Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-11-2010, 20:28   #1
fluxie
Flyprat fusentast

Default Jorden rundt på 1. klasse. 112 timer med morro.

Hei folkens. Her kommer del 1 av min tripreport om reisen OSL-FRA-PVG-NRT-ORD-MUC-OSL.
Dette var en reise som skulle ta meg innom hele 6 forskjellige flyplasser, 5 land, samtlige tidssoner, og en rekke forskjellige kulturer.

Jeg benyttet meg som så mange andre av tilbudet til US Airways om 100k miles. Poengene ble kjøpt, og reisen ble bestilt uten problemer. Først var routingen via ICN på veien hjem, men da jeg kunne få sjansen til å reise om USA, få 1 ekstra tur i F, og samtidig si at jeg reiste rundt hele jorden falt valget på å endre reisen. Endringen kostet minimalt, og jeg mener det var verdt hver krone.

Jeg brukte KVSTool i planleggingen av turen, dette er et MEGET anvendelig og nyttig verktøy om man skal booken en *A award billett.

Disclaimer: Dette er min første TR, og jeg er absolutt ingen fotograf. Les videre på eget ansvar.

Dag 1:

Klokken var satt på 04:00, og planen var å ta flytoget til Gardermoen fra Asker klokken 04:38. Det var bikkjekaldt ute, men heldigvis hadde jeg timet det godt slik at jeg ikke måtte vente så lenge. Turen på flytoget var ordinær, og vi ankom OSL på tidtabell 05:27.

Mitt reisefølge:

Innsjekk ble foresatt i SAS Business skranken(ingen kø), og de klarte å sjekke meg inn OSL - FRA og FRA - PVG.

Frokosten ble så inntatt i SAS Business lounge. Stille og rolig der på morgenkvisten, vil anta det var ca 10 mennesker i lokalet. Rundtstykkene med ost og skinke ble skylt ned med appelsinjuice. Dagens Aftenposten ble også gjennomlest.

LH 3137
06:55 OSL - 08:55 FRA
Belegg: 100% i C, 90-95 % Y
A320-200
Sete: 2F

Flyet pushet fra gaten på 06:55, men på grunn av at skipperen ville de-ice skuta var vi vel ikke i lufta før ca 35 minutter etterpå. Vi ankom FRA litt forsinket. Det var en meget rolig flight, kabinbestningen gav fin service,

Knyttenevetest bestått:

Frokost i LH C: Rundtstykke, croissant, frukt, pålegg, juice og kaffe. Da jeg tok bilde av maten ble naboen min i sete 2D interessert hva jeg drev på med. Jeg sa at jeg skulle reise rundt verden på kort tid, og han synes det hørtes stress ut. Jeg sa at ting blir nok litt mer behagelig når man flyr F.

Ved ankomst til FRA ble det "remote parking". Dette ville bety at jeg ble plukket opp i en standsmessig bil. Mannen som viste interesse for min fotografering av frokosten holdt på å snuble i trappa da han så hva jeg ble plukket opp i. Han var så snill å slippe meg ut først, så han gikk bak meg ned trappen. Han stoppet opp og sa at om det var slik behandling man fikk ved å fly F så var det nok ikke så stress likevel å fly verden rundt.

På grunn av at jeg startet min reise utenfor EU må jeg gå gjennom tollen i FRA. Det er derfor de IKKE kjører oss norske "kunder" til FCT. De kjører oss slik at vi kan ved letthet nå FCL ved B-gates. Jeg var en kjapp tur innom FCL før jeg stakk videre til FCT.

FCL: Bardisk

Bar + lounge:

Resepsjon FCL:

Inngang FCL:

Etter å ha fartet litt rundt på FCL fant jeg ut at nå var det på tide å finne seg en annen terminal å tilbringe tiden i. Valget falt da naturlig på First Class Terminal som ligger ca 300 meter fra utgangen på hovedterminalen. Det tok knappe 5 min å gå fra terminalen til FCT.

