![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Dragen er levert til to timers “jet lag” behandling på spaet saa da kan far begynne på en liten trip report. Plutselig har man for første gang på mange år ledig tid.
Turen ble booket for noen måneder siden etter et par gode råd på forumet her. Har alltid vær litt skeptisk til ”honey moon” steder, men etter noen hektiske måneder virket det fristende med noen rehabiliteringsdager og barna er i trygge hender hos mutteren som ble flydd ned fra gamlelandet. Anledningen er tre års bryllupsdag, ett år i UAE og generelt avslapning. Valget endte til slutt på Jumeirah Vittaveli (da som tidligere nevnt har jeg blitt veldig glad i Sirius programmet og er på sølv nå med overgant til gull as ”we speak”) Flyet endte på SriLankan som hadde hyggelig priser på business og har fått gode rapporter på nettet, samt at det er uprøvd for min del. Vi ble hentet onsdag kveld og levert på DXB hvor innsjekk var svært hurtig og vi har fått såkalte ”e-gate” som gjør at man går forbi det som er av kontroller og viser kortet til en mer eller mindre hyggelig lokal. SriLankan brukte nå ikke den litt kjipe Marabah loungen, men en annen som het DIC eller noe lignende. Den var helt greit interiør messig – men meget bra service, mat og drikkemessig. Pieper champagne ble servert ved stolene og det var i alle fall 8-10 varmretter osv. Boarding var som nevnt på noen forumer artig da det var 2-300 Sri Lankere som strytet gaten ved opprop (verre enn oss nordmenn på UA, SK og TG flightene på OSL til og med) samt noen få vestlige som skulle sitte foran. A330-200 hadde nytt interioer og var svært elegant (kommer ikke så bra frem på I phone bildene) med full lie flat seter og en meget, meget bra AVOD som var styrt av en trendy Mac lignende sak, Skjermen hadde svart god oppløsning og filmutvalget var saa der. De som ønsket oss velkomne var beyond EK/SQ standard og kunne ikke gjort mer for at vi hadde det bra. Vi ble tilbudt all mulig drikke foer takeoff og mor (som selvfoelgelig var ”småfrossen” ble tilbudt Ceylon Tea som vistnok var veldig god.) Maten var fantastisk og ble servert rett for rett, og jeg har endelig lært å bestille lokal mat på flyet og ikke biff osv. og den smakte utmerket (ser heller ikke helt bra ut paa bildet – men var mutton bryani med fried boiled egg – Champisen var Lanson og vinene var gode valg mellom fransk eller fra den nye verden (soer afrika). Mellomlandingen paa CMB var også svært smooth (40 minutter forsinket) og loungen var behagelig med fullt utvalg. Så kommer den mest imponerende biten av flighten.. CMB-MLE som er rett over en time var satt opp med nok en rekonfigurert A330-200 så her hadde man full lie flat og en fantastisk service. Her tok man (selv om jeg vanligvis ikke gidder så tidlig (0815) seg en Lanson før takeoff og mor gikk for noe juice greier. Her var det valg mellom fem! varmretter til frokost hvor av vi valgte en lokal variant med kokos-ris og kruttsterk kylling. Flyvertinnene synes det var riktig moro at blekansiktene gikk for dette alternativet og fniste godt når vi satt og svettet.. Flyvertinnene gikk forøvrig med noen herlige kostymer som hadde bar mage og bar rygg som så meget godt ut på de søtere variantene og litt kleint ut på de som var litt tyngre i shortsen. Selv om det tydeligvis er helt vanlig (EK har 777ER på ruten) synes jeg det er ganske eksotisk at de lander med denne svære maskinen på en så liten øy. Innsjekk og bagasje gikk veldig lett, og våre venner fra Jumeriah sto klare med skilt og gliste ved ankomst. Mer om hotellet kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hotellet er jo litt av noen greier og man kan vel si at det virkelig holder Jumeirah standard. Vi gikk for Lagoon room med Sunset view etter anbefalninger på nettet. Alt ser foto shoppet ut og jeg kan ikke fatte at noen på Tripadvisor kan klage på dette (selv om jeg skal leke litt indisk og eller britisk, og poengtere noen små mangler)
