![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Var en tur i Riga forrige helg, så då måtte eg nesten få med meg fly museumet
![]() ![]() AN-24 by toftos, on Flickr ![]() MIG 25 RBS by toftos, on Flickr ![]() MIG 29 UB by toftos, on Flickr ![]() MI-6 by toftos, on Flickr ![]() RIGA AVIATION MUSEUM 12 MAI 2013 by toftos, on Flickr ![]() MI-24 by toftos, on Flickr ![]() KA-26 by toftos, on Flickr ![]() AN-2 by toftos, on Flickr ![]() MIG 25 RBS by toftos, on Flickr ![]() MIG 29 UB by toftos, on Flickr ![]() RIGA AVIATION MUSEUM 12 MAI 2013 by toftos, on Flickr ![]() MI-6 by toftos, on Flickr ![]() MI-6 by toftos, on Flickr ![]() AN-2 OG YAK-18T by toftos, on Flickr ![]() YAK 28R by toftos, on Flickr ![]() AN-26B by toftos, on Flickr ![]() YAK-28R by toftos, on Flickr ![]() AN-14 by toftos, on Flickr ![]() SEA MINES by toftos, on Flickr |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]() ![]() SUKHOI SU-7BKL by toftos, on Flickr ![]() SUKHOI SU-7BKL by toftos, on Flickr ![]() LADA ![]() ![]() AERO L-29 by toftos, on Flickr ![]() SUKHOI SU-7BKL by toftos, on Flickr ![]() AERO L-29 by toftos, on Flickr ![]() MIG-21 SMB by toftos, on Flickr ![]() RIGA AVIATION MUSEUM 12 MAI 2013 by toftos, on Flickr ![]() OLD FIRE TRUCK by toftos, on Flickr ![]() MIG-15 UTI by toftos, on Flickr ![]() MIG-15 UTI by toftos, on Flickr ![]() MIG 21-SMT by toftos, on Flickr ![]() MIG 21-BIS by toftos, on Flickr ![]() MIG-21 BIS by toftos, on Flickr |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]() ![]() MIG-21 US by toftos, on Flickr ![]() RIGA AVIATION MUSEUM 12 MAI 2013 by toftos, on Flickr ![]() MIG-23M by toftos, on Flickr ![]() MIG-23M by toftos, on Flickr ![]() MIG-25 RBS by toftos, on Flickr ![]() MIG-25 RBS by toftos, on Flickr ![]() MIG-27 by toftos, on Flickr ![]() MIG-29 UB by toftos, on Flickr ![]() INSIDE MI-6 by toftos, on Flickr ![]() INSIDE MI-6 by toftos, on Flickr ![]() INSIDE MI-6 by toftos, on Flickr ![]() COCKPIT MI-6 by toftos, on Flickr ![]() COCKPIT MI-6 by toftos, on Flickr ![]() MI-6 by toftos, on Flickr ![]() RIGA AVIATION MUSEUM 12 MAI 2013 by toftos, on Flickr ![]() MI-6 by toftos, on Flickr ![]() MI-4 by toftos, on Flickr ![]() RIGA AVIATION MUSEUM 12 MAI 2013 by toftos, on Flickr ![]() RIGA AVIATION MUSEUM 12 MAI 2013 by toftos, on Flickr ![]() MI-6 by toftos, on Flickr |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Var det noen som jobba der, eller blir det bare "skrot" tilslutt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Skygazer
|
![]()
Alltid fascinerende med russisk metall! Men det så ut som det var like mye kirkegård som museum... ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Ikke store endringene siden jeg var der for 5 år siden.... Ser ut som TU-154'en var borte nå. Stod bak TU-22M Backfire utenfor gjerdet.
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Takk for bildene - for et museum
![]() Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Eigeren av museet jobber der, men ser ikke ut som det blir gjort noe vedlikehold, så det meste forfaller nok på sikt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for at du deler bilder fra et sted man skjelden ser noe, mye snacks her, selv om tilstanden på det meste var ganske trist. Vet du forresten hvorfor MiG-29en har så rar nese? Tenkte kanskje at den har blitt kannibalisert for deler og at de bare har satt på noe de hadde liggende :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Old
![]() Join Date: Sep 2008
|
![]()
Ser nesten ut som det gjorde da jeg var der for over 10 år siden. Da var MIL-6en fremdeles u-malt:
![]() Uniformene som hang der inne var til salgs, men jeg kjøpte ingen... Nesehjulet på MiG-25 så ut som det trengte dekk-skifte: ![]() Når det gjelder MiG-29en, så var den full av noe som minner om kule-hull, (se Airliner.net image #0664667) og historien bak Cessnaen er at den ble håndstartet uten chocks og parkeringsbrems og endte opp i en murvegg. Bildene er tatt på film (Nikon FE) og jeg gadd ikke scanne flere... Scooter01 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mye spennende,
![]() ![]() ![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er fremdeles liv i museet! Jeg besøkte det på mandag.
Tydelige tegn på at det utføres i det minste noe malearbeid ![]() ![]() Ser det meste av inventaret allerede er lagt ut av trådstarter, så jeg skal prøve å finne noen bilder som viser endringene som har skjedd på 6 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Utrolig kule bilder. Må si jeg lar meg fascinere av de gamle russiske helikoptrene. Skikkelig steampunk-reier, hvor det minste hadde passet fint inn i Andeby
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Museum Of Aviation Lugansk Ukraine | TobyAllan | Bilder & foto | 13 | 07-04-2011 23:05 |
Oslo-Riga-Istanbul-Riga-Berlin-Poznan-Torp | FlightDeck | TripReports | 16 | 20-08-2008 14:10 |
Oslo-Riga-Istanbul-Riga-Berlin-Oslo | FlightDeck | TripReports | 2 | 31-10-2007 09:02 |
Oslo - Riga - Baku/Tbilisi - Riga - Oslo | PW14 | TripReports | 10 | 19-09-2006 19:40 |