Som nevnt i andre TRs må man ringe på. Det kom en meget hyggelig dame og hentet meg. Hun gleidet meg lett gjennom sikkerhetskontrollen (latterlig kort kø), og gav meg en omvisning på FCT. Etter omvisningen spurte hun om passet mitt, og om jeg hadde fått videre boardingpass i Oslo. Hun mente at det ikke var standsmessig med SAS boardingpass, og hun skulle fikse meg et Lufthansa boardingpass. Jeg slo meg ned i en av sittegruppene for å slappe av litt. Jeg leste ferdig DN som jeg hadde statet på tidligere. Jeg bestilte også en dobbel espresso som ble konsumert mens DN ble ferdiglest.
Tatt fra min sitteplass:

Etter å ha lest gjennom DN var det tid for de gastronomiske opplevelsene på FCT.

Quote:

MENU FCT

SOUPS
- Consomme with vegetables
- Tom Ka Gai - thai chicken soup with coconut milk
- Creamy pumpkin soup - with roasted pumpkin seeds and oil

LOCAL SPECIAL
- Bavarian Leberkäse - creamy potato salad / brezel / mustard
- "Tiroler Gröst´l" - green asparagus / 13 years aged balsamico
- Truffeles spinach with rösti - fried egg / sauce hollandaise

STEAK & SALAD
- Seared fillet of beef - eggplant salad / crispy rosemary chips

WOK
- Chicken wok - chicken / asian vegetables / steamed rice

PASTA
- Gnocci al caprese - gnocci with mozzarella / creamy tomato sauce / fresh basil

ASIA
- Green pawn curry - pawns in green coconut curry / thai basil / lemongras

SPECIAL
- "Wiener Schnitzel" - potato / cucumber / cabbage salad
- Grilled salmon - saffron potatoes / spinach

BUFFET

ANTIPASTI

- Grilled vegetables
- White eggplant puree
- Arugula with curry tomatoes
- Shallots with aged balsamic vinegar
- Buffalo mozzarella
- Parmesan / Manchego
- Prosciutto de Parma
- Pata Negra
- Grilled green asparagus
- Hummus
- Sashami of smoked salmon
- Octopus carpaccio
- Vitello tonnato
- Salade a la nicosie au thon
- Crevettes
- Fillet of beef with tabouleh and haloumi cheese
- Marinated pawns
- Salad of chantarelle

TAPAS

- Fried baby calamari
- Fried antichokes
- Meatballs in tomato sauce
- Fried pawns

SMOKED SALMON

- Scottish smoked salmon - Loch Fyne - horseraddish cream / cream cheese / toast or bagle

DESSERTS

- Panna Cotta
- Tirami su
- Berry ragout
- Mousse au chocolat
- Fresh fruit salad
- Viennese apple strudel
- Selection of sorbets
- Austrian style chocolate soufflé
- Vanilla ice cream with warm chocolate sauce

DRIKKE

- Hva enn hjertet måtte begjære.

Jeg må si at jeg forsynte meg flere ganger, men var dessverre dårlig med å ta bilder av mine måltider på FCT.

Her er god brød med spekemat, sushi, laks, ost og eggplant. Champagne Bollinger står i bakgrunnen.

Meget god Panna Cotta (tok meg 2 stk av denne, sikkert nok kalorier til å dekke hele dagsforbruket)

Deler av buffeten:

Skinkeskjærer med buffet i bakgrunn:

Nærbilde av buffet:

Sittegruppe i spiseområdet av FCT:

Etter middag var det å slappe av med laptop, lesestoff, lydbok, og noe godt i glasset. Her er utsikten fra "slappe-av-men-kanskje-jobbe-litt-stolene". Raskt trådløst internett er tilgjengelig, i tillegg til strøm ved hver stol. Eneste som irriterte meg var at man måtte spørre om ny "internettkode" hver 2. timer. Da hvert kort bare varte 2 timer.