Velkomsten var vel mer eller mindre perfekt og man ble hentet av en komfortabel speed båt med 3x225 HK. Turen til øya tar 20 minutter og som via har forstått så er dette bedre enn for eksempel 1100 USD sjøfly turen man må ta til for eksempel Hilton hvor hele ”opplevelsen” tar opptil fire timer med venting. Når vi kom frem stod det en helg gjeng med trommer og hele pakken som tok oss i mot på en overdådig måte uten at det ble kisje. Pirk nummer en: Hotell sjefen var i overkant hyggelig og det kom en tirade med hvor glade de var for å se oss (med navnet vårt i hver eneste setning som vi ikke tenner på) og det kom veldig mye om ting som var ”extra charge” som sikkert er greit – men til relativt stive priser fikk man nesten angst over kontoen. Rommet er vel det man kan kalle utrolig og er paa 200 kvadrat med det som kan tenkes av effekter. To svære TVer med BOSE/docking/Apple TV og en hel del med tekno jeg er ufattelig dårlig på. Badet har alt mulig av såper osv og det er utrolig hva de får til av detaljer. Pirk II: Jeg synes det er merkelig at et så stort rom (villa) ikke har to bad, eller i det minste et ekstra toalett men nok om det. Terrassen er helt fantastisk med et relativt stort infinity basseng og en trapp ned i havet som da ikke overraskende er utrolig med store og visstnok ufarlige fisker. Terrassen er også 100% privat med null innsyn som er artig nok ![]() Frokosten var vel også en av de bedre med alt man kan tenke seg, og en utenom det vanlige behaglig service hvor du kunne forsyne deg selv eller bestille ved bordet. Det var også en nydelig champagne eller musserende som de lempet på med som naturell eller Mimosa. Klientellet: Lite russere og kinesere – men litt mange sure gjester som ”vi bor på flott hotell altså” som gir lite ønske om kontakt – noe som passer meg meget bra på ferie. De ansatte virker ikke vant til Mrs og Mr Suds tørre humor fra gjester og virker oppriktig glade for at man ikke er breial og gir deg en ekte god service. Siste pirk: De belaster kortet ditt med 5000 USD som depositum ved innsjekk. Tror de vi svømmer fra regningen? ![]() Mer kommer om hoteller og hjemturen. Last edited by SudCaravelle; 12-04-2013 at 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Flere bilder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og de siste for denne gang (sorry for Iphone kvaliteten)
Last edited by SudCaravelle; 12-04-2013 at 13:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ah, hadde sett frem til denne!
Sri Lankan overrasket! Resten ser jo også meget behagelig ut. Gleder meg stort til et par uker av fra kontoret nå snart! Takk for titten!
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ser sånn helt greit behaglig ut. Flott rapport som vanlig
![]() Kan "ottomanen" i flyet brukes som sitteplass så man kan spise face-to-face som i noen selskapers F. Eller er det for trangt og for lite bord? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takker - den kan brukes til det, men bordet blir litt snaut og det staar "no seat"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Faktisk ikke noen dum ide og fly DY til DXB og UL videre ut i verden hvis man er litt flynerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette så jo flott ut.
Savnet dog noen bilder av flyvertinner med bare mager! ![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvor mye kostet dette rommet/villaen pr. natt?
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Prøvde faktisk men dragen sa nei!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vi "forhandlet litt" og har endt opp med 1490 USD per natt, men da er det såkalt halfboard hvor middagen uten drikke er inkludert samt transferen med båt. De tar dog tillegg for de fleste rettene og vinene holder rimelig drøye priser. Regner med utsjekkprisen på mandag kan bli noe tøff
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Dette så da aldeles fantastisk ut, skjønner at det er på tide å komme seg til Maldivene, og gjerne via Sri Lanka. Takk Takk !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
En ørliten oppdatering fra det indiske hav.. Nå er pulsen snart på kommunalt nivå og man bare nyter dette mer og mer. Mor er paa alt mulig trening, yoga og knaing mens far boltrer seg med maniac priset kartongklassevin. (er det riktig orddeling?)
