Tror ni sharklets på A32X kommer minska bränsle förbrukningen minst lika mycket?
Ja, hvorfor i all verden skulle de da ha laget sharkletsen?Tror ni sharklets på A32X kommer minska bränsle förbrukningen minst lika mycket?
Ja, hvorfor i all verden skulle de da ha laget sharkletsen?
Når er first flight?
Tally-Ho;693459Og bare for å oppklare det - vingen på en A320 er helt identisk med en A321 - med unntak av ev. forskjellig flap (single / dobble slotted).Tally-Ho[/QUOTE said:Vil det si at forskjellige modeller av A32X har forskjellig typer flaps? (Må desverre innrømme at når det gjelder slike detaljer er jeg rimelig grønn)
Vil det si at forskjellige modeller av A32X har forskjellig typer flaps? (Må desverre innrømme at når det gjelder slike detaljer er jeg rimelig grønn)
As it continues flight testing for its fuel-saving Sharklet for introduction later this year, Airbus is nearing launch of a retrofit plan for existing A320 aircraft with entry into service slated for 2014.
Airbus has produced the first new-build A320 with Sharklets. Depicted here at its roll-out in Toulouse, MSN 5098 will be one of several A320 Family aircraft in the certification flight-test campaign starting in May this year and lasting around 600 flight hours.
We've had the roll-out of the first A321 with Sharklets in Hamburg. The aircraft is preparing for its first flight.
Itillegg til å tilby sharklets på fabrikksnye fly så arbeider også Airbus med muligheten for ettermontering på eldre fly, og de tror det skal være mulig på maskiner yngre enn LN1000-1200
http://www.flightglobal.com/news/ar...-a320-family-sharklet-retrofit-launch-369667/
Eldste SK A321 er OY-KBK med LN1587, 319'ene er jo nyere så svaret er ja. Også IndiGo-maskinene er langt innenfor.Det obligatoriske spørsmålet. Er SAS sine a321 og nå nye a320 yngre enn LN1000-1200? I tilfelle vil jo sikkert Sharklets være aktuelt...
SAS har vist liten interesse til å installere winglets på 737'ene, så jeg ville ikke satse no' særlig på det ...