Vil du bestemme hvor SAS skal åpne sommerrute 2012?

fluxie

Flyprat fusentast
Medlem
Vil du bestemme hvor SAS skal åpne sommerrute 2012?

SAS lanserer Sommerflyet 2012. De kommer til å åpne en rute fra OSL-XXX, som du kan bestemme. Forslag mottas her: http://www.sas.no/sommerflyet2012?vst=true

Sitert fra pressemeldingen sluppet nå kl 12:

Folk kan sende inn sitt forslag til destinasjon med avreisested Oslo. De mest populære forslagene går videre til en avstemning på Facebook og den destinasjonen som får flest stemmer blir destinasjon for Sommerflyet 2012. Utover at Sommerflyet vil ta av fra Oslo, er den eneste begrensningen på valg av reisemål at man må kunne fly dit på under fem timer. Det vil si at det aller meste av fastlands-Europa, Kypros og de greske øyene faller innenfor rekkevidde.

Hvilke forslag har dere?

Thomas

Re: Vil du bestemme hvor SAS skal åpne sommerrute 2012?

La inn forslag på Færøyene - dette tilbudet ville jeg faktisk benyttet meg av!

:hi2

Synes i nordmænd skal vælge en destination som SAS aldrig har befløjet og som samtidig kunne være et fint ferie sted....
Tænker så lige på Korsika eller Sardinien....Her tror jeg ikke at SAS har haft trafik til
Hilsen Ole

Faktisk et veldig morsomt opplegg, synes jeg, og ikke spesielt risikabelt heller da selskapet vil få mye god oppmerksomhet samtidig som man nok ender med en veldig trygg destinasjon.

Kreta, Kypros, Malta, Pisa eller Bourgas er vel noe av det mindre originale av Syden-steder - det samme er Edinburgh, Riga, Praha eller Budapest av storbyer.

Synes i nordmænd skal vælge en destination som SAS aldrig har befløjet og som samtidig kunne være et fint ferie sted....
Tænker så lige på Korsika eller Sardinien....Her tror jeg ikke at SAS har haft trafik til
Hilsen Ole

SAS fløy jo til Sardinia under den suksessfylte pleasure-satsningen!

Forøvrig hadde jo SAS rute til Chania før, noe jeg har vært forundret over at ikke har vært gjenopptatt da SAS har en million chartere dit på lørdager

OSL-ODS hadde vært spennende også.

OSL-TLS kune være en fin ide eller
OSL-BOD....
Syd frankrig er andet end Nice

Hilsen Ole

OSL (60°11'38"N 11°06'01"E) SFJ (67°01'01"N 50°41'22"W) 310.8° (NW) 1876 mi

OSL (60°11'38"N 11°06'01"E) LCA (34°52'30"N 33°37'29"E) 139.8° (SE) 2019 mi

Det kan gå? :)

Fnate - jeg lover jeg og!

Hva med OSL-CAI, OSL-TLV eller OSL-BEY?
Edit: innenfor Europa da faller forslagene helt vekk.

OSL-RYG for å feede FR sitt rutenett i og med mange synes det er så langt til RYG...

Nei seriøst, tror OSL-BOD hadde vært en fin rute. Spennende område, og det er ikke rent få nordmenn som drar nedover for å følge TdF.

Jeg la inn Bilbao. Andre alliansepartnere opererer denne destinasjonen, den er et godt utgangspunkt for døsige ferier langs kysten, visstnok en hyggelig storbydestinasjon i tillegg til at den ikke ligger så veldig langt unna.

Min stemme gikk til Jersey. En kort flytur, men Jersey er litt utilgjengelig i dag. Tidligere gikk det charterfly dit fra Oslo. Jeg var på bryllupsreise der i 1994.

Jeg la inn Bilbao. Andre alliansepartnere opererer denne destinasjonen, den er et godt utgangspunkt for døsige ferier langs kysten, visstnok en hyggelig storbydestinasjon i tillegg til at den ikke ligger så veldig langt unna.

Bilbao ble fløyet i 2008, men lagt ned akkurat som Sevilla som jeg også synes er en mer spennende destinasjon. SAS hadde mange spennende ruter i 2008-satsingen (f.eks. Madeira, Lyon, Sevilla, Bilbao, Valencia, Palermo, Cagliari og Napoli), men de ble altfor smale sammenliknet med de store Syden-destinasjonene som det viste seg at folk egentlig ønsket.

Last edited:
Hilsen Ole

Korsika er klart interessant. Mener SAS har fløjet noget charter med Q400 nogle enkelte gange, men ikke rute.

Back