Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 25-10-2011, 12:21   #1
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

SAS SAS med ny reklamefilm

SAS slipper nå en ny reklame film de har kalt "Fattern". Syns denne var fin Enjoy::
http://www.youtube.com/watch?v=4B8J1hptrIw
Old 25-10-2011, 12:31   #2
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Default Re: SAS med ny reklamefilm

Fin film, men har vi ligesom ikke set det budskab i flere forskellige indpakninger lidt for meget efterhånden.

Personligt synes jeg det er ved at være tid til nytænkning i SAS' marketingafdeling, der virker som om de sover lidt. Punktlighed er MEGET farligt at blive ved med at markedsføre sig på - specielt når konkurrenterne begynder at hente ind på en. Det har været et rigtig godt selling-point i en lang periode, men nu må det være tid til at skifte spor - ellers kan det få stik modsatte virkning.

Men det kommer måske når der engang sker lidt mere med onboard-konceptet, ny businessclass på IC osv. osv. Man kan håbe. Indtil videre har der jo bare været en masse snak og meget lidt handling.
Old 25-10-2011, 13:28   #3
Commuter
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Personligt synes jeg det er ved at være tid til nytænkning i SAS' marketingafdeling, der virker som om de sover lidt. [...] Men det kommer måske når der engang sker lidt mere med onboard-konceptet, ny businessclass på IC osv. osv. Man kan håbe. Indtil videre har der jo bare været en masse snak og meget lidt handling.
Jeg tror uansett punktlighet er ganske bra fundamentert i folk nå. Problemet er vel at de ikke har så mange andre differensierende elementer som passer i reklamefilmer. Ser ikke for meg en reklamefilm med "vi er bra på IRROPS".

Først må SAS beslutte (og implementere) et skikkelig produkt, så kan de reklamere for det.
Commuter is offline  
Old 23-10-2012, 10:59   #4
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Ny reklame film er sluppet. Denne likte jeg

https://www.youtube.com/watch?v=gnGNm_dlTwE
Old 23-10-2012, 11:04   #5
darkcho
ScanFlyer Gold

Syns generelt sett SAS er flinke til å skape en "god følelse" med filmene sine. De er i tillegg gode til å plukke musikk, tar meg selv i å nynne på "Fattern" sangen enda.
Old 23-10-2012, 11:08   #6
Star Flyer
Star Alliance only.

Star Flyer's Avatar

Men er det like koselig å reise med dem som det kommer frem? Får aldri et smil når de kommer med kaffen til meg..
Star Flyer is offline  
Old 23-10-2012, 13:07   #7
SAS CC
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post
Ny reklame film er sluppet. Denne likte jeg

https://www.youtube.com/watch?v=gnGNm_dlTwE
Og så endda med vores nye Recarostol ombord )
SAS CC is offline  
Old 23-10-2012, 13:08   #8
darkcho
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Star Flyer View Post
Men er det like koselig å reise med dem som det kommer frem? Får aldri et smil når de kommer med kaffen til meg..
Da har du vel vært maks uheldig om du "aldri" har fått smil med kaffen..
Old 23-10-2012, 13:27   #9
GinTonic
ScanFlyer Silver

GinTonic's Avatar

Quote:
Originally Posted by Star Flyer View Post
Får aldri et smil når de kommer med kaffen til meg..
Pussig... Jeg får alltid et smil med kaffen.
GinTonic is offline  
Old 23-10-2012, 13:27   #10
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Jeg også . Smil og du får smil tilbake
Old 23-10-2012, 13:40   #11
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Synes reklamen viser hvor merkelig det er at man kan få kaffe, men ikke et glass vann ombord. Det er vel få barn i den alderen som drikker kaffe. For min del ødela kaffen reklamen.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline  
Old 23-10-2012, 13:46   #12
darkcho
ScanFlyer Gold

Hehe tøyser du nå eller ? Du ser vel at barnet egentlig er mannen i den reklamen?
Old 23-10-2012, 13:47   #13
Polaris
Free Luigi

Robertaas, hvor ofte har du reist med SAS i år? Jeg bikker 40 reiser med SAS innen året er omme, både intra Norge og Europa, og jeg har A L D R I fått "nei beklager, det har vi ikke" når jeg har spurt om å få et glass vann. Jeg har til og med fått hele flasker med vann gratis. Jeg drikker ikke kaffe eller te, og jeg spør om vann på iallefall 3/4 av flygningene jeg har. Så hvor du har det i fra... Det skjønner jeg ikke

(Har ikke sett reklamen)
Old 23-10-2012, 13:53   #14
darkcho
ScanFlyer Gold

Ser nå at det er gratis DN, men ikke Aftenposten for barn?! For en skandale, det er vel de færreste barn som leser DN? For min del ødela DN reklamen, hehe
Old 23-10-2012, 14:44   #15
Dash
ScanFlyer Molded

Default SAS øker reklametrykket

Quote:
SAS har de siste månedene lagt frem bedre trafikktall i år enn i fjor. Totalt fraktet SAS 2,6 millioner passasjerer i september, en økning på 3,5 prosent sammenlignet med samme måned i 2011. Veksten er drevet av blant annet de interkontinentale rutene og europeiske destinasjoner og nå smeller SAS til med en ny stor reklamekampanje som skal fokusere på flyselskapets viktigste fordeler fremover.

