• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Direktflyg med base på TRD

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: Direktflyg med base på TRD

Eller chartervirksomhet. Hvem vet?! Kjenner ikke til hvordan Jetstream32 liker seg på 1199m (BNN) og den nye banelengden SSJ får når den er ferdig sertifisert ifm økt rullebanelengde. Har hørt 931m men har ikke fått dette verifisert.

Ser at svenske Direktflyg AB søker folk til sin (nye?) base på TRD.
Tror kanskje jeg kan bekrefte "nye". Har de base der nå, så har jeg missa litt vel mye :)

Eller chartervirksomhet. Hvem vet?! Kjenner ikke til hvordan Jetstream32 liker seg på 1199m (BNN) og den nye banelengden SSJ får når den er ferdig sertifisert ifm økt rullebanelengde. Har hørt 931m men har ikke fått dette verifisert.

Jetstream er jevnlig på ENBN i form av HTA (scanbird/helitrans) som flyr til helikopteravgangene :)

Hvis de har vunnet anbudet for å fly på disse rutene til BNN og SSJ, så må de i så fall ha flymaskiner med minst 30 seter iflg andbudsutlysningen :) For å fly til Namsos og Rørvik trenger operatøren kun fly med 15 seter.. Rullebanen på SSJ er nå på 1069. Grunnarbeidene er ferdige så nå gjennstår det kun asfalt og lys så er rullebanen på SSJ 1199m ;)

Noen som vet når vi får vite om ''vinnerne'' for anbudet på småflyplassene?

Noen som vet når vi får vite om ''vinnerne'' for anbudet på småflyplassene?

mener det stod en plass at det ble offentliggjort i begynnelsen av Januar neste år.

Flott med et nytt selskap i TRD og ikke minst en ny base. Kanskje også en posisjonering i forbindelse med anbudsutlysningen som CK antyder. Blir spennende og se fortsettelsen.:D Ettersom Helitrans ettersigende skal slutte med Jetstream så vil jeg tro at Direktflyg muligens tar Statoilcharterne til BNN og KSU.

Last edited:

Jeg lurer på at selskapene som leverer inn anbud får oversendt protokoll fra anbudsåpningen ganske snart etter. Det vil si at de selv kan se om de er billigst og dermed "ta sjansen" på at resten av anbudet ikke blir forkastet av andre årsaker. Men jeg er dog ikke sikker.

Back