Nytt norsk selskap: Norwegian Express

catocontrol

Air Traffic Controller
Fra første august vil man kunne se et nytt nordnorsk selskap. Norwegian Express har for tiden adresse i Harstad.

Bak satsningen står Gøte Aspen, Bjørn Hansen, Stig Motrøen, Svein Småvollan og Kjetil Bøe.

De vil bruke ATR-42

Mer i papirutgaven av Harstad Tidende

Re: Nytt norsk selskap-Norwegian Express

Og hvor skal de fly? Norwegian Express minner veldig om Norwegian Air Shuttle i navnet, men alle kan selvsagt bruke "Norwegian".

Det skal bli et nordnorsk selskap, som også skal ta opp kampen med WIF

Veldig spennende, men hvilke anbudsruter kan man fly med ATR? De tidligere KATO-rutene blir vel vanskelig.. scanne pairutgaven ? :)

Nå har jeg ikke avisen foran meg, men tror ikke de skal prøve seg på anbudsrutene.

Spennende ! Ser Aspen er pilot i NAX. Navnet er Norwegian Express.. Noen sammenheing?!

Continental / Continental Express.
Norwegian / Norwegian Express ?????

Ja, kanskje Norwegian skal få seg sitt eget datterselskap med fokus på anbuds- og regionalruter? ;)

DY er jo på vei bort fra et rendyrket lavkostselskap så hvorfor ikke. De har allerede innført gjennominnsjekk av bagasje, publiserte priser i Amadeus og snart kommer interkontinentale ruter.

Last edited:

Vi har väl sett hur bra ATR trivdes i nordligare delar av Norden tidigare när DAT flög anbudslinjer i Sverige. Det kan bara bli bättre!

Navnet i seg selv kan jo i forbifarten gi inntrykk av å være et commuter-/datterselskap av NAS.

I løpet av sommeren/høsten 2010 skal det nye selskapet være på vingene – i første omgang med direkteavganger til Oslo fra Brønnøysund og Skagen på Stokmarknes.

da blir det to operatører på ENBN-ENGM siden WIF også skal starte opp den.. au da, det tenkte de kanskje ikke på??

Navnet i seg selv kan jo i forbifarten gi inntrykk av å være et commuter-/datterselskap av NAS.

Litt spesielt at han ene karen er pilot i nettopp Norwegian..

Litt spesielt at han ene karen er pilot i nettopp Norwegian..

Står vel noen utvalgte ord i K-avtalen om akkurat dette..

Dobbelt kabinebesætning, varm mad, starbucks kaffe og 30-40 procent billigere priser. Ja ja - ambitionerne fejler da ikke noget, men det lyder lidt urealistisk i mine ører - hvis man både skal skrue op for service og så meget ned for priserne.

Men lad os se hvad der sker - i første omgang skal de jo lige finde penge til at starte op....

Dobbelt kabinebesætning, varm mad, starbucks kaffe og 30-40 procent billigere priser. Ja ja - ambitionerne fejler da ikke noget, men det lyder lidt urealistisk i mine ører - hvis man både skal skrue op for service og så meget ned for priserne.

Men lad os se hvad der sker - i første omgang skal de jo lige finde penge til at starte op....

Ja, dette laater i overkant ambisioest, jeg tror det er lurere aa satse paa litt mindre service og lavere priser.

Back