![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er naa fem aar siden tragedien 9/11. Selv om man kan si mye om det som skjedde etterpaa, er dagen idag bedre egnet til ettertanke. Jeg synes det er paa sin plass aa ta et lite tilbakeblikk paa forumets reaksjoner ...
God morgen-traaden 11/9 Nyheten slippes Forvirringen er stor Spekulasjonene Mer forvirring Det er tid for neste god morgen-posting Uvirkelig stemning i Seattle Naa sitter jeg aa ser paa 'Path to 9/11' paa ABC. Saa langt er jeg ikke imponert. Tror ikke jeg orker aa se saa mye lenger .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
God morgen. Det er en trist minnedag hvor det dessverre ikke har blitt slutt på terrortrusselen. Snarere tvert i mot vil vel jeg si.
Selv sitter jeg nå på Værnes og venter på flyet til ARN hvor jeg av alle ting skal reise videre til New York med SK904 i dag. Bør vel forvente ekstra sikkerhetskontroll med tanke på datoen, men på en annen side så er det vel ikke noen sikrere dag å reise på enn akkurat i dag da, datoen tatt i betraktning. Får se om jeg ikke kommer "live" igjen i løpet av dagen. Synd at WIFI muligens forsvinner. Slik det er nå er jo en dagflyging som en effektiv dag på kontoret, men frambåret lunsj mm, og med fravær av alle innkommende telefoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
God morgen! Flott arbeid av LN-MOW med å finne frem litt historie. Det er også 10 år siden DC-8-63 og jeg mistet moren vår i en annen form for "terror" - nemlig kreft. Dagen i dag blir absolutt en dag med mye ettertanke og jeg kommer til å tilbringe litt av dagen på kirkegården - et bra sted for både å tenke bakover og fremover...
Farmer får selskap på veien over dammen da far også skal være i New York på 5 års dagen - må jo også være ganske spesielt å få med seg. Ha en bedre mandag - vi har tross alt mye å være glad for! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Developer
![]() Join Date: May 2006
|
![]()
God morgon frå Bergen! 5 år sidan Alquida satte inn knipetangsmanøveren på verden med det fryktelige angrepet på WTC, me får minnast dei tapre uskyldige. Ellers er det nok ein dag på kontoret. I dag holdes det kurs :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
God morgen fra Tananger. Fin dag , ny uke med mange muligheter. Dagen blir nok preget av 5 års dagen for WTC i nyhetene. Samtidig er det viktig å se fremover for de langsiktige løsningene for årsakene til disse tragiske handlingene. Slik den vestlige verden preges i dag av terror trussel risikerer vi nedgangstider og kriser dersom vi ikke "får orden" på den tredje verden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
god mandag i ettertankens tegn. Tenkte jeg skulle få med meg BBC-filmen om 11/9 på NRK1 i dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Da var jeg gjennom sikkerhetskontrollen på SK903 i dag. Vet ikke om den var så mye strengere enn vanlig, men sko måtte av, samt at all handbagsje ble manuelt gjennomsøkt i tillegg til røntgen. Eneste forskjell jeg merket utover dette var at ingen fikk ta med noe flytende ombord. Således ikke noe nytt mao.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God Mandag!
Solen skiner och en ny arbetsvecka har börjat på kontoret i centrala huvudstaden. En del intervjuer som skall till och efter det blir det en lååång lunch (french style) med goda vänner. Njut av dagen och ägna en tanke åt 9/11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God morgen fra Wien. Vi bør tenke på hva som skjedde i N.Y. for fem år siden og på alle feil som er blitt begått siden, jeg håper verden lærer.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God morgen. Har opplevd samme terror som EB og DC-8-63 i løpet av de siste fem årene. Når man opplever at sin uendelig kjære Mor blir syk og dør altfor ung kommer de store begivenhetene i verden i bakgrunnen. For meg har de siste fem årene vært preget av angst, redsel og sorg, men ikke av terrorfrykt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Helt enlig med EB og Westair. Kreft er noe av det j-vligste som finnes. Bestefar døde av det for ni år siden og moren min overlevde og lever bra idag takket være forskningens store fremganger.
Alle bør lese om dette: http://www.kreftforeningen.no/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ute på tur
|
![]()
God morgen fra Bergen!
