Mastertråd/diskusjonstråd om Farvel til MD80 MegaDO

Re: Mastertråd/diskusjonstråd om Farvel til MD80 MegaDO

Veldig bra Tommy!

Jeg har også bursdag den 21. september, så en utmerket måte å feire dagen på! :)

Blir dette den absolutt siste turen for en MD80 hos SAS? Eller fortsetter den i drift en liten stund etter dette?

Blir det sånn å forstå da at turen skal betales 10 mai?

Blir dette den absolutt siste turen for en MD80 hos SAS? Eller fortsetter den i drift en liten stund etter dette?

Vi vet ikke eksakt hvor mye mer, men dette blir definitivt en av de siste turene. Om jeg ikke husker feil, nevnte SAS at de kom til ha 3 maskiner på tidspunktet.

Gleder meg, tror det blir utrolig bra! Vet du/dere hva prisen for OSL-hotellet blir?

Blir det gardin? Gjeting av dokø? ;)

Gleder meg, tror det blir utrolig bra! Vet du/dere hva prisen for OSL-hotellet blir?

Blir det gardin? Gjeting av dokø? ;)

1. Har ikke fått bekreftet prisen enda, men det blir nok helt sikkert under en tusenlapp inkludert frokost. Så hyggelig pris mao.

2. Vi skal mure hele dassen inne og ha 2 G4S lettvektere til å passe på. De samme som jobber i Fast-Tracken på OSL.

Mastertråd/diskusjonstråd om Farvel til MD80 MegaDO

For det tilfellet at MDen har teknisk feil på avgangsdagen, blir det da charter med 737/320 eller kansellering? Hvilke regler gjelder om refusjon i tilfellet av kansellering?

2. Vi skal mure hele dassen inne og ha 2 G4S lettvektere til å passe på. De samme som jobber i Fast-Tracken på OSL.
Haha. ;)

Hvordan blir setene fordelt? Trekning, førstemann til møllen, ved innsjekk, annet...? Hvem kan man bestikke for å få vindussete?

FANTASISK rutevalg med low pass over min hjemby, Bodø! Dette blir helt sinnsykt kult :) :)

Last edited:

Haha. ;)

Hvordan blir setene fordelt? Trekning, førstemann til møllen, ved innsjekk, annet...? Hvem kan man bestikke for å få vindussete?

Satser på at setene først blir fordelt utover hvem man reiser med.

Ender turen i Køben? Retur derfra fikser man selv?

Takk til arrangørene. Dette blir veldig kult.

SAS GO-PLUS-ULTRA

Denne må dessverre utgå for mitt vedkommende. Ser at bookingtallene i Economy er gode. Hvordan er reglene for op-up på denne flighten? Global Services vs Pandion? 1K vs EBG? :)

Eller som Tommy sa (ropte?) det da vi hadde et møte med SAS:

VI BRINGER BUSINESS CLASS TILBAKE TIL SAS.

DET hadde vært noe!

Ellers kom jeg i farten på at dette blir min andre charter i september måned.
MD80 MegaDO blir ikke fullt så privat, men en meget mer spennende maskin; MD80 mot BAe 146. Cateringen til SK skal imidlertid få hard konkurranse... :D

Last edited:

Eller som Tommy sa (ropte?) det da vi hadde et møte med SAS:

VI BRINGER BUSINESS CLASS TILBAKE TIL SAS.

Hehe :) Noe annet ville vært overraskende.

Blir business bare på 3 seterne og ikke 2 seterne??

Sidenote: Noen som vet når SAS oppdaterer bookingsystemet sitt med de nye klassene?

Blir business bare på 3 seterne og ikke 2 seterne??

Ut fra hva Tommy skriver i den andre tråden, ja.
Midtetet vil være blokkert. De 10 foerste 3 seterne vil vaere business, så kun 20 seter tilgjengelig.

Regner ikke med at det er blokkert midtsete for EBG i eco. ;)

Back