Lufthansa med Teheran og Denver fra Munchen

Ser ut til Teheran går bra. Austrian kommer og med en dag flight i tillegg til den vi har på natten.

Kan hende at det blir mer forretningstrafikk dit etterhvert som deler av sanksjonene oppheves. Iran sliter litt økonomisk etter sanksjoner så tror de ønsker utenlandske investeringer velkommen.

Austrian kollar även på att addera Wien - Shiraz och Wien - Isfahan till sitt nätverk.

Ser ut til Teheran går bra. Austrian kommer og med en dag flight i tillegg til den vi har på natten.

Wien ligger vel ganske gunstig til for og fange opp transfer trafikk mellom Europa og Iran, og også fra USA. Og etter Ukrainekrisen vel har ødelagt litt for noen av markedene Austrian tradisjonelt har vært sterke i er det kanskje lurt se andre steder? Nå flyr de jo alt til Teheran og kjenner jo markedet og Austrian var vel blant de første europeiske selskapene som returnerte til Irak

Kan hende at det blir mer forretningstrafikk dit etterhvert som deler av sanksjonene oppheves. Iran sliter litt økonomisk etter sanksjoner så tror de ønsker utenlandske investeringer velkommen.

Det er litt det man ser allerede nå. Og derfor blant annet LH-gruppen øker

Da hopper Eurowings på lasset...
Lufthansa Group in summer 2016 continues service expansion to Iran, as member carrier Eurowings is scheduled to begin Cologne – Tehran operation. Initially service operates once a week from 29MAR16 (Day 2/3), and increases to 2 weekly from 06MAY16.

Airbus A330-200 aircraft operating schedule as follow.

EW124 CGN2105 – 0440+1IKA 332 25
EW125 IKA0625 – 0925CGN 332 36
http://airlineroute.net/2015/11/02/ew-ika-may16/

Lufthansa har annonsert oppstart av to nye langdistanseruter fra München neste vår. Denver med 5x ukentli gog Teheran med 3x ukentlig. Begge operert av A330-300

LH602 MUC2210 – 0520+1IKA 333 146
LH603 IKA0655 – 0930MUC 333 257

LH480 MUC1145 - 1430DEN 333 Dx14
LH481 DEN1605 - 1005+1MUC 333 Dx14

http://www.lufthansagroup.com/en/pr...iew/archive/2015/october/22/article/3782.html

og

http://airlineroute.net/2015/10/21/lh-mucika-s16/

Litt interessant at MUC-DEN får 1.kl, mens FRA-DEN ikke har det.

Litt interessant at MUC-DEN får 1.kl, mens FRA-DEN ikke har det.

FRA-DEN har vel seasonal hva gjelder F? Reiste i F fra DEN forrige jul, og da hadde den kun vært med F på vinterstid de siste 2 eller 3 årene. Jeg er litt usikker hva gjelder nå, nå det ikke lengre er F på B744.

Uansett så håper jeg at de gjør noe for å forbedre bakkeproduktet for pax i F om de også starter fra MUC. Det er ikke mye å skryte av det de har nå...

FRA-DEN har vel seasonal hva gjelder F? Reiste i F fra DEN forrige jul, og da hadde den kun vært med F på vinterstid de siste 2 eller 3 årene. Jeg er litt usikker hva gjelder nå, nå det ikke lengre er F på B744.

Uansett så håper jeg at de gjør noe for å forbedre bakkeproduktet for pax i F om de også starter fra MUC. Det er ikke mye å skryte av det de har nå...

Ingen F neste 12 mnd mellom FRA og DEN.
Hva har skjedd i MUC? Det har jo vært bra tidligere.

Ingen F neste 12 mnd mellom FRA og DEN.
Hva har skjedd i MUC? Det har jo vært bra tidligere.
Jeg tenkte på bakkeservicen i DEN, ikke MUC - rettere sagt den manglende bakkservicen i DEN. Av lounge tilbyr de de to United Clubene (som virkelig er dritt) i concourse B, selv om de selv opererer fra concourse A, og ellers har de ikke noe.

Idag meddelade Austrain fyra veckoliga flygningar från Vien till Isfahan i Iran med start den fjärde april.

Back