Norwegian fjerner drivstoffavgift, MEN

Jeg kan faktisk ikke finne en eneste avgang i november som det
fortsatt er drivstoffavgift på, hverken innland eller utland...
Trodde denne skulle fjernes gradvis på noen ruter jeg.
Uansett, ikke noe er bedre enn at den allerede er borte :)

Jeg kan faktisk ikke finne en eneste avgang i november som det
fortsatt er drivstoffavgift på, hverken innland eller utland...
Trodde denne skulle fjernes gradvis på noen ruter jeg.
Uansett, ikke noe er bedre enn at den allerede er borte :)

Det ante meg, synes det er litt "sleipt". Sjekket min mulige waw-svg-waw booking og riktig drivstoff tillegget er vekke, men hva hjelper det når billettprisen er jekket opp slik at summen fortsatt er den samme som når tillegget var der. Rødt kort ilegges herved fra meg til Dy:cry:

Blir lett å legge på fuel tilegg når suppa igjen går over $90 og vips så får man dobbelt opp.

Har snakket med VING, det ser ikke ut til at de klarer å fylle a330 og a321 til LPA på en og samme dag så da blir det enveisbilletter fra kr 300,- :D

Nå er fuel-tillegget hos Norwegian tatt bort! Sjekket nettopp et par eksempler på reiser senere denne uka, både innland og utland, og der stod "drivstofftillegg" i kr. 0,-

Alle Norwegian sine billettpriser ble fra i går, 23.10.08, jekket opp med samme beløp som fuel surchargen var på. Så ja, de har fjernet tillegget, men nei kundene merker ikke noe forskjell pga prisøkningen.

Se, derfor er det idiotisk å kalle det et drivstofftillegg. Kan de ikke bare si at de høyner prisene slik man gjør i alle andre bransjer. Når de kaller det det et drivstofftillegg, innfører det og så fjerner, så forventer man at det påvirker salgsprisen.

Det er riktig, man kan kalle det hva søren man vil. Men for kundene er det bare en pris å forholde seg til, og det er totalprisen for reisen.

Umoralsk forretningsfoersel av Norwegian. Noen boer tipse avisene at DY tar en fast one og oeker prisene i takt med at de fjerner fuel tillegg. Forkastelig!

Umoralsk forretningsfoersel av Norwegian. Noen boer tipse avisene at DY tar en fast one og oeker prisene i takt med at de fjerner fuel tillegg. Forkastelig!

Helt enig!

Dessuten, jeg ser fremdeles at DY reklamerer med enveisbilletter SVG-BGO for 199kr? Finnes dem egentlig? Jeg har lett, men aldri funnet! Det kan vel umulig være lovlig å markedsføre slikt?

:question:

Det han mener er vel at det er lite kosher av Sleske Kjos aa uttale at de vurderer aa kutte fuel tilleggene dersom prisen stabiliserer seg under 70 dollar fatet, men han glemmer aa fortelle at DY kommer til aa oeke prisene til akkurat det prisene var inkludert fuel tillegget bare dager etter uttalelsen.

Ikke akkurat aerlig og redelig gjort.

Greit at man maa tjene penger paa det man holder paa med, men da faar han pinadoe vaere aerlig aa si det da!

Du mener La-oss-publisere-selskapenes-pressemeldinger-helt-ukritisk-Boarding.no

De er vel ikke alene om det, så vidt jeg har sett. Et annet aspekt ved den meldingen er at de bare sammenligner tillegget, ikke totalprisen :drunk: Godt det blir tre scanair-treff ila en måneds tid snart - det var det med hvorfor man drikker.....

Jeg ikke ser problemet.

Ingen liker disse gebyrer. Alle er imot den.

Mens den andre siden er, selskaper ma tjene penger. SAS sier de trenger 10% mere for a overleve pa sikt. Na gjör Norwegian dette, a heve priser, og noen her inne i forum oppförer seg som det finnes en norsk lov som sier at alle priser ma starte ved 299 eller 199 NOK. Nei, det ma de ikke. De priser ma starte der hvor kostnader ligger. Kostnader har stigget, derfor har prisene ökt.
Alt annet er Sterling-way-of-business.

Jeg tror det er langt mer troverdige a si at man ikke tar fuel-surcharge mens adjusterer prisene i forhold til hva sine egne kostnader har stigget. Til slutt er det jo fri til hver eneste kunde a velge om de vil akseptere tilbyd pris fra selskap eller ikke.

Back