Vi svømte litt over en time rundt og utover i går – men fru Sud ble litt paff når vi senere på kvelden så en flott liten hai svømte rett ved middagsbordet vårt i samme området. Ingen farlig sak men sikkert ekkel å dulte borti. ![]() Mandag kveld er det strieskjorta og havrelefse igjen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og her kommer siste litte oppdateringen (jeg er ikke særlig trendy – men skjønner at det er litt kult å dra tripreportene utover fortiden )
Nå sitter man hjemme og fordøyer inntrykkene og avslutningsvis om hotellet Jumeirah Vittaveli må jeg si det uten tvil er det råeste jeg har bodd på. En ting er jo selvfølgelig beliggenheten som er helt bak mål, men den gjennomgående utrolig perfekte servicen i alle ledd er det sjeldent man opplever. Alt var Jumeriah kvalitet uansett hvor du snudde deg og alle som jobbet det var klar over hva vi het, hvilken villa vi hadde, når dragen skulle på spa og yoga. De var også helt oppdaterte på våre avreisetider og cartene sto klare utenfor eksakt 1400 når båten gikk 1430. Det var aldri noe venting i det hele tatt og alt var klart hele tiden. Du ble behandlet som kongelig – men ingen irriterende brun-nesing. Fra vi forlot villaen til vi var på DXB fikk vi ikke roere koffertene en eneste gang og vi ble fulgt av Jumeirah klientell helt til siste lovlige sjekkpunkt på MLE flyplass. Siste avskjeden med personellet fremkalte faktisk en stor klump i halsen og man skjønner at dette var godt. Innsjekken til SriLankan gikk bra og det var en overraskende flott lounge paa lille Male Airport med gode fasiliteter, mant og utsikt. Den var alkoholfri, men det kan man leve med. Flyet fra MLE til CMB var denne gangen satt opp med en A320 med virkelig old school US type business class og servicen var merkelig god til å være en drøy times flight. Vi var 4 totalt på business og hadde to CC som passet på oss hele tiden og åpnet gledelig en flaske champis som kun jeg forsynte meg godt av. Full meny ble utdelt og vi valge SriLankan fiske curry som var god. Det som fasinerte igjen (også for lite flyinteresserte Mrs Sud) er hvor rolig og proffe de kan være på en så kort flight med servering osv. Ikke noe stress eller sure miner og de fjerner elegant det siste glasset omtrent i det flyet lander. Siste flighten var nesten en copy/paste av DXB-CMB og var igjen svært bra. Fantastisk cabin med full lie flat, bra AVOD osv. Samt mat som virkelig smakte. Takeoffen fra Colombo var interessant og jeg opplevde litt adrenalin da det lynte og smalt rundt flyet helt til vi kom over skylaget – vet det ikke er farlig, men du skvetter ganske bra. Dragen bare lo og mente jeg var pyse?? Konklusjon – SriLankan har alt det herlige jeg liker med de asiatiske flyselskapene og kan overhodet ikke sammenlignes med våre europeiske alternativer i C klasse. Alle som jobbet om bord hadde en holdning som viste at de virkelig ville at du skulle ha det bra. Anbefales.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Takk for bra rapport! Hotellet ser jo rått ut, men 10000 pr natt????? Skipsfrakt er tydeligvis altfor dyrt!
Gleder med til Srilanc. kommer inn i OW, da skal det nok prøves. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Er det noe som ikke er dyrt om dagen så er det skipsfrakt.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takker for herlig rapport. Saa ut som hotellet var hakket hvassere enn Park Hyatt Maldives var, vi har kikket paa Four Seasons for vaar neste tur dit, naa har vi ett alternativ!
Som du sier, av og til maa man fleske til og da er det soleklart verdt pengene! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Takk for en fantastisk rapport. Så utrolig bra ut, og det gav liksom den rette starten på arbeidsdagen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SriLankan Airlines til OneWorld | Someone | Flyforum | 4 | 30-04-2014 15:14 |
Live rapport. OSL-HEL-BKK-CMB-MLE-CMB-BKK-USM-BKK-HEL-OSL. AY, UL, TG i business. | Powell | TripReports | 14 | 08-08-2013 12:43 |
Planlegging av CMB-tur (var: "Rutevalg til CMB-tur - Cathay F vs Emirates F") | Peppep | Reiseforum | 40 | 08-06-2013 14:34 |
Poeng med SriLankan Airlines t/r DEL-COL | NordicMaster | Reiseforum | 2 | 11-01-2012 22:43 |
Rykte: SriLankan Airlines til København? | Fysikeren | Småprat | 14 | 17-11-2011 01:47 |