![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
De seneste problemer i form af bl.a. arbejdsnedlæggelser og lange ventetider på bagage hos handlingselskabet Novia i CPH betyder nu at QR har valgt at opsige sin kontrakt med Novia fra medio november i år.
Det er ikke oplyst hvilket handlingsselskab QR skifter til - men sandsynligheden taler nok for SAS... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Har Novia-aksjonene vært samme type aksjoner som SGS er kjent for, eller rett og slett udugelighet?
Er det noe som hindrer EØS- borgere å bli ansatt i handling på CPH? Kan vel være at den bransjen trenger litt nytt blod? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Uitfra handlingen jeg har opplevd generelt av Novia kan jeg forstå QR her..
Ang. EØS, så har jeg da hatt en nordmann som handlet hos for Novia på CPH. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
for lidt mere en 14 dagen siden, kom vi fra Tokyo . 2 timer for sent..Havde glemt at vi allerede var indchecked videre til AAR...I ankomst hallen var der lukket hos Novia og der stod omkring 200 stks bagage på gulvet..
Ved ikke om Novia har "opgivet" fuldstændig i ankomst hallen, men vi oplever ofte at selv med mere end 2 timers "connection" i CPH kommer bagage fra Novia handlede selskaber ikke med flyene...Vil så sige at vi oplever det samme med SGH, men ikke så udpræget som med Novia håndterede selskaber...Jeg har ingen anelse om hvorfor, men vi ved jo alle at der har været problemer med bagage håndtering i CPH...Men om det er måden Novia gør det på, skal jeg ikke kunne sige...for jeg ved det ikke. Det siges at Novia kører AL bagage ind på ankomst bagagebånd og når båndet er tomt, så samler de resten sammen..Måske andre kan kaste lidt mere lys over sagen, Hlsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Newcomer
|
![]()
Hvem skal overtage ? Der er vel kun SGH ? Har hørt at Emirates heller ikke er tilfreds med Novia, men SGH har sagt nej tak til at handle dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
|
![]()
Aner ikke, men får de ferten av en god kontrakt, kan det jo friste å spre se litt ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Rygter vil også vide at Norwegian, Air Berlin og Air Greenland heller ikke er helt tilfredse med den form for handling som Novia tilbyder..
Om CFS er et godt alternativ skal jeg ikke kunne sige, men tor ikke at SGH siger nej til indtægt og da slet ikke i disse tider,, nu må vi se.. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fra 1. september er SGH et handlingsselskap igjen og det kan hende at andre prioriteringer enn før kommer til å gjelde.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det låter märkligt att SGH skulle ha sagt nej tack till Emirates.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
I følge checkin.dk tapte Novia 10 millioner danske kroner i fjor og egenkapitalen er negativ, så tydeligvis at de sliter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Newcomer
|
![]()
Kunne også forestille mig at EK har eget check-in system ? Som kræver uddannelse af mange medarbejdere og det tror jeg ikke længere SGH vil gå med til. De vil så vidt muligt at alle skal handles i Altea. TG og AC har vist egne systemer, ved ikke om flere har ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
CPH er igen åben efter stormen | EvakCPH | Flyforum | 2 | 05-11-2013 21:08 |
CPH: Qatar Airways forlader Novia | sk931 | Småprat | 1 | 29-07-2013 10:42 |
DY giver det gule kort til Novia i CPH | Terminal3 | Flyforum | 13 | 26-09-2012 08:37 |
Arbejdsnedlæggelse hos Novia i CPH | FlyHi | Flyforum | 0 | 03-01-2011 16:16 |
Bjarne Hansen forlader CPH | Guest | Flyforum | 0 | 13-05-2005 10:40 |