På tur med Emirates Air Line

L1011-500

ScanFlyer Silver
På tur med Emirates Air Line

Først av alt; De som så frem til en rapport fra EKs A380, 77W eller lignende til DXB blir muligens skuffet nå ;)

MAP.jpg

Emirates Greenwich peninsula - Emirates Royal Docs

I dag skulle jeg en tur ut til LCY for litt spotting, og da hadde jeg en fin mulighet til å prøve ut Emirates Air Line, ja Air Line, ikke Airlines.

Emirates Air Line er en nyåpnet (28. juni) gondolbane sponset av Emirates, som går over Thamesen, fra Greenwich peninsula til Royal Docs i Docklandsområdet helt øst i London.

Etter en kjapp tur med «tuben» til North Greenwich var det bare å gå noen hundre meter mot «Emirates Greenwich Peninsula», som «startstedet» (vet ikke helt va det skal kalles) heter så fint.

IMG_08471024x768.jpg

IMG_08551024x768.jpg

IMG_08561024x768.jpg

Fikk raskt kjøpt meg et «Boarding Pass» for den nette sum av £ 4.30 (Må være EKs billigste billett :colgate: )Boarding pass ble kjøpt på en automat lignende dem som finnes på tubestasjonene.

Etter å ha matet en maskin med Boarding passet slapp man gjennom slusen, og man kunne gå pent og pyntelig opp trappa og for å vente på en ledig vogn.

IMG_08571024x768.jpg

Boarding-omåredet. Måtte maks vente 3 min her, og fikk plass i en vogn sammen med fire meget høylytte amerikanere -.- Vel, vel det fikk stå til.

IMG_08591024x768.jpg

«Airborne»

IMG_08611024x768.jpg

Thames barrier

IMG_08621024x768.jpg

"Cruising altitude"; 305ft og en fart på 6m/s :colgate:

IMG_08641024x768.jpg

IMG_08651024x768.jpg

Olympiastadion.

IMG_08661024x768.jpg

LCY, med en Q400 fra Luxair på short final i det fjerne.

IMG_08701024x768.jpg

Kanskje ikke optimalt for folk med høydeskrekk.

IMG_08721024x768.jpg

Etter en kort tur (kan ikke huske hvor mange minutter det tok), var «flighten» over og det var på tide å plante beina på landjorda igjen.

IMG_08751024x768.jpg

Så var man på bakken igjen.

Tross høylytte amerikanere på tur, må jeg si at turen var vel verdt de 40,- kornene den kostet. Kan trygt anbefales, uansett om man skal bruke banen som et transportmiddel eller bare for moro skyld :)

(Bilder fra LCY kommer nok ikke før i neste uke)

Re: På tur med Emirates Air Line

Hvor mange Skywards Miles optjener man? Er der loungeadgang med EK Gold? :)

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger! :)

Hvor mange Skywards Miles optjener man? Er der loungeadgang med EK Gold? :)

Man for nok ikke poeng nei, men hadde man fått det tipper jeg at man måtte kjørt mye taubane for å få nok poeng til en flytur. Hehe.

Loungetilgang eller busines class er nok heller ikke å oppdrive, men jeg så en pølsebod utenfor den ene "terminalen" :colgate:

Morsomt konsept.

Ser produsenten er Doppelmayr, som også har levert et stort flertall av skiheisene her i landet

Back