![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Location: Trondheim
Posts: 96
|
![]()
hei
jeg bestilte oppgradering på optiontown fra ecoxtra til business på CPH-PEK sist onsdag. har gjort det èn gang tidligere med suksess, men denne gang må jeg si jeg ble overrasket over at jeg aldri fikk beskjed om utfallet. jeg gikk inn på optiontown sine hjemmesider og så til min store glede at jeg var oppgradert, men fikk aldri noen bekreftelse. forrige gang fikk jeg bekreftelse både ifra SAS og optiontown pr. mail, men nå var det ikke en gang registrert på SAS. ved innsjekk hadde det visstnok kommet inn en melding om "pls upgrade" men dette var ikke mulig ifra oslo, så jeg måtte vente til gate i CPH. der fikk jeg til min store overraskelse sete i eco xtra og ble jo lettere irritert. det var først etter at jeg forklarte situasjonen for gate-ansvarlig at jeg fikk plass i C. flyet var fullt i biz, så hva om de hadde gitt plassen til noen andre som ville oppgradere? det er vel også slik at man skal få biz-privilegiene også? optiontown sier de har sendt mail, men det har jeg dobbelt sjekket og kan ikke se å ha fått det. samtidig har de sendt uttalige mailer om at the var "high chance for upgrade", så har de egentlgi kontrol på sin virksomhet? en annen ting. jeg har bare fått poeng for eco xtra, mens forrige gang fikk jeg poeng for Z-klasse!! noen som vet om du får poeng utifra opprinnelig booking eller ny bookingklasse? |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,940
|
![]()
Kjipt å høre. Bra det ordnet seg til slutt.
Du skal ha poeng for Z-klasse. Dette vært et kjent problem at det ikke bestandig går automatikk i dette. Men kontakt EB, så ordner det seg. Er det mulig at Optiontown mailene har havnet i noe spam-mappe enten hos deg eller at det har blitt stoppet av mailtilbyderen din? Har opplevd dette selv fra andre nettsteder.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Location: Trondheim
Posts: 96
|
![]() Quote:
sendte mail om at de skulle re-sende og fikk det asap. har nå også fått beskjed om å maile dem EBnr og fullstendig navn, så de er på saken. bra oppfølging ifra optiontown! |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Location: Trondheim
Posts: 96
|
![]() Quote:
btw, det var vel mer et spørsmål enn en konklusjon! jeg vil som sagt i ettertid si at oppfølgingen var bra, men dog at optiontown ikke formidlet til SAS det produktet de solgte meg. case closed. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
du får poeng etter opprinnelig booking-klasse
|
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,978
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
|
![]()
Som SAS selv skriver om saken
EuroBonus-poeng For å sikre at du opptjener EuroBonus-poeng for det servicenivået du oppgraderer til (Economy Extra eller Business), oppgi alltid ditt EuroBonus-nummer i bestillingen din. http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Oppgradering/
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,940
|
![]()
Har akkurat testet med en Optiontown upgrade til Blue1 premium. Mest for morro skyld.
Fikk bekreftelse dagen etter pr mail Bookingen ble automatisk oppgradert til Z-klasse hos SAS og Blue1 Jeg kunne også da gå inn og velge nye seter osv i hht klasse Z
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
|
![]() Quote:
Jeg har forresten en forferdelig dårlig uttelling, av de 9 gangene jeg har prøvd har jeg den utrolige uttellingen på null oppgraderinger (de aller fleste Y+ til C) .......senest 2 forsøk på CPH-IAD-CPH forrige uke. |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,547
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Developer
![]() Join Date: May 2006
Location: Stavanger, Norway
Posts: 1,954
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Vel, det er en flopp prosjektmessig i kjent SAS stil. Man vet ikke selv hva reglene er, man endrer reglene og hyrer inn eksterne selskaper som driver greiene amatørmessig.
At man gir poeng på upsell er unheard of, kun SAS er så dumme at de gjør det :rolleyes |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,940
|
![]() Quote:
1. At det er "kjent stil" at SAS prosjekter er en flopp synes jeg faller av seg selv. 2. At man ikke selv vet hva reglene er tviler jeg sterkt på. CK sier selv at det har endret seg siden han var involvert. Og pga pkt 3 må det ha vært en stund siden. 3. Reglene har ikke endret seg. Da dette ble lansert ble det annonsert med de samme regler som det er idag. Det har hele tiden vært klart at man får poeng for den oppgraderte klassen. 4. Hvilken dekning har du for å si at Optiontown driver amatørmessig? De tar inn penger, lever på renter, og gir deg oppgradering om SAS åpner for det, eller pengene tilbake. Selv har jeg alltid fått gode tilbakemeldinger derfra. Om jeg skal si noe så har SAS vært dårlige til å formidle sjansene for oppgradering. Det gjorde meg skuffet første gangen jeg prøvde og fikk avslag. Det virker som om det må behov for Op-up til for at de skal åpne for dette, og det kommer ikke så godt frem.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,978
|
![]()
Nå har ikke jeg selv prøvd Optiontown, men skjønner heller ikke hva som er problemet med den løsningen SAS har valgt. Det gir dem en fin mulighet til å øke inntektene, som de eller hadde gått glipp av og for passasjerene mener jeg det er et godt tilbud med en god pris oppgraderingen, med en god poengopptjening
Men kan godt være enig i punktet ditt her, men det handler mest om kommunikasjon og ikke den tekniske og praktiske løsningen Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
|
![]() Quote:
Så jeg tror at det faktisk bare er op-up seter som legges ut til optiontown og ikke "tomme" seter, og at SAS legger større verdi i å ta oppgraderinger på poeng ved gate/innsjekk enn oppgraderinger via optiontown. Last edited by TOS_EBG; 05-10-2010 at 10:20. |
|
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]()
Poengoppgraderingsspørsmålene er flyttet til egen tråd
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=73789 |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
2. Det har vært startet ett utall med tråder om Optiontown på Flyertalk, reglene var den første tiden mildest talt uklare. Ringer du til EB fortsatt i dag for å retroclaime feilposting, er svarene varierende. Når man lanserer ett nytt prosjekt, lønner det seg å ha alle regler fastsatt og informere alle ansatte involvert GRUNDIG. 3. Jo det har de. Da dette ble lansert var det store spørsmål om man fikk poeng for original bookingklasse eller oppgradert klasse. 4. Erfaringene jeg har observert fra mange SAS reisende er at Optiontown oppfattes negativt. Ta en titt på FT. Det går på alt fra Ryanairopplevelse til mangel på informasjon, refusjon og poeng. Dette er noe SAS burde ha gjort selv sånn som mange andre selskaper gjør. Upsell kunne vært gjort via websiden til SAS, sånn som feks United, Continental og AA gjør det og hatt kontroll på revenue. Upsell er en viktig del av fremtiden av industrien. Dette er noe SAS burde ta inn over seg og gjøre noe med, ikke bruke ett indiabasert firma. |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,940
|
![]() Quote:
Og forøvrig: At det var spørsmål om hvorvidt man fikk poeng betyr da ikke at reglene har endret seg?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 05-10-2010 at 20:31. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oppgraderinger BA | Tommy777 | Reiseforum | 17 | 21-03-2011 16:57 |
optiontown og upgrade med SAS til Newark | hellbilly | Reiseforum | 8 | 25-11-2010 14:21 |
Optiontown - status på oppgraderinger? | TOS_EBG | Reiseforum | 5 | 30-11-2009 05:27 |
Optiontown | Gemo | Reiseforum | 3 | 18-10-2009 16:09 |