Godt kvalitet både på innholdet i lesestoffet og i glasset. Hvor fantastisk er det ikke å høre: "What kind of gin do you want Sir", når jeg bestiller en GT. Valget mitt falt på Tanqueray No. 10. Denne er min absolutte favoritt når det kommer til gin. Kanskje vil noen Bombay Saffire-tilhengere rynke på nesen nå?

Her er utsikten fra min "slappe-av-men-kanskje-jobbe-litt-stol". Sittegruppe i front, TV-gruppe og spiseplass bak. Bak de hvite veggskillerne er gangen til toalett, bad og soverom.

Utsikt fra stolen min. Dette er mot inngangen til selve "terminalområdet" (haha).

Dette var del 1 av rapporten. Del 2 kommer før dere aner det. Del 2 tar for seg flighten til PVG, og neste flight videre til NRT. I tillegg kommer en morsom historie fra da jeg skulle dusje på FCT. Transferen til flyet vil jeg også komme tilbake til.

Thomas

Last edited by fluxie; 04-11-2010 at 20:33.
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2010, 20:34   #2
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Default Re: Jorden rundt på 1. klasse. 112 timer med morro.

"like", gleder meg til resten av turen.
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2010, 21:02   #3
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Meget flott start på rapporten! Jeg synes bildene er fullt ut akseptable.

Ser en smule fristende ut å reise F....
TOS is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2010, 23:07   #4
Islending
ScanFlyer Silver

Jeg gleder meg til lønn den 12! Da skal 100.000 poeng kjøpes hos US!

Flott start. Gleder meg til å lese resten! God tur!!!
Old 04-11-2010, 23:17   #5
jb1
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Islending View Post
Jeg gleder meg til lønn den 12! Da skal 100.000 poeng kjøpes hos US!

Flott start. Gleder meg til å lese resten! God tur!!!
Uff, dette saa vondt ut ;-). God tur, gleder meg til aa lese mer.

Hvordan fungerer dette tilbudet om jorden rundt for 100 000 poeng? Hva koster det? Er dette tidsbegrenset?

Last edited by jb1; 04-11-2010 at 23:38.
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2010, 23:28   #6
pgaa
ScanFlyer Molded

Herlig start på turen dette, gleder meg til resten av rapporten
Old 04-11-2010, 23:41   #7
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Uff, dette saa vondt ut ;-). God tur, gleder meg til aa lese mer.

Hvordan fungerer dette tilbudet om jorden rundt for 100 000 poeng? Hva koster det? Er dette tidsbegrenset?
Du får kikke litt her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=58949

Kortversjonen (uten at jeg enda har kjøpt poeng) er at man kjøper 50.000 poeng til en pris på 8-9000 NOK hos US Airways og får 50.000 bonuspoeng (gitt at kampanjene kjøres - det pågår en kampanje nå som jeg tror avsluttes midt i denne måneden). Da er det bare å kikke på US Airways' side for å finne ut hvor man kan dra. F til USA koster vel 125.000, mens F til deler av Asia koster (kostet..?) 100.000.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2010, 00:10   #8
Islending
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Du får kikke litt her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=58949

Kortversjonen (uten at jeg enda har kjøpt poeng) er at man kjøper 50.000 poeng til en pris på 8-9000 NOK hos US Airways og får 50.000 bonuspoeng (gitt at kampanjene kjøres - det pågår en kampanje nå som jeg tror avsluttes midt i denne måneden). Da er det bare å kikke på US Airways' side for å finne ut hvor man kan dra. F til USA koster vel 125.000, mens F til deler av Asia koster (kostet..?) 100.000.
Tilbudet denne omgangen avsluttes 15. november, så passer bra med lønningen!

