![]() |
|
![]() |
#1 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
Da skal jeg ut på ny tur og denne gang så blir det en noe spesiell tur. De som jeg har fortalt om turen har bare ristet på hodet, i hvert fall de som ikke er her på forumet... Så nå er dere advart ![]() Hadde egentlig tenkt å reise en helt annen plass, men ombestemte meg da jeg fant ut at det skulle være regntid der... Dette blir den lengste ferieturen jeg har hatt (som inkluderer fly), i tid altså. Og jeg vil prøve, så godt jeg kan, å gjøre dette til en live-rapport. Billetter ble kjøpt hos Farmer og hos selskapet som skal frakte meg på noen strekninger. Prisen blir ikke diskutert... ![]() Jeg vil komme med clues til hvor jeg skal videre etter hvert og de 2 første cluene er: 1: 10/28 2: 1815,4 Så da er det bare å gjette, eller vente å se hvor jeg rapporterer fra. Har fått en del hjelp fra forskjellige forumister. Tusen takk til disse ![]() Har fått sjekket inn på de 3 første leg'ene og sete 18F, 21A og 12F er valgt. Men vil prøve å få kapret til meg 17A eller F på første flighten, som overraskende nok ( ![]() Stay tuned...
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Da tipper jeg Toronto. CN Tower er vel 1815,4ft høy?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
10/28 = datoen du kommer hjem igjen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Eller rullebaneretning?
Dessverre.. God tur Olav - gleder meg til å følge med! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Lykke til på ferden! Ser fram til rapporter og ikke minst bilder
![]()
![]() |
#6 |
Browncoat
|
![]() ![]() SÅ lenge blir jeg ikke borte... Hadde da tenkt meg på RAS 09 i august... Takk ![]() Bilder skal bli JC ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da var det Toronto først? Og du skal ha tre forskjelige seter, mao. tre forskjellige flighter. Siden du skal ha 12F på den siste, antar jeg at det ikke er med en widebody, mao. du skal bytte fly et sted på den andre siden av dammen før siste leg til Toronto.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Om det er Toronto du skal til, og snubler over et band kalt "The North", så sjekk de gjerne ut. Musikken er bra, og hun som synger er ikke så verst å se på. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
![]() Får se om jeg får tid, har en del planer for Toronto. Dessuten er det ikke bare Toronto som skal besøkes ila turen ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Browncoat
|
![]()
God kveld fra Toronto, som Hickok fant ut.
Får begynne på begynnelsen da jeg ![]() Det ble avreise ca 0315 fra Egersund og ankomst ca 0430 i god tid til å rekke flighten til FRA. Gikk gjennom sikkerhetskontrollen uten en lyd, og tok turen til venstre (altså inn i innenlandsdelen av terminalen, for de som ikke er kjent) og tok en kikk på hva som foregikk. Det var temmelig livløst der og så kun 2-3 personer der inne mens jeg var der... Tok noen bilder av de flyene jeg så fra innenlandssiden, men med masse lys inne og mindre lys ute ble ikke de bildene så gode... Gikk så tilbake til sikkerhetskontrollen, og forbi den, og videre inn i utenlandsdelen. Holdt til venstre og gikk dermed utenom tax-free butikken og satte meg ved benkene rett ved passkontollen ved gate 11/12 og surfet litt. Prøvde meg på noen bilder av flyene på utsiden der også, og noen ble ikke fullt så værst... Så nærmet det seg Go-to-gate og gate skulle denne gang vise seg å være 15. Trodde det var mer eller mindre fast at EW/LH stod på 11... Uansett så satte jeg meg ned, da døren inn til gateområdet ble åpnet, og ventet til det ble boarding. Kom meg raskt opp og tidlig i køen, men da jeg hadde levert ifra meg BP og id så fikk jeg ett nytt sete i retur. Kan vel ikke si at jeg ble kjempeglad for det... Ble tvangsflyttet fra 18F til 09F. 09F er rett under vingen og har de små overheadcomp. over seg. Heldigvis er rad 9 siste rad med små overheadcomp. og jeg fikk lurt til meg plass til pc-veska i en større plass til den ved raden bak, så kun fotobagen ble liggende under setet foran (ikke det at det hadde vært plass til pc-veska da...) Det som jeg så ut av vinduet mitt var 2 stykk APUer hengende under vingen... De 3 andre så jeg lite til... Knyttnevetesten ikke utført, men tror den ville blitt bestått, hoftetesten bestått under tvil, mens skuldertesten ble det stryk på (men bare så vidt). Take-off ble det også, men så ikke på klokka, så jeg vet ikke om den var på tid. Vi kom opp på cruise og serveringen kunne begynne. Fikk valget mellom ost og skinke (som vanlig), valgte skinke og noe senere kunne jeg få drikke også. Og dere kan vel gjette hva som dukker opp på bordet foran meg ![]() ![]() ![]() Vi landet ca på tid på FRA, men det