![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,527
|
![]()
http://www.travelnews.no/no/Forsiden...il-nye-hoyder/
"I motsetning til SAS er vi ikke så redde for en eventuell konjunkturnedgang eller høye oljepriser. Også i slike tider vil man oppleve prispress, og det kan være at antallet flypassasjerer reduseres noe. Det kan godt være at de passasjerene som faller fra tilhører vår kundegruppe nå – de som tidligere fløy lite, men som nå unner seg en og annen tur. Men det vil også bli større prispress på forretningsreisebillettene. Når bedrifter eventuelt går dårligere vil de se på hvor de kan kutte. Da er reiseutgiftene en naturlig utgiftspost å granske. Finner de at vi tilbyr billigere billetter, vil de velge våre tjenester." Gud så kvalmt....! Han kan godt leve i troen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
En airline-boss som ikke er redd for konjunkturnedgang og høye oljepriser har enten litt for stor tro på sin egen og selskapets fortreffelighet eller så har han mistet bakkekontakten fullstendig. Husk ordtaket håvmod står for fall...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,527
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,490
|
![]()
For det er ingen tvil om at det har blitt mye billigere å fly etter at Norwegian kom på markedet. – Tenk deg; før så kostet en flybillett tur-retur Oslo-Alta 9000 kroner. Det er en vanvittig pris. I dag kan du finne den hos oss for like over tusenlappen.
Hrm hrm hrm ....... dette er vel en noe drøy påstand ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Daniel er jo kjent for å være litt stor i kjeften - lært litt av MOL? hehe
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Uansett SK Norge bør ha honnør. Selv om det ikke passer meg forsvinner flesteparten av de 15(?) nye destinasjonene de har satt opp i sommer neste sommer......Fikk heldigvis med meg NAP og SVQ........Selv om jeg kunne tenkt meg f.eks. Lyon, Malta pluss noen andre.
Har respekt for dette ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Dessuten vil vi regne på ruter til Finland.
"Det at Finnair eier noen prosent av oss gjør ikke at vi ikke vil konkurrere også på dette markedet. Og hvis vi først kommer inn her, er jo selvsagt også Baltikum aktuelle, avslutter Skjeldam med et smil om munnen. Se får vi se om også våre naboer i øst faller for Norwegians usnobbete folkelighet" Kan det bli Finland som blir DY's neste trekk? Ikke en dum tanke, Finnene plages ikke akkurat av for mange lavprisdestinasjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
|
![]()
Hmm, jeg tviler litt på sammenhengen mellom konjunkturnedgang og flere passasjerer til DY. For flyselskapenes del er jeg vel redd for at en konjunkturnedgang heller fører til færre flyreiser, fremfor flere reiser med DY. Men noen poeng hadde han...
![]() Quote:
![]()
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 567
|
![]()
De er et børsnotert selskap som attpåtil prøver å hente inn penger i øyeblikket. Da må vel PR-strategien se ut omtrent som dette? ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Bare for a understrekke hva han sier, sa etablerer EasyJet ruter til ARN og HEL. Det er helt tydelig at det er gode penger a hente i visse markeder for lavpris-selskaper i nedgangstider. Ryanair parkerer fly mens apner samtidlig innenriksruter i diverse europeiske land hvor de har bedre yield enn pa andre ruter. Og det er flere aktörer fra lavpris-segment som vil öke sitt aktivitet til/fra Skandinavia til hösten. Om man forutsetter at marked ikke vokser, sa vil det ga pa bekostning av de etablerte selskaper som flyr der na.
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 238
|
![]()
Mener å huske en artikkel i DN for ikke lenge siden hvor det stod nettopp at Norwegian for en del år tilbake var enig internt om at de uttad skulle fremstå som at det ikke var noen problemer, mens de i praksis hadde store cash problemer. Jeg kan forstå at dette er spesielt viktig for et flyselskap pgr booking osv. På en annen side er Norwegian et børsnotert selskap, og som aksjonær ville jeg nok vært mer komfortabel med at selskapet har en mer ærlig kommunikasjon med markedet i forhold til status.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]()
uffda.... dette var litt pinlig å lese synes jeg. Klassekampen og gateavisa journalister gjør seg skjelden bra som reiselivsreportere.
__________________
Upcoming flights; mange! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Har ikke tid til aa skrive noe langt innlegg naa, men denne storkjefta tullingen tar kaka. For et selskap som nettopp har hatt en kriseemisjon paa 400 mill og fortsatt er faretruende blakk, boer han kanskje vaere litt mer ydmyk naar oljeprisen passerer 150 dollar??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Denne "tulling" som du beskriver er en av de viktigste menn bak DY sitt suksess. Samtidlig oppfordrer jeg deg a lese det du quoter riktig. Jeg skrev "han har en del riktige punkter" ! jeg tror du forstar at det finnes en visst forskjell mellom en del og alle.
Jeg tror det er oppsiktsvekkende hvor ofte enkelte - delvis prominente - medlemmer gar ute mot personangrep mot Kjos og sine ansatte. Man ma ikke like dem, mens jeg tror en visst respekt skal vises. Det far enda mer pepper om Skjeldam er direkte etterfölgeren av eget person. Visse ting kan man tenkes, mens a publisere den i en apent forum er rett og slett feilplassert. Med slike innlegg mister forum siste liten av seriositeten og man kan spöre seg om dette her en plass for frustrerte ansatte fra selskap ***. Sa virker det pa meg. Oljeprisen av 150 $ hver fat biter alle mens jeg tror visse selskaper med store flyordre i lomma söver langt roligere enn en SAS eller AA som har en stor haug av MD80s i flaten som du kan ikke plassere og som brenner 30% mere fuel per segment i forhold til 737NG. De som ikke klarer at folk först söker etter billigere alternativer för de stopper a flyge som helst - de har ikke forstatt marked. Og selv om alle selskaper flyr med samme ny-teknologi flyene, sa blir det lönnskostnader som avgjör, og det er ingen hjemmelighet at selskaper som Ryanair eller Norwegian ikke betaler de höyeste lönninger i industrien og har heller ikke ansatte med 30+ ars ansinitet.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Enig med siste taler. Å bruke uttrykk som "tulling" bør man holde seg for god til.
Kanskje man skal være flinkere til å tenke seg om en ekstra gang før man sender et innlegg til publisering? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,490
|
![]()
Nei, noen tulling er han ikke. Men intervjuvet gjorde lite for aa bygge opp noe serioest image. Dette var ren cool-aid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
Eller kanskje ta seg tid til å lese "hele" før man slenger ut. I 5 år har stort sett de samme personene her på forumet satt et minus tegn forran nesten alt som er flagget med Norwegian. Det har nok blitt noen kameler å svelge. Tiden får vise om vi får importere flere ørkenvandrende dyr for å tilfredstille matlysten....... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sveriges konsumentombudsmann tar Norwegian til retten | TG923 | Flyforum | 0 | 15-07-2015 16:07 |
Spirit Airlines til nye høyder! | LN-MOW | Flyforum | 0 | 04-05-2012 16:58 |
QF tar inflight entertainment til nye høyder | krølle | Småprat | 2 | 21-08-2011 15:39 |
WIAS når nye høyder | Egil | Flyforum | 23 | 23-10-2008 20:14 |
Nye boardingprosedyrer tar av ... | LN-MOW | Flyforum | 3 | 16-11-2005 19:43 |