1. klasse for 9000,- er ingen dårlig innvestering...
Old 05-11-2010, 09:39   #9
Larsabal
ScanFlyer Blue

Larsabal's Avatar

Det vil mao si at hvis jeg melder meg inn i dag kan jeg ikke kjøpe miles med 100% bonus innen fristen for tilbudet går ut? (14/11)

Edit: svar til meg selv, ja :-)

Last edited by Larsabal; 05-11-2010 at 10:02. Reason: fant svaret på mitt spørsmål i annen tråd
Larsabal is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2010, 09:51   #10
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Fin rapport, venter spent på fortsettelsen!
Føler litt inspirasjon for å bestille en tur til, får satse på at tilbudet kommer tilbake etter 15.november.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2010, 18:50   #11
kekker
Onkel reisende kekker

kekker's Avatar

HEFTIG!!

Velskrevet og godt dokumentert med bilder!

Nesten ikke misunnelig, må vurdere å gjøre no slikt selv en dag!
Old 06-11-2010, 22:54   #12
baselutvann
ScanFlyer Gold

baselutvann's Avatar

Herlig lesning! venter i spenning på resten!
Old 09-11-2010, 10:08   #13
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Vi venter på fortsettelsen.....

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2010, 18:06   #14
fluxie
Flyprat fusentast

Kommer mer i kveld
Old 09-11-2010, 20:01   #15
fluxie
Flyprat fusentast

Da kommer del 2:

Etter å ha inntatt en bedre lunsj/middag, gin tonic og noen nøtter var det på tide med en "fresh up" før flyturen. Ønsker

jo å gjøre bra inntrykk om det er en søt liten sak av det motsatte kjønn som skal sitte på siden av meg (i de relativt

intime F-class setene på B744 hos LH).

Et naturlig valg var det derfor å ta turen til ett av FCTs fire bad. Det ble bad #3 på undertegnede. Tror ikke det var noe

dårlig valg. Uansett her er noen bilder fra badet.

Døren til venstre for meg, dusjen til høyre, og toalettet frem og til høyre.

Vask. Alt som behøves for en god dusj er tilgjengelig, man stiller kun med rene klær selv.

Dass, verken mer eller mindre.

Utgang fra badet:

Som dere kan se på dette bilde er det et vanlig dusjhode, og i tillegg noe som kan minne om "The Commando 450 shower

head"(noen som huske hvilken referanse dette er til?). Hvor man skruer på vannet til dusjen er det en bryter som kan vris

mot tallet "1" og tallet "2". Jeg tenkte at jeg liker jo litt trykk i dusjen, så da må jo 2 være tallet for meg. Det som da

skjer er at dusjhodet i taket starter, og jeg føler at alle himmelens sluser åpner seg over meg. Dette hadde jo vært digg,

om det ikke hadde vært for at vannet var kaldt, og det tok litt tid før det ble varmt. Jeg gav gra meg et lite hyl, og den

heller feminine mannen som passet på dusjområdet banket på å spurte om alt var greit med meg.

Jeg tok ingen bilder fra turen til flyet. Dette fordi vi var 4 stykker som kjørte i samme bil. Vi ble hentet av en Mercedes

Vento (tror jeg de heter), og ble kjørt til flyet. Det var noen høflige nikk når vi satte oss i bilen, men ingen sa noen

ting på veien. Bortsett fra amerikaneren som snakket HØYT i telefonen hvor flott det var å bli kjørt til flyet. *sukk*.

Vel ombord i flyet satte jeg meg ned på sete 83A. Første klasse var helt full, og jeg fikk en hyggelig israeler på siden av

meg. Han hadde ALDRI betalt for første klasse, kjøpte alltid C-billett, og ca 50 % av gangene ble han oppgradert på

Shanghairuta. Han bodde i Shanghai, men hadde mye business i Europa, og fløy derfor FRA-PVG ofte. Han nevnte også at

fredagene (som i dag) var de definitivt fulleste flightene. Etter litt høflig konversasjon mens flyet var på vei mot cruise

la min venn i 83C seg til å sove. Han sov hele turen. Før vi landet spiste vi litt frokost, og det kom da opp at han fløy

ca 1,5 mill miles på ett dårlig år, og ca 500.000 miles på ett godt år. Det meste på LH-metal. Selv om jeg ikke spurte

regner jeg da med at vi snakker HON-Circle medlem .