ble noe lengre å taxe enn normalt, så ble ca 10 min forsinket inn til Concourse B. Heldigvis skulle neste flight videre fra Concourse B så det ble ikke så langt å gå. Hadde ikke fått BP for mer enn SVG-FRA i SVG, så man måtte skaffe seg nytt BP. Heldigvis fikk man gjort det på gate ![]() ![]() Sete nr 21A hadde da blitt valgt ombord i Air Canadas C-FIVR som ser slik ut: ![]() Og man fikk dermed ny flytype og selskap på listen. Har B772 men ikke B773. ![]() Knyttnevetesten bestått, tilogmed plass til et par-tre fingrer til ![]() AVOD-systemet til AC er meget bra. Mye å velge mellom på en skjerm som er større enn den jeg er vant med på LH. Så bl.a The Pink Panther 2 og 2 episoder av The Big Bang Theory. Mat fikk man også utdelt og valget man fikk når det gjaldt middagen var fisk eller kylling. Valgte kylling og slik så den ut: ![]() Smakte ikke så aller værst heller. En time, eller så, før landing fikk vi en liten snack og valg fikk man her også. Lam eller vegitar. Innbakt var de begge. Valgte lam, da jeg ikke er vegitarianer, og liker kjøtt. ![]() Det rød-rosa lyset på bildet er ikke noe som har dukket opp på bildet, men faktiskt slik det var ombord i flyet. Stiligt ![]() Man landet på RWY 24L på YUL og kom seg ut av flyet etter hvert. Så var det å levere det utfylte skjemaet som man må levere i Canada uansett. Ikke ulikt USA. Ble utspurt, og fikk gå videre for å hente kofferten. Da den var hentet så var det å prøve å komme seg forbi tollerne. Det klarte ikke jeg, så jeg ble den heldige vinner av en ekstra samtale som ble unnagjort på 2-3 minutter. Ikke noe problem. Så var det å sende kofferten videre til YYZ. Gikk helt ut for å sjekke inn igjen på nytt. Da det var gjort så var det bare å gå gjennom sikkerhetskontrollen. Gikk glatt igjennom der også ![]() Så da satte jeg meg ned ved gaten jeg skulle videre fra, nemlig gate A5. Der ser en ganske greit hva som flakser forbi av fly, og bilder ble tatt. Bl.a det av C-FIVR og dette av C-FTJZ som skulle fly meg videre til YYZ. ![]() Den CRJ-705en var meget bra. Hadde fått kapret til seg 12F som gir meget god beinplass. Rene nødutgangen jo... Man kom seg til Toronto etter litt om og men. Kofferten min hadde visst blitt sjekket inn helt til plassen jeg skal imorgen (i SVG), men fikk den utdelt da jeg spurte om det. Stay tuned for neste del
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kos deg masse videre på turen!! Du overrasker stadig vekk med nye utflukter
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Spennende med nok en live-report! Takk for matbilder. Maten så ikke all verden ut, litt småkjip (ingen ost, rudstykke, smør?), noe jeg mener å huske fra tidligere TPs fra Air Canada. God tur videre!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Flot rapport så langt. De hadde fått orden på AVOD'en på C-FIVR nå, ja. Den samme fløy jeg med YVR-LHR i april, og vi så jo også denne utenfor hangaren på Everett i januar!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Browncoat
|
![]() Quote:
![]() Quote:
Takk ![]() Quote:
BTW LN-MOW: En av crewet i Y minnet meg noe voldsomt om en yngre versjon av deg! David heter han.
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da var det med andre ord akkurat det samme fortsatt som iapril. Merkelig at det ikke er mulig å få noe slikt i orden på et såpass nytt fly (1/2 år gammelt).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Hva skiller dagens versjon av LN-MOW fra en yngre? Er det foretatt oppgraderinger? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
Dagen versjon av LN-MOW er litt eldre enn en yngre versjon ... duh! ![]() Den versjonen jeg traff igår var også litt smalere enn den versjonen jeg traff i Seattle i januar. Sitter nå ved gate 155 på YYZ og venter på at flyet videre skal ankomme, og reise (helst med meg ombord...). Lukter forsinkelse, men hvor mye vet jeg ikke... *høre på PA* ...flyet er på nabogaten så da blir det vel ikke noe forsinkelse.
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam Last edited by BSSW; 19-07-2009 at 20:35. Reason: Hater pekeplaten på laptopen min... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvis flyet hans er forsinket, så er den eneste delayen jeg kan finne på YYZ (i den terminalen han er i) omtrent nå, en AC-flight til Edmonton.
Last edited by Martin; 19-07-2009 at 20:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
Så ung var han ikke ![]() Greetings fra rom 812 på Hilton Houston Hobby Airport ![]() Sitter her i 8 etg med KONGE utsikt ![]() Nå skal jeg prøve å få i meg noe mat, før neste innlegg i sagaen kommer ![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Haring - the photos | BSSW | Bilder & foto | 13 | 21-08-2009 14:34 |