LCY-JFK med A318?

Magnus

ScanFlyer Blue
Satt nettopp og kikket på flightradar24 og så plutselig en A318 på vei til JFK. Første som slo meg var at det må være feil. Sjekket dette opp mot arrivals på JFK og det viste seg at det faktisk var tilfellet. Callsignet: BA3. Noen innspill?

Re: LYC-JFK med A318???

Gammelt nytt, og hvis du leter litt finner du også en tripreport i Tripforumet .. ;)

Re: LCY-JFK med A318???

HAHA, beklager! Viser til hva som står under nicknamet mitt :p Newcomer.

Hva er så merkelig med dette da?
Det har vært benyttet A319 og B737 i mange år i biz-konfigurasjon. Dette er jo et biz tilbud begrenet først og fremst på biz pax fra City.

Last edited:

Viser da igjen til det som står under nicknamet mitt. Altså Newcomer. For en som er ny i gamet, kan dette kanskje virke som et avvik fra det normale?

Hva er så merkelig med dette da?
Det har vært benyttet A319 og B737 i mange år i biz-konfigurasjon. Dette er jo et biz tilbud begrenet først og fremst på biz pax fra City.

Det som vel må kunne sies å være spesielt med dette er at flygningen går fra London City Airport. For de som har vært der er det ikke så mye som skulle tilsi muligheter for IC-flygninger, og de fleste flyene som trafikkerer LCY er turboprop og mindre jetmaskiner (som f.eks. Avro og Embraer).

Det som vel må kunne sies å være spesielt med dette er at flygningen går fra London City Airport. For de som har vært der er det ikke så mye som skulle tilsi muligheter for IC-flygninger, og de fleste flyene som trafikkerer LCY er turboprop og mindre jetmaskiner (som f.eks. Avro og Embraer).

Også Airbus da....

Ifølge AWs juliutgave var det en del misforståelser rundt lanseringen av ruten i 2008. Flere aviser og radiostasjoner annonserte at BA ville bruke A380 på den nye ruten, noe som gjorde naboene til LCY en smule bekymret...

Ja, det var også noe jeg stusset over. Har selv landet på LCY på en flight fra ZRH for et par år siden. Den er jo vanvittig liten!

LOL, hvis noen var bekymret fordi de trodde A380 skulle begynne å operere på LCY fortjener de nesten prisen for årets flyignorant :lol:

Viser da igjen til det som står under nicknamet mitt. Altså Newcomer. For en som er ny i gamet, kan dette kanskje virke som et avvik fra det normale?

Fullt forståelig! Bare hyggelig at du spør :) Selv Stian har sikkert lært av å spørre ;)

Fullt forståelig! Bare hyggelig at du spør :) Selv Stian har sikkert lært av å spørre ;)
Det har jeg :colgate:
Var absolutt ikke meningen å framstå som sur eller arrogant. Men noen ganger er det lett å glemme at ikke alle sluker flynyheter, og dette er jo noen som de fleste flyinteresserte vet. Beklager måten det kom fram på.

I tilfelle du skulle være interessert: så utføres lignende
operasjoner med B737-maskiner -
som flyr fra Europa til USA (og det uten mellomlanding).
Selskapet "PrivatAir" (Selskap fra Sveits) opererer flyvninger
for andre selskaper, bl.a. KLM og Lufthansa - hvor de flyr
i "all business config" med BBJ/BBJ2 (altså spesialversjoner
av B737-700/800) med ekstra fuel-tank; og kan dermed
fly direkte fra Europa og over til USA.

Så i tillegg til BA sin A318 er det dermed også operasjoner
med mindre Boeing-maskiner over til USA, noe som er
interessant nok i seg selv. Mer info om PrivatAir bl.a.
her: http://en.wikipedia.org/wiki/PrivatAir
noen her på forumet tror jeg også har reist med dette
selskapet på en av disse rutene.

Last edited:
Back