LH 728
17:30 FRA - 09:55+1 FRA
Belegg: 100 % i F, 100% i C, 100 % Y
B744 D-ABVK
Sete: 83A

Jeg tok litt bilder av maten på veien fra FRA til PVG:

Menyen var som følger:

Quote:

MENU

Choice of Hors d'oeuvres
- Caviar with traditional garnishes
- Marinated sea bass with chili and pickled ginger
- Duck specialities and Lentil salad *by David Boulud
- Nashi pear with honey mustard sauce, goat cheese and caramelized walnuts *by Jin Jie Zhang "JinR"

Salad or soup
- Lollo rosso, radicchio, frisée and lamb's lettuce with carrot and cucumber.
- Soup with romaine lettuce and ginger *by Cornelia Poletto

Choice of main courses
- Braised veal cheeks with Tahiti vanilla offered with chickpea mousseline flambéed raspberries and broccoli *by Sven Elverfeld
- Tuna steak served with soy sprouts, sesame, and mashed wasabi *by Reto Mathis
- "Südtiroler Schlutzkrapfen". Tyrolean pasta filled with quark and spinach, offered with a light gorgonzola sauce and spring onions *by Karl Baumgatner
- Lamb chops with peppercorn sauce, onions, chinese broccoli, carrots and fried rice

Dessert
- Rahmberg cheese, gorgonzola, brie, reblochon and ashed goat cheese with fig mustard sauce walnut chutney and grapes
- French white coffee parfait and candied clementines *by Gérard Rabaey
- Coco and saho soup with fresh berries.

VINOTHEK

Champagne
- Champagne Louis de Sacy Grand Cru Brut

Apéritif
- Campari
- Sherry "La Guita"

White wine
- 2008 Kiedrich Gräfenberg, Weingut Robert Weil, Germany
- 2007 Château Ste. Michelle, Chardonney, Columbia Valley, USA
- 2009 Isabeau, Allée Bleue, Franschhoek, Western Cape, South Africa

Red wine
- 2003 Château Belgrave, Haut-Médoc, France
- 2005 Montemareto, Monferrato Rosso DOC, Michele Chiralo, Italy
- 2006 Kaiken Ultra, Malbec, Montes Alpha, Argentina

Dessert wine
- 2009 Krug'scher Hof, Eiswein, Menger-Krug, Germany

Monthly proposal
- 2000 Etter Zuger Kirsch, Switzerland

Spirits
- Jack Daniels
- Johnnie Walker blue label
- Bushmills malt 10 y.o.
- Smirnoff red vodka
- Bombay Sappihre gin
- Cognac Lhéraud Cuvée 30
- Calvados Pays d'Auge AC, Daron
- Fernet Brance(yeey red. anm)
- Walcher Williams Exclusiv

Liqueur and Port
- Baileys Irish cream
- 2005 Late bottled vintage port, Noepoort

Hot beverages
- Jacobs coffee
- Espresso
- Cappuccino
- Varities of tea

Cold beverages
- Apollinaris mineral water
- Vio mineral water
- Fruit-, orange-, tomato-, and apple juice.
- Soft drinks
- Erdinger Weissbier
- Warsteiner Premium

BREAKFAST

Cold and hot specialities
- Freshly squeezed orange juice
- Fresh fruit
- Yogurt, mango and passion fruit curd with passion fruit seeds, smacks and milk
- Wellfit low-fat gouda, cream cheese with vegetables, yogurt cheese and fresh figs
- Serrano ham, smoked turkey breast, milan salami and cornichon
- Smoked filet of polar salmon trout, marinated king pawns and herb sour cream
- Scrambled eggs freshly prepared upon your request with your choice of chives or bacon.

