia and all flights point to point, which do not supply the hub at Roissy -CDG at its regional brand Hop ". "Most of the domestic routes of Air France from Orly and some European destinations and pass under the managerial responsibility Hop!, Starting next summer," he says.

http://www.lesechos.fr/industrie-se...r-france-a-la-veille-dun-big-bang-1034267.php
The stakes are high: nothing less than the future of the medium-haul network of Air France, which accounts for 40% of the activity of the group, but which remains the main source of losses, after four years of restructuring. Reportedly, this medium-haul network would be on the cusp of its biggest transformation since the absorption of Air Inter in 1997.

Lukter streik lang vei...
 
Re: Air France-KLM startet HOP!

Her er en artikkel fra Businesstraveller oversatt og skrevet på litt bedre engelsk.

Air France plans to restructure short-haul operations

It would appear that Air France is following in the footsteps of its rival Lufthansa.

Next month, according to Les Echos, Air France will announce a restructuring of its short- and medium-haul network division.

What it means is that, starting in 2015, Air France will hive off non-core routes to low-cost subsidiaries Hop! and Transavia.

Passengers will have to get used to a different type of product, one which may lead to lower levels of service. Some routes may be dropped altogether.

.....

http://www.businesstraveller.com/news/100781/air-france-plans-to-restructure-short-haul-oper
 
Re: Air France-KLM startet HOP!

Så en kopi av LH hvor alt unntatt CDG ops blir en mix av Hop! og Transavia?
 
Denne trenden er vel påpekt av flyanalytikere tidligere.

Hvor de store Europeiske selskapene overfører det meste, mating av IC-ruter unntatt, til lavere kostnadsbaserte datter/samarbeidsselskaper.

SAS unntatt.
 
Denne trenden er vel påpekt av flyanalytikere tidligere.

Hvor de store Europeiske selskapene overfører det meste, mating av IC-ruter unntatt, til lavere kostnadsbaserte datter/samarbeidsselskaper.

SAS unntatt.

SAS har vel til dels brukt JetTime til dette, og det er jo langt fra umulig at de overtar mer og mer av SAS produksjon.
 
SAS har vel til dels brukt JetTime til dette, og det er jo langt fra umulig at de overtar mer og mer av SAS produksjon.

En liten forskjell: SAS operated har (i hvertfall på papiret) vanlig SAS-servicekonsept. Germanwings (og Hop?) er lavprisavdelinger med forenklet konsept.
Min høyst ukvalifiserte analyse er at man kutter servicenivået på ruter utenom hubbene hvor man vinner kunder enkelt og greit ved å fly direkte. På hubbene konkurrerer man med "alle" om transfertrafikken, noe som krever et bedre produkt.
 
En liten forskjell: SAS operated har (i hvertfall på papiret) vanlig SAS-servicekonsept. Germanwings (og Hop?) er lavprisavdelinger med forenklet konsept.
Min høyst ukvalifiserte analyse er at man kutter servicenivået på ruter utenom hubbene hvor man vinner kunder enkelt og greit ved å fly direkte. På hubbene konkurrerer man med "alle" om transfertrafikken, noe som krever et bedre produkt.

Sant, sant.
Men det kan være at det skandinaviske markedet ikke er klar for dette på samme måte som det hollandske eller franske. Men jeg vet jo ikke, bare tror.
 
SAS har jo annonsert endringer i basestrukturen. Dersom baser i fokusbyene beholdes og evt. forsterkes kan man nok oppleve en lignende oppgavedeling hos SAS. Dersom man bare skal ha baser i CPH/OSL/ARN blir det vel umulig iom. at det er de samme maskinene som flyr fra hubbene som må slinges innom Spania, langs norskekysten etc.
 
Slik blir HOP! sine ATR72-600 seende ut:

https://twitter.com/ATRaircraft/status/586116385031462913

CCJNu0NWYAADyWX.jpg
 
Den nye Air France sjefen fortsetter å rydde og vil også forenkle strukturen i Hop!, eller mer korrekt de tre selskapene den består av

Alle ATR maskinene skal ut av flåten(e) senest i 2020. Samtidig skal alle basene, unntatt ORY og LYS, kun ha en flytype stasjoner. Hop! flyr jo en god miks av CRJ, ERJ og E-jets, i tillegg til de nevnte ATR maskiner som droppes

Samtidig får de 7 splitter nye E190 (E1 versjonen) levert på leasing fra danske NAC den nærmeste tiden

Nordic Aviation Capital (NAC) is pleased to announce that it has signed an agreement to lease seven new E190 aircraft to HOP!. The placement of the seven new aircraft are from NAC’s existing Embraer order book, the first of which is expected to deliver to HOP this month.
 
Ch-Aviation er altid meget velorienteret...men at betale så meget for et pro medlemskab, ja det bliver lige i overkanten for mig

Hilsen
Ole

Ikke mere spennende enn at Hop! blir Air France Hop!
 

Attachments

  • FB_IMG_1549018257310.jpg
    FB_IMG_1549018257310.jpg
    4.9 KB · Views: 301
Ikke mere spennende enn at Hop! blir Air France Hop!

Nei, men spennende nok ved at de nå ikke fronter det som et helt eget brand lenger.

Nye Air France-KLM sjefen virker som har gjort mer fornuftige grep på¨noen måneder enn forgjengerne gjorde på flere tiår......
 
Veldig smart å integrere HOP! i eget merkenavn. Ingen grunn til å fragmenterte merkenavnet sitt slik Air France har gjort med både HOP! og Joon, det fungerer som regel godt å bruke mainlandnavnet, men med et lite tillegg som symboliserer at det er et datterselskap som flyr ruten. Det var jo egentlig slik før - husker jeg fløy Air France fra Oslo til Paris operert av Régional, som er et av de tre selskapene som utgjør dagens HOP! (de to andre er Airlinair og Brit Air). Hva skjer med rutene HOP! så langt har fløyet på egenhånd (altså ikke for Air France)?
 
Back
Top