![]() |
|
![]() |
#21 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
![]() Sjekk linken i post nr 6 ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
En langhelg i en by på et annet kontinent synes nå jeg er ganske bortkastet. Man betaler jo det samme for flybilletten, så jeg føler jeg må maksimere det beløpet. Jeg har heller ingen interesse av å besøke en by som ikke er verdt mer enn en langhelg.
Når det er sagt, så kan man alltids "rekke" en by på en langhelg hvis man står opp tidlig og følger en turistguide slavisk de dagene man er der. Men det er ikke det jeg forbinder med en ferie. Edit: Jeg ble litt revet med her, så jeg beklager for OT i forhold til OP. Last edited by Happyflyer; 17-04-2013 at 13:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg kan gi ett godt tips hvordan man kan komme seg fra Frankfurt til New York og fra Chicago til Tokyo eller Hong Kong.
Enveisbilletter er vanskelig med legacy carriers. En enveis med Singapore Airlines A380 koster fra 400 dollar FRA-JFK. Innenriksbilletter i USA koster utrolig lite dersom du kjoeper billettene 21 dager foer avreise. En enveis ORD-HKG koster mellom 650-750 dollar, en 16 timers flight. Dersom Hong Kong hoppet blir for langt, kan du bestille en ORD-HKG via Tokyo og bare hoppe av der dersom du ikke har innsjekket bagasje. Der er du ihvertfall kommet deg 2/3 rundt jorda til en meget rimelig penge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Upgrade me....
|
![]()
Jeg fikk VIA Travel til å sette opp ett relativt ok tilbud til meg. Utgangspunktet mitt var å fly østover helt til jeg kom hjem igjen. De mente jeg var litt vel ivrig på å skulle tilbringe lite tid på destinasjonene men ettersom det ble noe slikt som 9/10 stopp på 20 eller 21 dager
![]() Men som jeg sa til de, så er/var motivasjonen å ta en reise rundt kloden, uten så mye annet enn nettopp det. Uansett så kom prisen på ca 30000 kroner, noe jeg mener er ganske så rimelig. Og litt ovveraskende, men de ve er jo ett alternativ som kansje ikke er det første man tenker på. Men det er vel muligens litt selvtortur den ruten jeg/de satt opp da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Flysitter
|
![]()
Kanksje ett Flyprat/RTW-Do hadde vært noe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sikkert en god idé, når en éndags-DO gikk fra 15-20+ interesserte til 1-2 personer som faktisk bestilte.
![]()
![]() |
#28 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Selv skal jeg reise jorda rundt i Januar/Februar neste år. Ruta går som følger:
CDG- ICN (6 timer layover) - HNL (22 dager på Hawaii, øyhoppe litt) - IAD (6 timer layover) - CDG Det er mange måter å gjøre ting på og hver enkelt må finne ut hva som passer han/hun. Selv vil jeg ha tid til å roe ned tempoet litt når jeg har ferie. Å ha ti destinasjoner på ca tre uker fører til at man tilbringer veldig mye tid på fly, flyplasser, og reising til/fra flyplasser. En svært hektisk ferie som virker litt krampeaktig i mine øyne. Hva med å velge ut fem steder istedenfor ti. Da får du tid til å utforske hvert sted litt istedenfor hele tiden å måtte "snu i døra". Billigere blir det sikkert også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Hel he ikke for å være vemmelig , men orntli' jorda rundt må inneholde Stillehavet , helst med en holme og Australia eller New Zealand. Shortcut på den nordlige kalotten er juks.
Har foretatt 5 slike. 21-23 dager.. Orker ikke være lenger borte hjemmefra, selv om arbeid aldri har vært en hindring... ( Enehersker ![]() MEN har prøvd å hoppe over flest mulige steder jeg har vært før, ev. begrense oppholdet på slike steder.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Synes også at man må innom noe smått i Stillehavet, Australia eller New Zealand samt sør-amerika om det skal være en skikkelig jorden-rundt.
ICN og IAD er helgetur-materiale.
![]() |
#31 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Robert, tør jeg spørre om du reiser alene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå skal det nevnes at målet mitt aldri var å reise jorda rundt, men å besøke Hawaii. Siden øygruppen ligger ca på andre siden av jorden ble tilfeldigvis flyreisen rundt hele jorda (riktignok nord for ekvator) istedenfor frem/tilbake samme vei.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Jeg kan gjerne ta en reise på et par uker hvor jeg reiser rundt i en region, men en strategi jeg aldri helt har skjønt meg på er de som reiser "jorden rundt". Det virker som det å "ta en runde" er det som teller mest for de som velger dette. Jeg reiser som oftest alene, men jeg besøker også folk jeg kjenner i utlandet, om jeg reiser rundt i en region hender det vi blir en gjeng som reiser rundt et stykke og en sjelden gang klarer jeg lure med meg noen på hele turen.
![]() |
![]() |
#34 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ikke jorden rundt billett med mange stopp, men jeg kommer meg fortsatt rundt jordkloden når jeg reiser cdg-icn-hnl-iad-cdg. Icn og iad er kun flybytte med noen timers venting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Hvor får man denne kombinasjonen til 4500.-?
![]() |
#37 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Du får den ruta for 26.000 lifemiles + USD 497, som blir ca 5100 kr med nåtidens 2/1 tilbud på kjøpte miles. Dette er i økonomiklasse. Booket selv denne ruta i business som kostet meg ca 10500 kr totalt inkl. tax. Ulempen er at du ikke opparbeider deg hverken miles eller status, så skal man krepere på økonomi (laaang tur) er det nok lurere å se etter billige kampanjebilletter. I biz derimot skal det svært godt gjøres å komme seg til Hawaii til en lavere pris.
Selskapene er Asiana på CDG-ICN-HNL og United på HNL-IAD-CDG. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Ingen dårlig pris selv om man må legge til connection til Norge og ikke får gjennomgående billett.
![]() |
#39 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Veit ikke hva dere tenker på, men det er flere selskaper som selger ferdige turer med hotell og div inkl. Skal selv RTW i nov. med Smartreiser.no. Turen går med *a og varer 24 dager...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Flysitter
|
![]()
godt tips.. Liker ikke at enkeltrom tillegget er hele 13.000 men
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Planlegging av CMB-tur (var: "Rutevalg til CMB-tur - Cathay F vs Emirates F") | Peppep | Reiseforum | 40 | 08-06-2013 14:34 |
Ut på tur... | EB | TripReports | 16 | 17-10-2006 08:04 |
Ut på tur... | LN-REF | Flyforum | 13 | 30-10-2005 17:54 |
Ut på tur..... | LN-FHU | Flyforum | 0 | 01-04-2005 18:20 |
Ut på tur........ | LN-FHU | Flyforum | 1 | 03-02-2005 10:37 |