![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja, jeg lurer også, men navnet blir ikke offentliggjort før slutten av august!
![]() Et større flyselskap vil etablere base på Moss Lufthavn Rygge i året som kommer. Det bekrefter ledelsen i lufthavnselskapet. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.3078832 Edit; Denne saken fortjente en egen tråd. ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sterling, kanskje?
![]() ![]() Da bør de være sikret "langsiktighet" og lite baggasje å ødelegge ryggen på for stuerne! |
![]() |
![]() |
#3 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Boarding.no foreslår Norwegian !
Boarding.no Skulle tro at Kjos ville kunne finne på noe sånt også !!
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Norwegian er nok ikke et dårlig gjett .. Etter den offentliggjøringen venter vi bare på Ryanair.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Heier på Norwegian!!!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
jeg frykter det er Ryanair...
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Tror fortsatt Ryanair blir på Torp og muligens satser inneriks - mens jeg jeg tror Norwegian satser på Østfold og "en plass i hjertet" til folk på østsiden av fjorden...
|
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Absolutt ikke DY . Helt dumt å konkurrere med seg selv. Så steikende dumme er de ikke.
NB har vel heller ikke ryggrad. De vil også konkurrere med seg selv. Tviler på EZY siden de kun bruker store kjente plasser, MEN hvem vet at de snur. Så hvis det er noe i ryktene vet vi alle hva det blir, selvfølgelig FR. De skal jo ekspandere noen år til. Og hvis så : Hurra for oss i Lillestrøm. D'ække langt....Og de er også flinke med tilbringerservice. Kanskje busser fra OSL også ?? |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Desto bedre hvis det er fakta, da blir det FR........
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg misstenker det er Ryanair. Det har lenge gått rykter om at FR skal åpne base i "Oslo".
Rygge er sikkert ganske desperate etter å få en stor og tung aktør. De vil gjøre hva som helst for å kapre FR skulle jeg tro. Og for FR er det hipp som happ om flyplassen ligger på Torp eller Rygge. Begge har stort nedslagsfelt, og de ser kanskje også fordelen ved å komme nærmere Oslo. I så fall vil det bety svært mange tapte arbeidsplasser på Torp. Ryanair står for en vesentlig del av trafikken der. Vel, vi får vel bare vente å se. Kanskje kommer det en outsider ingen av oss har tenkt på. Som da Wizzair kom til Torp. Ingen hadde gjettet på det skulle skje.
#12 | ||||
N/A
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Wizzair ja.. Hadde aldri hørt om dem engang da de meldte sin ankomst her, og om et halvt år så starter de opp sin fjerde destinasjon... Kanskje det er de som kommer til Rygge? ![]() |
||||
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Holder en knapp på EasyJet....
Airbus 330. |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tipper/tror på Norwegian, og er spent på rutenett og frekvenser.
|
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Her er det vel fritt fram for noen og enhver å synse...
Det første jeg lurer litt på er hva som menes med "base". For en gjennomsnittlig journalist (og de fleste andre) kan det kanskje være et litt uklart begrep der også den operasjonen Ryanair har på Torp kan oppfattes som "base". Uansett så bør det vel innebære ei betydelig satsing på Rygge og ihvertfall flere daglige flygninger. Så er spørsmåler hvem som kan komme ut fra det blå og satse stort på en ny flyplass i Oslo? Jeg ville anta at det er en lavprisaktør, som kjenner Oslo-markedet rimelig godt og har aktivitet her fra før. Det burde vel redusere lista til Norwegian, Sterling og Ryanair. Ryanair er godt etablert på Torp og det ville ikke være veldig overraskende om de oppretter en base der. At de skal opprette base på en flyplass de ikke flyr fra tviler jeg på. Noen flygninger fra Rygge i tillegg til Torp kan jeg tro på, de deler jo trafikken andre steder, men base høres rart ut. For Rygge ville det sikkert være en våt drøm, dog. Sterling har, som det er påpekt, ikke de helt store finansielle musklene. Derimot har de en betydelig operasjon på Gardermoen som de kanskje vil gjøre noe med. Å flytte til Rygge ville ihvertfall gjøre at de skiller seg tydelig fra Norwegian. Norwegian er vel favoritten. Vekst og nye fly på veg. Kjenner markedet og har tidligere vært positive til Rygge. Aktiviteten deres på Gardermoen kan neppe avvikles og Rygge vil bli en ekstra base i Oslo. Kanskje "sydenrutene" flyttes til Rygge? SAS? Selv på fritidsdestinasjonene har de vel for mye transfer til at det vil lønne seg å flytte den trafikken? Men hva med en outsider? Det er jo ikke umulig at avtalen med Easyjet er i boks, men er det egentlig noen andre aktuelle? Skal det være en "base" så må det jo være noe mer enn noen enkeltflygninger, så en regional aktør som Wizzair er det neppe. Hva med MyTravel? Jeg satser enten på Norwegian (70% sjanse), en outsider (20%) eller en av de andre nevnet over (10%). |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det blir garantert DY, vanskelig for å tro at FR vilbytte side av fjorden når de har skapt et nettverk på torp!
GO NORWEGIAN!!!
#17 |
Newcomer
|
![]()
Hva tror dere om SkyEurope da? Kanskje de er den aktuelle kandidaten?
|
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Noen jeg kjenner skal søke jobb hos Northport på RSL. De har ledige stillinger der. Men det er kanskje allment kjent? Uansett, det kan tyde på at DY er i anmarsj
![]()
#19 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Monarch etablerer base i Leeds | FlightDeck | Flyforum | 0 | 10-07-2012 16:42 |
S7 etablerer flyselskap for charter/leisure | Blubird | Flyforum | 2 | 02-04-2008 21:36 |
Flydirect.no er navnet et nytt norsk flyselskap med base på Rygge | Herlov | Flyforum | 3 | 25-01-2008 13:56 |
Ving tre-dobler antall avganger fra Rygge sommeren 2008 | Herlov | Flyforum | 9 | 21-09-2007 19:48 |