- Vi følger våre investeringer tett og investerer i de markeder der vi får mest igjen, sier Tor Anton Bjørge, markedssjef i SAS, til Kampanje.

Det er reklamebyrået DDB som har produsert hele åtte nye reklamefilmer hvorav den største produksjonen er en helt ny profilfilm. Den nye profilfamilen handler igjen om gleden ved å komme hjem til familien, men denne gangen er hovedrollene byttet om siden sist.

- Dere spiller veldig mye på familiesituasjoner i reklamefilmene for tiden. Hvorfor det?

- Vi snakker til hjertet med våre filmer. Vi er fortsatt i en «comeback»-posisjon og det er viktig for oss å være tålmodig i vårt arbeid med å styrke vårt renomme gjennom kommunikasjon. Med «Bedre tid» fokuserer vi på at våre kunder ønsker minst mulig hassel med reise, at reisen går på skinner og at man kommer fram i henhold til planen, sier Bjørge.

Øker på tv og print
I tillegg går SAS på lufta med syv kortere filmer som fokuserer på fordeler som fritt setevalg, 23 kilo bagasje, flest avganger og punktlighet. SAS er så langt i år Norges 15. største annonsør.

- Dette er fordeler som vi vet at de som reiser med oss setter stor pris på. De vil ikke at reisen skal ta unødvendig lang tid, og de setter pris på å slappe av ombord uten å måtte finne frem lommeboken hele tiden. Fordelene vi fokuserer på kan deles opp i både tidsbesparende tjenester og det som gjør reisen mer behagelig, som gratis kaffe og avis. Disse fordelene kan oppsummeres i «Bedre tid», sier markedssjefen.

Dermed fortsetter det hardt pressede flyselskapet med nye reklamesatsinger. Flyselskapet som etter første halvår i år tapte 409 millioner svenske kroner etter skatt har ifølge ACNielsen reklamestatstikk økt reklametrykket med 18 prosent så langt og økningen kommer i de fleste kanaler deriblant tv, radio og utendørs. Ukepresse-spendingen er dratt ned til et minimum.

- Jeg kommenterer ikke enkeltkanaler, men økningen er planlagt. Vi øker ikke investeringene i Norge på grunn av konkurransesituasjonen, men fordi vi ser veldig god effekt på våre kampanjer. Våre kampanjer tar stadig nye rekorder på interne målinger og vi tar markedsandeler og har stadig høyere kabinfaktor, sier Bjørge.

Teamet bak filmene i DDB har vært keatørene Bjørnar Olsen, Joachim Bjørndahl, Joachim Haug og Kenneth Lamond. Byråprodusent har vært Cyril Boije og byrålederen selv, Pelle Josephson, har vært rådgiver. Prosjektleder er Gro Marwold og Einar Film med regissør Jens Lien står bak filmen.
http://www.kampanje.com/reklame/article6295846.ece
Dash is offline  
Old 24-10-2012, 08:32   #16
kekker
Onkel reisende kekker

kekker's Avatar

Det skal vi gi SK, de vinner noe så GRUNDIG på reklame fronten kontra DY, jeg får helt angst av de der superenkelforsknings reklamene til DY. SK får meg til å smile med den siste reklamen sin!
Jadda, jeg er en enkel sjel, men det er vi vel alle!
Old 24-10-2012, 16:41   #17
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..

TigerBlack's Avatar

Så den akkurat gikk på National Geographic channel. fin video og fin følse etter å ha sett den. Fikk meg til å få lyst å fly med SAS
Old 24-10-2012, 19:32   #18
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Robertaas, hvor ofte har du reist med SAS i år? Jeg bikker 40 reiser med SAS innen året er omme, både intra Norge og Europa, og jeg har A L D R I fått "nei beklager, det har vi ikke" når jeg har spurt om å få et glass vann. Jeg har til og med fått hele flasker med vann gratis. Jeg drikker ikke kaffe eller te, og jeg spør om vann på iallefall 3/4 av flygningene jeg har. Så hvor du har det i fra... Det skjønner jeg ikke
Ser at jeg har fløyet 12 ganger med dem så langt i år, men har kanskje bare spurt 2-3 ganger etter vann. Når jeg bestandig får beskjed om å kjøpe en flaske for å få vann så slutter jeg jo å spørre. Synes 3 timers flight uten noe drikke er en tørr opplevelse.

Ser at de også har en kortversjon av filmen hvor de kun har med kaffeserveringen. De sier noe ala "Alltid gratis kaffe (til barna)" så den fungerer enda dårligere. Det er sikkert noen helsemyndigheter og barneombud som har noe å si om servering av kaffe til småbarn.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 24-10-2012 at 19:39.
robertaas is offline  
Old 24-10-2012, 22:39   #19
darkcho
ScanFlyer Gold

Er du seriøs? Forstår du virkelig ikke at barnet egentlig er mannen? Det er jo smått utrolig om du ikke ser det, til og med etter det er påpekt her i tråden.
Old 25-10-2012, 08:01   #20
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Er du seriøs? Forstår du virkelig ikke at barnet egentlig er mannen? Det er jo smått utrolig om du ikke ser det, til og med etter det er påpekt her i tråden.
Menn som flyr med SAS er egentlig små jenter? Du mener altså SAS har laget filmen for å fornærme sine reisende? Kan du fortelle hvordan du klarer tolke filmen slik?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline  
Closed Thread

Posting Rules