Last edited by fluxie; 09-11-2010 at 20:05.
Old 09-11-2010, 20:02   #16
fluxie
Flyprat fusentast

Før bordet ble dekket fikk vi en liten appetizer. Denne var ikke skrevet i menyen. Det var en meget mør og smakfull

carapaccio med litt grøntfôr på siden. Den "dingsen" som er stukket igjennom kjøttet er en beholder(dråpeteller) med

smakfull litt sterk saus. Muligens noe chilisaus.

Bordet med forretter. 3 forskjellige forrretter i stativene, mens man ser kaviaren til venstre, og garnityren til kaviaren

midt på bildet.

Stemningsbilde fra 2. egt i maskinen D-ABVK. Lang lukkertid

Nærbilde av bordet med forretter. Bestetningen tar IKKE bestilling på forretter, men kjører rundt med vogna i kabinen mens

de spør hva folk vil ha. Det er helt uproblematisk å ta flere forretter; selv med full F-kabin.

Førstevalget var natuligvis kaviar og champagne. Jeg avstod fra å drikke vodka til kaviaren. Personlig synes jeg vodkaen

dreper den gode smaken av kaviaren, mens champagnen fremhever den. Champagnen var forøvrig en Louis de Sacy Grand Cru Brut.

Denne var etter min gane veldig fyldig, og det var lite sødme i den. Passet perfekt til kaviaren.

Meget smakfull og god Rosmarin suppe med ingefær. Fantastisk smak, og kul farge. Veldig godt med gresskarkjernerundtstykke

til.

Til hovedrett spiste jeg brasserte lammekinn med Tahitivanilje servert med "Chickpea Mousseline", flamberte bringebær og

brokkoli. Det var en del turbulens på denne delen av turen, og jeg ble derfor nødt til å ta bildet med blits. Derfor det

litt grelle lyset. Kjøttet var FANTASTISK, samme var mouesselinen, bringebærene og sausen. Brokkolien var en smule overkokt

etter min smak. Vinvalget falt på en fransk rødvin. Jeg fant ut at jeg skulle ta et randevouz med en gammel traver og

valget falt derfor på Château Belgrave fra Haut-Médoc distriket(en del av Bordeaux). Jeg har tidligere hatt gleden av å

drikke 2006 årgangen av denne vinen. Varenummer 4006901 på Vinmonopolet. De har 5 stk igjen på spesialpolet i Valkendorfsgt

i Bergen. Da Lufthansa hadde tatt inn en 2003 årgang var jeg nysgjerrig på hva denne kunne tilby.

Vinen var meget fyldig og smakfull. Det var en mektig og fruktig smak. Bør nytes med mat, men kan også drikkes alene(eller

med mørk sjokolade) om man liker tyngre viner.

Etter dette fikk jeg 1 glass med Niepoort, drakk dette og tok kvelden. Skiftet til pysj, pusset tenner, og hørte litt på lydbok før jeg sovnet. Angrer litt på at jeg ikke smakte på ostene. Får ha det tilgode.

Før landing i Shanghai ble det servert frokost. Jeg hadde sovet en veldig godt, og var litt gretten av å bli vekket til frokost. Jeg hadde bedt om å bli vekket, så jeg hadde bare meg selv å takke.
Frokosten bestod av ferskpresset appelsinjuice, frukt, og stekt egg & bacon. Meget godt bacon forøvrig. Sikkert tysk kvalitetsbacon fra frittgående griser på de bayeriske sletter.

Etter landing gikk immigrasjon fint. Man kan som norsk statsborger være i transit i Shanghai i 48 timer uten visum til Kina. Man kan også forlate flyplassen i denne tiden. Betingelsen er altså at man har norsk pass, og kan vise en videre billett.

