En gylden mulighet til å få logget IL-96 på en billig og enkel måte

Eirik

Livsnyter
Medlem
En gylden mulighet til å få logget IL-96 på en billig og enkel måte

Her er en gylden mulighet til å få logget IL-96 på en billig og enkel måte:
Aeroflot flyr IL-96 til Istanbul kommende vinter (og sporadisk også før den tid), gjennomgående billetter fra Oslo er priset så lavt som 1.281,- for en´vei, og ca. 2.300,- for t/r.
Aeroflots to daglige avganger fra OSL til SVO korresponderer greit med både kvelds- og formiddagsavgangen til Istanbul, en trenger altså ikke stresse med visum hvis en ikke ønsker et stopp i Moskva.
Bestilles lett, kjapt og billig på wideroe.no.

Edit: med litt research kan man og fly IL-96 ene veien og 767 den andre, hvis det skulle være av interesse :)

Attachments

• ozyGYf.jpg
    ozyGYf.jpg
    20.7 KB · Views: 1,081
Last edited:
Flott!
Skulle åkt till Istanbul i sommar men var tvungen att skjuta upp det, skal försöka boka om till detta :) Verkligen trevligt med Aeroflot IL-96

Re: IL-96 anyone ?

Takk for tips - det der må vurderes seriøst.
Har et sterkt ønske om å fly Il-96, og dette ser ut som en gylden mulighet!
Og det er sikkert at man ikke trenger noe visum når man skal ha transfer i Moskva?!
:fly

Og det er sikkert at man ikke trenger noe visum når man skal ha transfer i Moskva?!

Yepp.

Skal også få med meg denne i løpet av vinter, høst eller vår en gang.
SU bruker -96 til Antalya i sommersesongen, men klarte ikke å oppdrive en fornuftig pris fra Oslo og knapt nok fra Moskva, så stod over for sommerens Tyrkia-tur. (en slags tradisjon: Har 3 ganger ankommet Antalya fra Moskva med IL-86, senest for knappe to år siden, rett før flytypen ble pensjonert for godt).
Cubana flyr vel fremdeles IL-96 fra London Gatwick til Havanna for en rimelig penge noen ganger i uken for de som synes det er en enda bedre ide. :)

Last edited:

Sjekka litt; ser ut som IL-96 settes inn på Istanbul fra 28.oktober av.
Erstatter da tilsynelatende Boeing 767. Airbus 319/321 benyttes på enkelte av avgangene.

Last edited:
Re: En gylden mulighet til å få logget IL-96 på en billig og enkel måte

Ser også at SU også flyr IL-96 til Heraklion på Kreta, finner enveisbillett til 2.000,- fra Oslo på den datoen jeg skal ned i september, skal vurdere det.

Hvordan er været i Istanbul på vinters tid da? Er det noe vinter i det hele tatt? :)

Den her må vurderes seriøst, en del venting på SVO, men pytt pytt.
Tusen takk for tipset Eirik :)

Hadde sikkert vært artig. Men er det trygt? Flygende sovjetkasser..

Hvordan er været i Istanbul på vinters tid da? Er det noe vinter i det hele tatt? :)

Kaldt! Tykk jakke, type kaldt. Men ikke kaldere enn at det er verd det for en tur med IL96.

EDIT: Flytidene, derimot. De er jo en smule hårete da.

Last edited:

Kaldt! Tykk jakke, type kaldt. Men ikke kaldere enn at det er verd det for en tur med IL96.

EDIT: Flytidene, derimot. De er jo en smule hårete da.

Men ikke mere hårete enn at det er verd det for en tur med IL96. :D
Tidspunktet for kveldsavgangen fra OSL ser ut til å variere og dermed også ventetiden på SVO. Sist jeg var der fikk jeg tilgang til en lounge med hjelp av Diners kort, noen timers søvn i en lenestol der er plan A. Ellers er det og mulig å fly tidlig ettermiddag fra Oslo og kveld videre til IST.

Hadde Istanbul nyttårsaften for få år siden. Egentlig god temp, som norsk april...

Oslo-Moskva-Larnaca med IL-96 på strekket SVO-LCA er priset til hyggelige 1.611,- en´vei fram til starten av oktober.

Attachments

• 9CRVMs.jpg
    9CRVMs.jpg
    13.5 KB · Views: 769
Last edited:

Ja, da har jeg bestilt min første billett med Aeroflot noensinne.
Det blir tur i mars til Istanbul via Moskva. Blir fint å få både SU og Il-96 i logboka.
Videre har jeg bestilt returen til Trondheim med Turkish via London (med A330-300), første tur med TK. Siste etappe blir en bonusreise med SAS via Stavanger og Bergen.
En hektisk reise torsdag til søndag, men mye fly og nye byer!
Takk Eirik for tipset!

Flyreiser alt i alt: rundt 3000,-
Det synes jeg er akseptabelt for en slik rundtur :spin

Back