Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegian har valgt Dreamliner som langdistansefly

Norwegian lover igjen halv pris til New York, men det skjer ikke ennå.....
http://www.dinside.no/862567/lover-halv-pris-til-new-york

Jeg har trodd at DY skulle starte opp med både NY OG BKK samtidig, men nå er tydligvis planen å fly bare på BKK på vinteren, og starte NY ruta på våren. men de rekker vel ikke daglige avganger på samme tidspunkt til BKK? Vil det ikke ta minst 26 timer på en rundtur for en maskin?

Det er nok fornuftig. De vil nok kjøre maskinen på noen kortere ruter i tillegg til BKK i begynnelsen for å få trent crew. Så kan de kjøre igang for fullt sommeren 2013. Hvis de får flyene i tide, da ...

Jeg har hørt at DY skal blant annet bruke B787 på noen av sine mest trafikerte ruter som går til blant annet til kanariøyene, samt at Dubai er en aktuel kandidat for B787 oprasjoner.

Jeg har hørt at DY skal blant annet bruke B787 på noen av sine mest trafikerte ruter som går til blant annet til kanariøyene, samt at Dubai er en aktuel kandidat for B787 oprasjoner.

Dubai kan være oplagt til 787 for DY. Der slider de vel i forvejen kraftigt med range på 737 og må blokere sæder eller mellemlande for at tanke på hjemturen når der er modvind.

En Dubai slinge kombineret med en BKK passer vel godt sammen.

Kommer Norwegians 787 til å ha AVOD, og kommer det i så fall til å være gratis?

De skal nok ha en del fler en 2 maskiner før de sender dem til Dubai. Dessuten er Dubai rutene god butikk, pga utnttelse av maskinenen. etter som maskinen som går dit allerede har gjennomført 2 til 4 flighter før den går til Dubai rundt kl 14.15 og er tilbake 06 akkurat tidsnok til morgenrushet. Den med sky interiør (DYG?) jeg hadde på morgen avgangen fra London for 4 uker siden gikk i alle fall til Dubai etterpå, en perfekt kombinasjon. Med få maskiner på IC må de dessuten sette av mere tid på bakken for å ordnet tekniske problemer, etter som de ikke har reserve maskiner, noe jeg regner med de har av 737

Til sommeren kommer det 738 med, (er det performance improvment package det heter) som reduserer forbruket med 2% og dermed gjør at de kan ha flere pax eller reduserer behovet for mellomlanding ved sterk motvind

Last edited:

Kommer Norwegians 787 til å ha AVOD, og kommer det i så fall til å være gratis?
Er det noen som kjøper langdistanse maskiner i dag uten?
Jeg vil bli veldig overrasket dersom de kommer uten. Dessuten tror jeg at 75-90% vil velge med, og da er det mye enklere å inkludere det i prisen. Det samme gjelder mat ombord. Hvem sitter og sulter ombord i 10 timer uten mat? Jeg tror derfor at noe mat vil bli inkludert i prisen, sammen med f.eks 1 stk drikke til hvert måltid. Det kan jo bli slik at man må forhåndsbestille om man skal ha kjøtt, fisk eller vegetar. Dette reduserer svinn, og de trenger ikke masse ekstra av hver rett. Det alle alikavel kjøper er inkludert, og alt ekstra må man betale for.

Foresten, det er noen som klarer 10 timer uten mat, de som begynner å drikke lenge før de kommer til flyplassen.

Mine foreldre prøvde akkurat den nye 773 til Air New Zealand og selv fadern klarte å bruke AVOD systemet, og var kjempefornøyd.

<mod>
Da holder vi oss til DY og 787 i denne tråden.

De som vil kritisere Kjos forretningsdrift, trekke frem SAS, diskutere IC-reiser generelt kan gjøre det i andre tråder.
</mod>

Last edited:

Strengt tatt mer fornuftig enn å lease inn ett par gamle 767/330 - (hvis mulig å finne) med all tilrettelegging og training som må til for det/ evt. klager på innleid crew som ikke kan norsk. Selvfølgelig synd, men men, utsettelser på 787 kan de lite gjøre med.

..og nu er de yderligere forsinket:

Norwegian-langruter forsinkes
25-02-2011
Det norske lavprisflyselskab Norwegian er blevet tvunget til at udsætte planerne om langdistanceruter til Bangkok og New York. Det nye Boeing 787 'Dreamliner' fly er forsinket, og Norwegian ønsker ikke at tage anden kapacitet ind som erstatning. Billetsalget starter i slutningen af 2012.

mere her:
http://check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=43810

jefi99, det er ikke noe annet budskap enn det TCAS viser til du svar over deg, men det tar vanligvis rundt 9 dager før danske medier oppfatter det ;)

jefi99, det er ikke noe annet budskap enn det TCAS viser til du svar over deg, men det tar vanligvis rundt 9 dager før danske medier oppfatter det ;)

ja, de danske journalister har jo nok travlt med at skrive om alle de langdistanceruter fra CPH der rent faktisk kommer i luften :)

Ja ja, men NRK er ikke noe bedre. Check-in ble sitert i 07:00 nyhetene på NRK1 i morrest. ;)

Det var dette med den første stavelsen i nyheter og hva ny innebærer - resirkulerte nyheter er vel egentlig gammelheter :)

Vi kan vel konstatere at det er flere av oss her som er mer på hugget enn både NRK og takeoff.dk

Det var dette med den første stavelsen i nyheter og hva ny innebærer - resirkulerte nyheter er vel egentlig gammelheter :)

Vi kan vel konstatere at det er flere av oss her som er mer på hugget enn både NRK og takeoff.dk
...og check-in.dk i dette tilfælde ;)

Status
Not open for further replies.
Back