Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-02-2009, 17:16   #1
imm
ScanFlyer Crusty

KLM KLM - KUL

Det går mot en tur til Kuala Lumpur med KLM. Noen som vet om de har fått tv skjermer i sine 747 nå, eller er det bare felles tv i taket?

Noen som har et hotell å anbefale, eller som hvet hvor KLM crew bor?

IMM
Old 12-02-2009, 17:19   #2
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: KLM - KUL

Dårlig med PTVs i B747 sist jeg sjekket.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2009, 17:22   #3
KLMfan
ScanFlyer Silver

ingen tv skjermer nei....
men leste et eller annet sted at de skal monteres nå...men ting tar jo tid

MH flyr jo codeshare med KLM fra AMS...vet ikke om de har tvskjermer kanskje ?
KLMfan is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2009, 18:47   #4
OSLansatt
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by KLMfan View Post
ingen tv skjermer nei....
men leste et eller annet sted at de skal monteres nå...men ting tar jo tid

MH flyr jo codeshare med KLM fra AMS...vet ikke om de har tvskjermer kanskje ?
Starter med installering siste halvdel av 2009 på 747'ene
OSLansatt is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2009, 18:50   #5
MD11
ScanFlyer Dusty

MD11's Avatar

B747 flåten er også diskutert opp og ned på a.net og informasjonen som har kommet frem sier både ja og nei til skjermer. MD11 flåten er nå ferdig opgradert med nye seter og PTV og da skal etter planen B747 flåten stå for tur.
Old 12-02-2009, 19:46   #6
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Vel, er meget, meget kjent i KL, og det er så mye hoteller...God kvalitet på alle. Bare sørg for at det eri sentrum.

Jeg har bodd fra bånn til topp, men mest privat i forstaden ( Damansara Utama ) og kjørt bil til byen.. ( Vi har alle hatt en ex, også Reidar ). Bare se i hvilken pris du ønsker. Ønsker du info, bare kontakt meg..

Sist Crowne Plaza ( tidligere Hilton ) for to års siden. Har topp beliggenhet...Gangavstand fra Petronas.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2009, 22:13   #7
imm
ScanFlyer Crusty

Vi søkte litt på nettet og fant dette hotellet:
http://www.berjayaresorts.com/beachr...timesquare.htm

I og med at vi har ei jente på 6 år med oss, er det greit at det finnes ting å gjøre for henne også i nærheten. Det er ikke ut til å være noe problem der!
Tok en prat med en venn av meg i ettermiddag. Han har bodd i over to år i KUL (jobbet for Jotun), og han sier at det hotellet er veldig bra, og ligger sentralt og bra til. Ellers er jeg åpen for forslag.
Old 12-02-2009, 22:43   #8
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Berjaya , som kjede, er topp. Hadde de i Langkawi en gang. Så bare ta det dersom du finner det i orden ...
Old 13-02-2009, 08:07   #9
gardkarlsen
ScanFlyer Silver

gardkarlsen's Avatar

Hei

Siste gang jeg brukte KLM på longhaul var fra KUL til AMS og det var vel da jeg sverget på at det skulle bli lenge til neste gang jeg skulle fly med KLM. Det var et 747 (cargo varianten) og maken til dårlig greier har jeg aldri vært med på. Vi satt langt bak og det var veldig, veldig trangt mellom seteradene (og jeg er ikke mer enn 177cm), underholdningen var veldig begrenset med en liten TV som hang i taket og flyvertinnene gjorde heller ikke en strålende jobb. Da var det langt bedre med Malaysia Airlines fra AMS til KUL.

Men uansett...når det gjeler Kuala Lumpur. Jeg har vært der en del ganger nå både på ferie og jobb og i neste uke dra jeg ned igjen. Jeg har bodd på Traders hotell de sist gangene og det er et flott, moderne hotell rett ovenfor Petronas Twin Towers...men det aller beste med hotellet er den gode servicen :-) Her er et reisebrev med bilder som jeg har laget: http://gardkarlsen.com/malaysia_kuala_lumpur.htm . Der finner du også min omtale av Traders med bilder :-) Ta kontakt hvis du har noen spørsmål :-)
Old 14-02-2009, 09:53   #10
imm
ScanFlyer Crusty

Har nå booket på Berjaya Times Square, det sies det er et bra sted å være med barn. Har også kjøpt billetter KUL-SIN tur/retur. Vi har noen bekjente der som vi besøker i samme slengen. Tur/retur for 2 personer med Airasia kom på ca 1000 kroner. Skal bo på Shangri La i Singapore. Jeg var innom der i 1989 for å se, og synes det var veldig bra. Jeg har nok aldri bodd så bra før, jeg som er mest vant til litt av hvert i den mer enkle enden av skalaen.

