![]() |
|
![]() |
#1 |
A330
![]() Join Date: Mar 2007
|
![]()
Har alltid ønsket og få med meg flyradio og lurer på om det er en radioscanner du må ha da. Hvor får man tak i slikt og hva koster det?
Takk. Mikael |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Prisen ligger vel på rundt 1000-2000 kroner. Min kostet 1000 kroner og den er jeg veldig godt fornøyd med.
Jeg har en Uniden UBC30XLT. Alex.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
er å får kjøpt på Teknikk Magasinet..
![]() ![]() ![]() muligens billigere å kjøpe via nette.. f.eks. Aviation Megastore..
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
http://www.dinpris.no/#shopping:1&search:Uniden+XLT
![]() |
#5 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Hei.
Skal du kun bruke scanneren ved spotting - så trenger du en Maycom AR 108 og en ørebøyle med 3,5 mm kabel. Denne holder til å lytte lokalt på flyplassen osv. Bor du " ikke i nærheten " så skaf deg en Uniden 72- 92 - 3500 osv - dette inner du på www.dittvalg.no eller www.eurobuy.no Skal du lytte på alt innen flyrekvenser så finnes det mye å bruke med antenner på møne, osv. I går så brukte de en reserve frekvens 120.475 på OSL - det finner noen ut av ved bruk av Uniden Bearcat med Close Call. De finner frekvense selv. Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvis du vil ha en scanner som kan motta mere enn flyfrekvenser, så vil jeg anbefale Icom IC-R5.
Litt dyrere, men kvalitet deretter. Eneste "drawback" : den har så mange muligheter at det tar tid å lære seg bruken. ![]() Vil anbefale et firma pga usedvanlig god service: Permo
![]() |
#7 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
og ikke minst så har den oppladbar batteri. Du har vell ikke så lang vei til Svinesund som har et greit utvalg. Kanskje det billigste er å handle på nettet fra utlandet ? Ser at min modell er gått ut, men det er kommet en ny som heter : Uniden Bearcat UBC92 XLT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Developer
![]() Join Date: May 2006
|
![]()
Eg bruker min Maycom AR-108, kjøpt på www.smartprodukter.no -pris kr 699,- (+frakt).
"Knøttliten" -dvs, veldig håndterbar, med mulighet for ørepropper (jack-plugg), forhåndsprogrammerbar, dual canal scan, samt activity-scan + div. Heilt grei radio, ikkje overdimensjonert med funksjoner. Fant en liste med frekvenser her: http://www.smartprodukter.com/radio-frekvenser.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Skal på kvadrat i morgen og kjøpe Uniden UBC 92XLT.
![]() Gleder meg, har hatt lyst på scanner lenge. Så nå får jeg en før airshowet. Tusen takk for god hjelp Roxman. :clap
![]() |
#10 |
A330
|
![]()
Hvilken butikk på Kvadrat selger radioscannere. Er en del i Stavanger?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Teknikkmagasinet. De finner du også på Stavanger Storsenter.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Denne kjøpe jeg på dittvalg.no. Og er veldig fornøyd. Radioen funker som faen, og det var rask levering uten problemer. Og ikke en for dyr pris.
http://www.dittvalg.no/default.asp?CatID=1&DepID=1&MenID=1&Ar tID=4
![]() |
#13 |
A330
|
![]()
Lurer på hva rekkevidden er. Bor 50 km fra hovedflyplassen. Ellers virka den saken der bra. Ikke for dyr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg bor noen mil fra Flesland nede i en dal og den funker veldig fint.
![]() |
#15 | |
Traveler
|
![]() Quote:
Det er montert basestasjoner i alle mulige Telenorsiter for å dekke enorme områder og tror at noen kan fortelle litt mere om oppbygging av mange sendere samtidig som dekker store områder. For et eks så dekker 118.300 ENGM ned til oss 45 km bilvei fra osl ordi den ikke står lokalt på selve flyplassen, men 119.875 dekker halve østlandet og står sikkert 5-6 steder rundt omkring !!! Det må virkelig andre fortelle oss. MICRO sitter du hjemme og bruker utvendig antenne - så rekker du langt og flyene vil du alltids høres på lange avstander - lykke til - så for vi se om noe kan hjelpe oss med dekningsområder ![]() Jan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
A330
|
![]()
Kanskje jeg kjøper en antenne. Aner ikke hvilken antenne jeg bør kjøpe. Gjerne en billig en. Er det også noe annet xtrautstyr jeg trenger for å bruke den i Asker.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Roxman sa han lagde enn selv, å den fungerte bra. Spørr an om nærmere info.
![]() |
#18 | |
Traveler
|
![]() Quote:
Bor du i Asker - så dekker du stort sett alt utenom 118.300 - legg inn det som finnes av flyfrekvenser og prøv deg fram. Ta gjerne kontakt på PM Jan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
A330
|
![]()
Jeg kom på at det er et hus som ligger på en haug rett på andre siden. Takket være det huset får vi ikke inn signaler på Canal Digital parabol. Så nå henger det en Canal Digital tallerken utenfor huset og ikke gjør nytte for seg. Har dette også noe å si for signaler fra fly også
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Slenger inn et spørsmål ang scannere her istedenfor å lage ny tråd.
Noen som vet om det blir brukt noen spesielle frekvenser under showet på Sola. Eller skal vi lytte på de "vanlige" frekvensen. Må ha en scanner i lommen der nede ![]()
![]() |
|
|