![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]()
Har lastet opp bildene og lagt ut innlegget på nytt, hadde litt nett-trøbbel da jeg la det ut, men det så ok ut hos meg. Håper det funker nå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for en fin rapport.
Innsjekkingspersonalet har dessverre ikke muligheten til å ta betalt i skrankene. Grunnen er todelt: Sikkerhet for de ansatte da svært mange EK passasjerer kommer fra cash only type land og at innsjekkingssystemet ikke har noen muligheter for betaling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Perfect! Fine bilder! Og fin rapport. Har vært litt i tvil om Dubai som reisemål for en liten ferietur. Skal kanskje prøve det, etter å ha lest din rapport.
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk - dette ble jo spennende. Kanskje investere i en ekstra vekkerklokke? :-) Dubai ser fin ut i solnedgang, men må vel innrømme at reisemålet er ganske langt ned på listen, av ymse grunner. Sør-Afrika derimot, lurerer på en ny tur neste vinter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Ser sikkerhetsaspektet og skjønner at det innsjekkings- og betalingssytemene er separate. Ble bare så frustrert over å stå i kø i en evighet for å få betalt overvekten. Slapp heldigvis å stå i kø i innsjekkingen igjen, så det var jo et pluss. ![]() Quote:
![]() Det inntrykket jeg fikk i løpet av en dag i Dubai var at det for meg er et fint reisemål for en langhelg med litt shopping og sightseeing, men jeg ser ikke for meg å tilbringe en lengre ferie der. Jeg rakk ikke å få med meg noe av "gamle" Dubai og det har jeg lyst til å oppleve. Det frister meg ikke å ligge en uke på et strandhotell og tilbringe dagene med bading og soling. Det synes jeg er gørrkjedelig. Quote:
Dubai har ikke vært spesielt høyt på lista over potensielle reisemål for meg og denne lille stoppen var egentlig veldig tilfeldig. Jeg valgte å reise med Emirates på årets Sør-Afrika tur fordi de kom definitivt billigst ut i pris på de datoene jeg kunne reise (denne reisen ble ikke akkurat langtidsplanlagt, jeg kjøpte flybillettene ca fem uker før avreise). Da jeg kjøpte billetten via Emirates sin hjemmeside så jeg at det var mulig med en connection på ca 23 timer i Dubai på hjemveien og jeg tenkte at det var en mulighet til å se litt av byen, så gikk for det. Sør-Afrika blir jeg aldri ferdig med, fantastisk land og noen av mine beste venner er derfra. Har et håp om å ta en tur i september/oktober for å se jacarandatrærne i Pretoria i blomst. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fin rapport - og ALLTID bestill wakeupcall i resepsjonen ved sånne anledninger. Alarm på telefon evt TV (en del hotell har alarmfunksjon der ogå) kommer i tillegg. Er groggy når jeg må stå opp kl 4 uansett jeg så matlysten er omtrent null hos meg også på de skikkelig tidlig morgenflyene. Kommer seg jo dog utover dagen.
Du kan jo kose deg med denne på naboforumet (Insideflyer) om da 60 gærninge dro til Dubai... https://insideflyer.no/forums/thread...4-9-2014.1580/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Tviler på at jeg kommer til å glemme å bestille wakeupcall neste gang jeg bor på hotell og skal opp gørrtidlig for å rekke et fly. Var jo bare flaks at jeg våknet så jeg rakk flyet, jeg kunne jo like gjerne sovet noen timer til. Om det hadde skjedd hadde det vært dyre timer med søvn siden jeg måtte kjøpt ny billett hjem og det hadde vel blitt en ekstra hotellnatt også. Morsom tråd! Takk for tipset. :-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Emirates Business Class OSL - DXB (777-300ER) - JNB (A380) | Millemor | TripReports | 15 | 11-04-2017 18:11 |
Triprapport EBB-DXB-OSL Emirates | jb1 | TripReports | 4 | 15-02-2015 00:33 |
OSL-DXB med Emirates på monkeyclass | 88charlie | TripReports | 18 | 05-02-2015 10:52 |
Oppgradering fra Economy class til Business class hos Emirates Airline | KrisFlyer | Reiseforum | 2 | 27-11-2009 15:12 |
Emirates åpner SFO-DXB i tillegg til LAX-DXB | Tommy777 | Flyforum | 14 | 17-04-2008 20:10 |