![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.10918344
Først og fremst, her var det mye rar journalistikk. Det står først i artikkelen at hun skulle til Bergen men havnet på feil fly. Så står det at hun skulle til Oslo med SAS men gikk ombord i Bergensflyet (DY - som ikke flyr direkte KRS-BGO??) og måtte deretter løpe av Norwegian-flyet og inn i flyet ved siden av, en Widerøe-maskin. Dårlig journalistikk til side. Man skal være kraftig i svime for å ta feil av Widerøe og Norwegian, særlig når man benytter seg av trapper av og på flyet og man dermed får god tid til å studere logoer, navn og farger på flyet. Når sant skal sies, er det dårlig merket på Kjevik. Men jeg har sjelden vært borte i forvirra passasjerer. Det er rimelig "straight forward" å følge de andre passasjerene fra gate til fly. De fleste går jo riktig, så det er bare å følge fyren/dama foran, eller?? ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er ikke alltid lurt å gå der det er mange andre passasjerer. For noen måneder siden så hadde vi noen få passasjerer igjen på WF (ute på innlands-commuter-piren på OSL), mens en annen WF begynte ombordstigning. Når vår nest-siste passasjer gikk ut (ikke langt bak en annen) så snudde hun brått og gikk inn til flyet det var mange som var i ferd å gå ombord - til tross for at personen foran henne ikke gikk dit. Det ble heldigvis sett og vi fikk tak i henne og ombord i rett fly.
Men jeg er sikker på at det er en fyr i inngangen til alle flyplasser som slår passasjerene i hodet og hypnotiserer de: "se meg inn i øynene - du er nå en sau - du skal nå slutte å tenke".
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det finnes ingen logikk i folks oppførsel på en flyplass. Jeg har sett folk klatre over sperringer istedet for å følge skilting til riktig fly ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
Da jeg reiste til CPH sist torsdag morgen, boardet man DY til OSL samtidig, og DY stod rett utenfor gaten til CPH, mens CPH maskinen stod langt ute til venstre. Ingen skilting og ingen info i gaten om hvor man skulle gå. Jeg og reisekompisen nevnte da for hverandre at hvor lang tid tar det før et svimehode går på feil fly. I Oslo i fjor var jeg borti en situasjon hvor SAS og DY fløy OSL-BCN med samme avgangstid fra hhv gate 31 og 33. Da var det flere pax som stod i SAS køen med en DY billett. Jeg sa til noen av dem at de var ved feil gate, og at gate closing var blitt sagt i DY gaten allerede. De trodde tydeligvis ikke på meg, for de ble stående i feil kø de. De skulle jo til Barcelona må vite. Det var visst meg som ikke skjønte noenting. Det gikk vel opp for dem hvem som hadde rett når de endelig var kommet frem til gaten, og DY gaten var stengt alt. Ikkje greit å vara geit alltid, selv om sauer er ålreite dyr! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det er nok riktig. Men jeg har selv klart å rote meg inn på områder jeg aldri skulle vært på grunn av dårlig skilting og manglende kunskap hos de flyplassansatte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Næh.. Det er jo selv her på forumet folk som har måttet gå gjennom sikkerhetskontroll nok en gang, helt unødig fordi de ikke fant fram.
Jeg er ganske erfaren selv, men har altså gått meg vill. PåCDG selvfølgelig.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Dette er vel grunnen til at, for eksempel, British Airways sjekker boarding pass en gang til når man kommer ombord i flyet.
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Damen har hvertfall litt selvinsikt:
Quote:
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bra hun ikke reiste med tog! Da hadde hun vel hoppa på et godstog i stedet for NSB :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Folk tror jo også at fly er som bussen, hadde gaten på Finnair til HEL, noen pax som kom inn sent fra FRA med LH og skulle videre til HEL med Blue1, viste boardingkortet sitt og trodde de bare kunne gå ombord på dette flyet, siden det gikk 5min senere...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
selv i vores meget lille lufthavn kan folk gå ombord i forkert fly.
for et par år siden oplevede vi en kendt svensk mand( ingen nævnt, ingen glemt) gå op i en SAS A321 til FNC istedet for en BA J31 til BMA... Gæsten troede at selvom han vidste at han SKULLE med BA til BMA, ja når der stod et SAS fly ved siden af, ja så var det dette fly han skulle med... Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja, det forundrer meg en del at noen folk er så bevisstløse når det gjelder reiser generelt sett. Konsekvensene av å gå på feil fly er jo litt større enn å ta t-banen feil vei eller gå ombord feil buss (du kan jo bare gå av på neste stoppested)
Men med fly, da har man jaggu et problem om man først er kommet ombord. "International Service Manager" som United kaller det så fin, ombord på UA38 i januar sa i sin annonsering under boarding "I hope Newark is in your travel plans, 'cause this is a non-stop service to Newark Liberty Intl Airport" Det var ingen som protesterte og det tydet vel på at alle hadde Newark i sine reiseplaner ![]()
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vel, skjedde noen ganger på FBU også da. En kollega med ryggsekk hvor motorsagen stakk opp av sekken som kabinbagasje kom slukøret tilbake fra KRS - han skulle til TRD
Alle kan gjøre feil.
![]() |
#15 |
Flyklapper
|
![]()
.. eller Swissair-steward'en som hadde forsovet seg etter nattstopp, som kom hesblesende rett før avgang og stormet ombord i første og beste flyvemaskin etter å passert gjennom gate'n. Det var først etter at han hadde stablet på plass håndbagasjen at han oppdaget at 'kollegene' hadde forskjellig uniform ....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
For maaange år siden (jeg var vel 7-8år)gikk jeg av en maskin fra OSL-CPH sammen med min kjære mor. På et tidspunkt så lurer jeg på om hvorfor vi skal på do nå... Moderen lurer på hvorfor jeg spør så dumt og fortsetter. Et øyeblikk etterpå så er det full stans midt i trappen. Det viser seg at han karen som gikk av flyet først, måtte på do. Og dermed hadde han resten av passasjerene i kø bak seg på et av Kastrups toaletter.
S |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#18 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Ikke bare pax som kan ta feil.
Her for noen år siden ble det vill oppstandelse i flyet da man på OSL under taxing ut til rullebanen fikk et velkommen fra styrhuset på denne flighten til Trondheim. Vi skulle da vitterlig til KRS. Ble dog raskt rettet. Og mange pax pustet lettet ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Jauda... Jeg har i og for seg opplevd Tax-Free salg på vei fra Oslo til Ålesund med SK for en del år siden også. Det ble stoppet på rad 3, men var gøy så lenge det varte.
Alle kan ta feil.
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Corendon Dutch Airlines skal fly til Kristiansand, Bergen, Stavanger og Oslo | Trdfly | Flyforum | 4 | 01-04-2013 16:12 |
For 220 kroner ekstra får du gå først om bord i flyet | storg | Småprat | 18 | 03-03-2013 10:17 |
Bruk Facebook til å velge sidemann om bord på flyet. | sirpjalle | Reiseforum | 3 | 04-03-2012 08:46 |
Forretningsmann skulle fly til Bergen - Boardet feil fly og endte i Trondheim | Herlov | Flyforum | 17 | 12-02-2010 17:00 |
Kom om bord på flyet med flytogbillett | SK1399 | Flyforum | 20 | 28-11-2006 15:48 |