Etter imigrasjonen var det ut i ankomsthallen, sjekke inn på nytt, og ny sikkerhetskontroll. Da det var C-class jeg nå skulle fly ble jeg henvist til C-class loungen. Denne var helt grei. Ingenting spesielt, og det var så mye folk i loungen at jeg knapt fant meg plass å sitte. Det var avslutningsdagen for Expo 2010 i Shanghai, kan være derfor det var mye folk som skulle hjem, og derfor tok opp loungen.

NH920
13:10 PVG - 1700 NRT
Belegg: ca 75 % i C, ca 75 % i Y
B773
Sete: 3A

Jeg ble sittende i loungen til det var tid for boarding. Boarding fikk smertefritt. Flyet var en 777-300 maskin fra ANA. Det var F-class i denne maskinen, men det ble ikke brukt på denne flighten. Det var ikke den nye F- & C-class til ANA.
Da jeg var rigget meg til i setet sa kabinbesetningen at det pga monsun over Tokyo, kunne det være aktuelt å dra til Kensai eller Osaka, og få oss videre derfra. Pokker! Tenkte jeg, jaja, får bare ta det som kommer. Vi ble i tillegg ca 100 minutter forsinket pga det som for meg synes som om ATC i Shanghai stengte hele flyplassen. Når den så åpnet etter ca 100 minutter, var det køen fra hel***** for å ta av. Minnet om E-18 innover mot Oslo en mandags morgen.

Sete 3A

Liten minikabin mellom F og den store C-kabinen.

Bra underholdningssytem. Selv ANA sitt gamle C-classutstyr er bedre enn LH sitt F-classutstyr.

Meget gode nøtter og appelsinjuice pre-dinner. Jeg burde vel egentlig smakt champagnen, men jeg var så sulten at 1 glass hadde sent meg til lampeland.

Middag; Biff med diverse grønnsaker og ris. I tillegg fikk vi servert en liten skål med suppe. Skåla til høyre er sushi i diverse former. Faktisk bedre enn det man får servert på mange restauranter her på bjerget. Kake øverst til venstre.

Ca 30 minutter før ankomst NRT fikk vi beskjed av skipperen at de ville prøve å lande i Tokyo. Været var ca det samme som vår vi tok av, og det burde derfor gå greit å lande. Vi måtte derimot belage oss på "severe turbulence". Etter min oppfattning var "severe" et mildt uttrykk. Jeg elsker å fly, og er aldri redd for turbulens, men dette tok kaka. Hele flyet ristet, og man vitterlig følte turbulensen slite i flyet. Motorturtallet kunne variere fra tomgang til full spiker, og det var lenge før final. Dette var en ny opplevelse, selv for én som er oppvokst på vestlandet og ruskeværet der. Med flyet, kroppen, og hjertet i god behold landet vi på NRT.

Alt i alt leverer ANA et godt C-produkt intra-Asia. Utrolig bra service ombord, og bra mat. Jeg vil absolutt anbefale C-class med ANA. Kanskje en gang man kan få prøve F-class hos dem?

Neste del blir om besøket i Tokyo, hotellet, og turen til Chicago med United Airlines i 1. class.

På gjensyn.

Thomas

Last edited by fluxie; 09-11-2010 at 20:21.
Old 10-11-2010, 01:36   #17
Robin882
ScanFlyer Gold

Robin882's Avatar

Artig lesing! Likte stemningsbildet fra LH. Må også si at maten så veldig god ut.

Min flysamling Her

Robin882 is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2010, 14:42   #18
jb1
ScanFlyer Rusty

Begklager om jeg har oversett dette i teksten, men hvor mange poeng gav du for denne herligheten? Akkurat 100 000?
Old 10-11-2010, 14:43   #19
fluxie
Flyprat fusentast

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Begklager om jeg har oversett dette i teksten, men hvor mange poeng gav du for denne herligheten? Akkurat 100 000?
100.000 miles ja.
Thomas
Old 16-11-2010, 17:08   #20
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Fortsatt på reise,.....

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules