Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 17-07-2009, 15:24   #1
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
OBB 19 Haring

Quote:
Hei, jeg heter Olav og jeg er rammet av Aerofilis Mobilis og Aerofilis Spottalis. Det gjør at jeg fra tid til annen må reise med fly, og helst med mellomlandinger, og at jeg må ta bilder av fly. Det finnes ingen kjent kur for disse sykdommene, som hovedsakelig rammer menn.


Da skal jeg ut på ny tur og denne gang så blir det en noe spesiell tur. De som jeg har fortalt om turen har bare ristet på hodet, i hvert fall de som ikke er her på forumet... Så nå er dere advart

Hadde egentlig tenkt å reise en helt annen plass, men ombestemte meg da jeg fant ut at det skulle være regntid der...

Dette blir den lengste ferieturen jeg har hatt (som inkluderer fly), i tid altså. Og jeg vil prøve, så godt jeg kan, å gjøre dette til en live-rapport.

Billetter ble kjøpt hos Farmer og hos selskapet som skal frakte meg på noen strekninger. Prisen blir ikke diskutert...

Jeg vil komme med clues til hvor jeg skal videre etter hvert og de 2 første cluene er: 1: 10/28 2: 1815,4
Så da er det bare å gjette, eller vente å se hvor jeg rapporterer fra.

Har fått en del hjelp fra forskjellige forumister. Tusen takk til disse

Har fått sjekket inn på de 3 første leg'ene og sete 18F, 21A og 12F er valgt. Men vil prøve å få kapret til meg 17A eller F på første flighten, som overraskende nok () går til FRA.

Stay tuned...
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2009, 15:42   #2
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: Haring

Da tipper jeg Toronto. CN Tower er vel 1815,4ft høy?
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2009, 15:49   #3
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,646
Default Re: Haring

10/28 = datoen du kommer hjem igjen?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2009, 16:00   #4
Speedbird
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
Default Re: Haring

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
10/28 = datoen du kommer hjem igjen?
Eller rullebaneretning?

Quote:
Originally Posted by Olav View Post
som hovedsakelig rammer menn.
Dessverre..

God tur Olav - gleder meg til å følge med!
Speedbird is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2009, 17:28   #5
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,681
Default Re: Haring

Lykke til på ferden! Ser fram til rapporter og ikke minst bilder
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2009, 18:45   #6
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Haring

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Da tipper jeg Toronto. CN Tower er vel 1815,4ft høy?

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
10/28 = datoen du kommer hjem igjen?
lenge blir jeg ikke borte... Hadde da tenkt meg på RAS 09 i august...
Quote:
Originally Posted by Speedbird View Post
God tur Olav - gleder meg til å følge med!
Takk

Bilder skal bli JC
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2009, 18:51   #7
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,646
Default Re: Haring

Da var det Toronto først? Og du skal ha tre forskjelige seter, mao. tre forskjellige flighter. Siden du skal ha 12F på den siste, antar jeg at det ikke er med en widebody, mao. du skal bytte fly et sted på den andre siden av dammen før siste leg til Toronto.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2009, 18:58   #8
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,646
Default Re: Haring

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post

Dette blir den lengste ferieturen jeg har hatt (som inkluderer fly), i tid altså. Og jeg vil prøve, så godt jeg kan, å gjøre dette til en live-rapport.
Men hva er det lengste du har vært borte før?

Om det er Toronto du skal til, og snubler over et band kalt "The North", så sjekk de gjerne ut. Musikken er bra, og hun som synger er ikke så verst å se på.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2009, 19:15   #9
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Haring

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Men hva er det lengste du har vært borte før?

Om det er Toronto du skal til, og snubler over et band kalt "The North", så sjekk de gjerne ut. Musikken er bra, og hun som synger er ikke så verst å se på.
1 uke på Cuba i 06...

Får se om jeg får tid, har en del planer for Toronto. Dessuten er det ikke bare Toronto som skal besøkes ila turen
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2009, 06:32   #10
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Haring

God kveld fra Toronto, som Hickok fant ut.

Får begynne på begynnelsen da jeg

Det ble avreise ca 0315 fra Egersund og ankomst ca 0430 i god tid til å rekke flighten til FRA. Gikk gjennom sikkerhetskontrollen uten en lyd, og tok turen til venstre (altså inn i innenlandsdelen av terminalen, for de som ikke er kjent) og tok en kikk på hva som foregikk. Det var temmelig livløst der og så kun 2-3 personer der inne mens jeg var der...

Tok noen bilder av de flyene jeg så fra innenlandssiden, men med masse lys inne og mindre lys ute ble ikke de bildene så gode... Gikk så tilbake til sikkerhetskontrollen, og forbi den, og videre inn i utenlandsdelen. Holdt til venstre og gikk dermed utenom tax-free butikken og satte meg ved benkene rett ved passkontollen ved gate 11/12 og surfet litt. Prøvde meg på noen bilder av flyene på utsiden der også, og noen ble ikke fullt så værst...

Så nærmet det seg Go-to-gate og gate skulle denne gang vise seg å være 15. Trodde det var mer eller mindre fast at EW/LH stod på 11... Uansett så satte jeg meg ned, da døren inn til gateområdet ble åpnet, og ventet til det ble boarding. Kom meg raskt opp og tidlig i køen, men da jeg hadde levert ifra meg BP og id så fikk jeg ett nytt sete i retur. Kan vel ikke si at jeg ble kjempeglad for det... Ble tvangsflyttet fra 18F til 09F. 09F er rett under vingen og har de små overheadcomp. over seg. Heldigvis er rad 9 siste rad med små overheadcomp. og jeg fikk lurt til meg plass til pc-veska i en større plass til den ved raden bak, så kun fotobagen ble liggende under setet foran (ikke det at det hadde vært plass til pc-veska da...)

Det som jeg så ut av vinduet mitt var 2 stykk APUer hengende under vingen... De 3 andre så jeg lite til... Knyttnevetesten ikke utført, men tror den ville blitt bestått, hoftetesten bestått under tvil, mens skuldertesten ble det stryk på (men bare så vidt).

Take-off ble det også, men så ikke på klokka, så jeg vet ikke om den var på tid. Vi kom opp på cruise og serveringen kunne begynne. Fikk valget mellom ost og skinke (som vanlig), valgte skinke og noe senere kunne jeg få drikke også. Og dere kan vel gjette hva som dukker opp på bordet foran meg Ingen sjokolade denne gang heller


Vi landet ca på tid på FRA, men det ble noe lengre å taxe enn normalt, så ble ca 10 min forsinket inn til Concourse B. Heldigvis skulle neste flight videre fra Concourse B så det ble ikke så langt å gå. Hadde ikke fått BP for mer enn SVG-FRA i SVG, så man måtte skaffe seg nytt BP. Heldigvis fikk man gjort det på gate Da jeg hadde fått nytt BP så var det tid for dokumentkontroll og da det var ferdig så var man inne i preboardingområdet. Men da jeg kom inn dit så begynte boarding, og jeg kunne mer eller mindre gå rett ombord

Sete nr 21A hadde da blitt valgt ombord i Air Canadas C-FIVR som ser slik ut:

Og man fikk dermed ny flytype og selskap på listen. Har B772 men ikke B773.


Knyttnevetesten bestått, tilogmed plass til et par-tre fingrer til Setet var godt og bredt og ingen klager der. Mykt var det også.

AVOD-systemet til AC er meget bra. Mye å velge mellom på en skjerm som er større enn den jeg er vant med på LH. Så bl.a The Pink Panther 2 og 2 episoder av The Big Bang Theory.

Mat fikk man også utdelt og valget man fikk når det gjaldt middagen var fisk eller kylling. Valgte kylling og slik så den ut:

Smakte ikke så aller værst heller. En time, eller så, før landing fikk vi en liten snack og valg fikk man her også. Lam eller vegitar. Innbakt var de begge. Valgte lam, da jeg ikke er vegitarianer, og liker kjøtt.

Det rød-rosa lyset på bildet er ikke noe som har dukket opp på bildet, men faktiskt slik det var ombord i flyet. Stiligt

Man landet på RWY 24L på YUL og kom seg ut av flyet etter hvert. Så var det å levere det utfylte skjemaet som man må levere i Canada uansett. Ikke ulikt USA. Ble utspurt, og fikk gå videre for å hente kofferten. Da den var hentet så var det å prøve å komme seg forbi tollerne. Det klarte ikke jeg, så jeg ble den heldige vinner av en ekstra samtale som ble unnagjort på 2-3 minutter. Ikke noe problem. Så var det å sende kofferten videre til YYZ.

Gikk helt ut for å sjekke inn igjen på nytt. Da det var gjort så var det bare å gå gjennom sikkerhetskontrollen. Gikk glatt igjennom der også

Så da satte jeg meg ned ved gaten jeg skulle videre fra, nemlig gate A5. Der ser en ganske greit hva som flakser forbi av fly, og bilder ble tatt. Bl.a det av C-FIVR og dette av C-FTJZ som skulle fly meg videre til YYZ.

Den CRJ-705en var meget bra. Hadde fått kapret til seg 12F som gir meget god beinplass. Rene nødutgangen jo...

Man kom seg til Toronto etter litt om og men. Kofferten min hadde visst blitt sjekket inn helt til plassen jeg skal imorgen (i SVG), men fikk den utdelt da jeg spurte om det.

Stay tuned for neste del
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2009, 10:41   #11
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,912
Default Re: Haring

Kos deg masse videre på turen!! Du overrasker stadig vekk med nye utflukter
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2009, 11:33   #12
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
Default Re: Haring

Spennende med nok en live-report! Takk for matbilder. Maten så ikke all verden ut, litt småkjip (ingen ost, rudstykke, smør?), noe jeg mener å huske fra tidligere TPs fra Air Canada. God tur videre!
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2009, 13:59   #13
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: Haring

Flot rapport så langt. De hadde fått orden på AVOD'en på C-FIVR nå, ja. Den samme fløy jeg med YVR-LHR i april, og vi så jo også denne utenfor hangaren på Everett i januar!
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2009, 14:28   #14
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Haring

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Kos deg masse videre på turen!! Du overrasker stadig vekk med nye utflukter
Og turen er ikke ferdig enda Fredrik
Quote:
Originally Posted by AirbusTero View Post
Spennende med nok en live-report! Takk for matbilder. Maten så ikke all verden ut, litt småkjip (ingen ost, rudstykke, smør?), noe jeg mener å huske fra tidligere TPs fra Air Canada. God tur videre!
Ingen rundstykke eller ost, men smør var det på brettet.

Takk
Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Flot rapport så langt. De hadde fått orden på AVOD'en på C-FIVR nå, ja. Den samme fløy jeg med YVR-LHR i april, og vi så jo også denne utenfor hangaren på Everett i januar!
Om AVODen er helt iorden vet jeg ikke helt om jeg kan si. Den ble resatt 3 ganger, og alikevel var det folk som ikke fikk den til å funke. Safety demoen ble tatt manuelt pga dette.

BTW LN-MOW: En av crewet i Y minnet meg noe voldsomt om en yngre versjon av deg! David heter han.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2009, 14:34   #15
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: Haring

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post
Om AVODen er helt iorden vet jeg ikke helt om jeg kan si. Den ble resatt 3 ganger, og alikevel var det folk som ikke fikk den til å funke. Safety demoen ble tatt manuelt pga dette.
Da var det med andre ord akkurat det samme fortsatt som iapril. Merkelig at det ikke er mulig å få noe slikt i orden på et såpass nytt fly (1/2 år gammelt).
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2009, 15:41   #16
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
Default Re: Haring

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post

Ingen rundstykke eller ost, men smør var det på brettet.

BTW LN-MOW: En av crewet i Y minnet meg noe voldsomt om en yngre versjon av deg! David heter han.
Jaggu, der var jo det en smørbit, jo. Men hva i all verden skal man bruke det til, ha oppå salaten, på kakestykket eller smelte det over kyllingen?

Hva skiller dagens versjon av LN-MOW fra en yngre? Er det foretatt oppgraderinger?
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2009, 20:32   #17
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Haring

Quote:
Originally Posted by AirbusTero View Post
Jaggu, der var jo det en smørbit, jo. Men hva i all verden skal man bruke det til, ha oppå salaten, på kakestykket eller smelte det over kyllingen?

Hva skiller dagens versjon av LN-MOW fra en yngre? Er det foretatt oppgraderinger?
Det vet jeg ikke. Den forsvant sammen med brettet da det ble returnert...

Dagen versjon av LN-MOW er litt eldre enn en yngre versjon ... duh!
Den versjonen jeg traff igår var også litt smalere enn den versjonen jeg traff i Seattle i januar.

Sitter nå ved gate 155 på YYZ og venter på at flyet videre skal ankomme, og reise (helst med meg ombord...). Lukter forsinkelse, men hvor mye vet jeg ikke... *høre på PA* ...flyet er på nabogaten så da blir det vel ikke noe forsinkelse.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam

Last edited by BSSW; 19-07-2009 at 20:35. Reason: Hater pekeplaten på laptopen min...
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2009, 20:40   #18
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,646
Default Re: Haring

Hvis flyet hans er forsinket, så er den eneste delayen jeg kan finne på YYZ (i den terminalen han er i) omtrent nå, en AC-flight til Edmonton.

Last edited by Martin; 19-07-2009 at 20:53.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2009, 21:15   #19
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,409
Default Re: Haring

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post

BTW LN-MOW: En av crewet i Y minnet meg noe voldsomt om en yngre versjon av deg! David heter han.
Såvidt jeg vet har jeg ingen smale barn i Canada ....
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2009, 02:57   #20
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Haring

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Hvis flyet hans er forsinket, så er den eneste delayen jeg kan finne på YYZ (i den terminalen han er i) omtrent nå, en AC-flight til Edmonton.
Sorry, but no sigar...

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Såvidt jeg vet har jeg ingen smale barn i Canada ....
ung var han ikke Vil tippe en 5-10 år yngre.

Greetings fra rom 812 på Hilton Houston Hobby Airport
Sitter her i 8 etg med KONGE utsikt Flight QK 8111 (Air Canada Jazz) var kun 10 min forsinket fra gate, så om den kommer opp på noe liste vet jeg ikke.

Nå skal jeg prøve å få i meg noe mat, før neste innlegg i sagaen kommer
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Haring - the photos BSSW Bilder & foto 13 21-08-2009 14:34


All times are GMT +2. The time now is 06:14.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.