Det er en dag for ettertanke, og håper noen kan se noe mer positivt i den, for i dag er det vanskelig å få tankene unna det faktum at vi har kansje ikke lært så mye av 9/11 og lever langt mer i frykten i dag enn da. -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God morgen. Har lest trådene for fem år siden med stor interesse. Det var nok mange av oss som opplevde det som uvirkelig.
Selv fikk jeg den første meldingen da jeg hørte på NRK Alltid Nyheter på ettermiddagen, da de meldte at de nettopp hadde fått melding om at et fly var krasjet inn i WTC. Umiddelbart tenkte jeg at det måtte være et småfly som hadde forvirret seg inn. Ettersom det var valgnatt natta før hadde jeg tenkt å sove en lang ettermiddagslur, men satte på CNN først for å se om dette kunne være noe å ofre ettermiddagsluren på. Var på kjøkkenet da jeg hørte om at det andre flyet hadde krasjet inn i tvillingtårnet. Det gikk nokså lenge før CNN virkelig slo fast at dette var en terrorhandling - bl.a. spekulerte de på om at det kunne være noe galt med datasystemene som gjorde at flyene var på vidvanke - selv etter at det andre flyet krasjet var dette en teori, såvidt jeg husker. Synes nesten det aller mest skremmende var da man fikk melding om at et fly også var krasjet i Pentagon - fant det tryggest å tekstmelde og ringe foreldre og andre som kanskje ikke hadde fått med seg hendelsene. For øvrig var NRK TVs dekning av saken temmelig elendig de første par timene, men de ble nok tatt på senga, noe de har innrømmet i etterkant. Men de fleste har vel lært litt av det som skjedde dengang da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God morgen....husker selv gått 9-11 da jeg på den tiden gikk på den internasjonale skolen i København sammen med blant annet mange amerikanere så det var kanskje enda mer fokus på det hos oss enn mange andre steder. Og med X-antall ambasadør sønner og døttere på skolen ble faktisk deler av skolen ombygd i sikkerhetens navn
Ser uansett ut som jeg nå har oppgitt leilighetskjøp i København siden jeg idag signerte kontrakt på ett en studie kollegium på Frederiksberg og flytter inn i morgen. Trodde jeg kunne bo 2 uker til der jeg bor nå så litt stress ble det da jeg igår kveld fikk vite jeg måtte ut onsdag, så mobilen har blitt meget flittig brukt her nede i formiddag....så jeg forventer nesten julekort fra Netcom! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er vel nesten på timen fem år siden jeg satt på skolebussen, og bussjåføren hadde på radioen.. Hørte såvidt noe snakk om et fly og en bygning, men da en skolebuss ikke nødvendigvis er det stilleste stedet en kan befinne seg, så fikk jeg ikke med meg så mye.. Tenkte først på en Cessna eller noe lignende, og jeg ante ennå ikke hvor i verden det var.. Ble vel mildt sagt overrasket da jeg kom hjem og skjønte at det var et litt større fly, og et ikke helt ukjent bygg..
Ellers må jeg innrømme at jeg ikke tenker så fryktelig mye over det ellers.. Er for meg en helt vanlig dato, men selvfølgelig, det som skjedde var trist. Dagen i dag er ellers en helt vanlig dag på jobb.. Fortollinger og flytting av pakker.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Husker meget godt dagen, og hvordan det stilnet totalt på jobben da det andre flyet traff. Svigerfar har bursdag 11/9, så vi skulle uansett dit rett etter jobb, men det ble en svært spesiell sammenkomst der alle satt med øynene limt til TV-skjermen. Verden har aldri blitt helt det samme etterpå.
Ellers støtter jeg EB, WestAir og Savipix' tanke bak kreft-terroren. Jeg mistet min svigermor i sommer, nær 59 år gammel. Ikke på grunn av kreften i seg selv, men på grunn at skadene etter strålebehandlingen. Kreften rammer hardt, brutalt og urettferdig.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sun Air skal fly AAR-CPH-AAR i April | Trdfly | Flyforum | 1 | 19-03-2014 13:00 |
Min første spottings siden siden Okt. 2012 | sirpjalle | Bilder & foto | 2 | 28-06-2013 09:06 |
20 aar siden SK751 | Vermont Viking | Flyhistorisk forum | 5 | 29-12-2011 17:19 |
Ti aar siden Linate | Vermont Viking | Flyhistorisk forum | 1 | 08-10-2011 20:19 |
Fem fra fem år siden | LN-MOW | Bilder & foto | 4 | 07-12-2009 21:50 |