IMM
Old 14-02-2009, 10:03   #11
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Shangri-La Singapore er topp. Så vidt jeg husker har de også shuttle ned til Orchard Road...
Old 14-02-2009, 10:06   #12
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Forresten, i KL er dette et must.. !

http://www.frommers.com/destinations...ur/D38762.html
Old 14-02-2009, 10:32   #13
gardkarlsen
ScanFlyer Silver

gardkarlsen's Avatar

Quote:
Originally Posted by imm View Post
Har nå booket på Berjaya Times Square
IMM
Håper hotellet blir bra. Jeg har sett at dette hotellet alltid er ganske billig når det reklameres for det og kanskje de sliter litt. Hvis en ser på omtalene som er lagt inn på TripAdvisor så er ganske mange av dem negative: http://www.tripadvisor.com/Hotel_Rev...rsekutuan.html ...det ser ut som om folk enten elsker det eller hater det. Jeg har bare vært i selve shopping senteret i Times square og det var ganske stusselig sammenlignet med Pavilion og KLCC Suria. Men jeg håper uansett at dere får en fin reise til KL :-)
Old 14-02-2009, 12:17   #14
imm
ScanFlyer Crusty

Ja jeg så på Tripadvisor tidliger idag at Times Square fikk enten var veldig bra eller veldig dårlig. Hehe, vi blir nok fornøyde tipper jeg. Hotellet ble anbefalt som et bra sted for barnefamilier av Ragnar Wikstrøm (wikstrøm reiser).

Nå er det bare å pakke!
Old 14-02-2009, 15:18   #15
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Forresten, IMM, prøv å få seter i den fremre kabin på 74M... Så fredfull og fin. Tidlig 30 timer nett check-in.

Den med tosetere og plenty av plass å legge ting mot veggen til galley. Benplassen er OK. Det er ikke rare forskjellen på 31" og 32". Først ved 33 og 34 merker man det helt tydelig.
Old 18-02-2009, 14:30   #16
imm
ScanFlyer Crusty

Vi er paa vei, men det har ikke gaatt saa bra saa langt:

KLM var forsinket av tekniske aarsaker mandag ettermiddag. Vi mistet forbindelsen videre til KUL. Vi har vunnet disse to billettene, og fikk derfor ikke hotell, noe de andre passasjerene gjorde. Vi fant oss et hotell i naerheten av flyplassen, og dro pa bytur neste formiddag. Men det var surt og kaldt, og det regnet, saa vi dro raskt tilbake til flyplassen.
Vi gikk ombord til normal tid, og da alle var paa plass sa kapteinen at de naa bare skulle lukke en lasteromsluke foer vi kunne sette kursen mot KUL. Etter en halvtimes tid, sa han at teknikere maatte komme aa hjelpe med doeren. Saa gikk det litt tid til, saa sier han at flyet maatte lastes om, og at doeren maatte lukkes manuelt. Det gikk nok en stund, saa kom meldingen jeg fryktet: Flyet ble kansellert.

Denne gang fikk vi hotell dekket av KLM. Men vi skulle bare ha 3 netter i KUL foer vi skulle videre til Singapore. To netter var naa gaatt, og vi ser ingen grunn til aa komme til KUL sent paa ettermiddagen, for aa reise til Singapore neste morgen, saa vi har faat booket oss om direkte til Singapore istede.
Det betyr 3 betalte hotellnetter i KUL er ut av vinduet, og at vi maa betale en ekstra natt i Singapore (pluss en natt i Amsterdam). Denne turen begyner allerede aa bli dyr og irriterende. Men men.... teknisk kan man ikke gjoere noe med. Er det feil saa er det feil. Men jeg var veldig overrasket at de ikke kunne fikse problemet med doeren. Vi staar paa AMS, hvor KLM har baade teknikere og reservedeler. Vel vel, vi setter kursen mot Singapore i kveld, og haaper ting gaar bra da.

IMM
Old 18-02-2009, 14:37   #17
gardkarlsen
ScanFlyer Silver

gardkarlsen's Avatar

Alltid kjedelig å høre om tekniske problemer. Det er alltid nedtur når slike problemer inntreffer og spesielt når det går utover hele deres hotellopphold i KL. Kanskje du kan få tilbake noen penger for dette på reiseforsikring?
Old 18-02-2009, 15:40   #18
imm
ScanFlyer Crusty

Jeg tipper vi ikke har mye aa hente paa reiseforsikringen.
Dette er billetter vi har vunnet, og ikke betalt en krone for.
Kanskje vi faar erstattet pengene for hotelloppholdet foerste natt i AMS. Det er ikke urimelig synes jeg.
Old 18-02-2009, 16:00   #19
gardkarlsen
ScanFlyer Silver

gardkarlsen's Avatar

Jepp, det var hotell oppholdet jeg tenkte på :-) Uansett...god tur videre :-)
Reply

Posting Rules