![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,589
|
![]()
DY slår ihvertfall DAT. Såvidt ...
![]() SAS Norge har parkert lavprisutfordreren i kampen om å være Norges mest populære flyselskap. I en svært omfattende jobbreise-undersøkelse som reisebyråkjeden Berg-Hansen har utført gjør SAS et kraftig byks og inntar en suveren førsteplass som det best likte selskapet. http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle2912123.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,420
|
![]()
Det er vel særlig punktligheten som gir utslag i slike undersøkelser... Men for all del - gratulerer til alle i SAS!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
De eneste signifikante endringer jeg ser er at SAS Norge har fått litt mer hederlig omtale, og DAT er mindre likt. For DATs tilfelle må undersøkelsesutvalget være ekstremt lite, og dermed kan bare noen få enkeltpersoners oppfatning prege resultatet. Hadde tidligere den oppfatning at Aftenposten var edruelig i sin språkbruk og litt mer enn gjennomsnittet faglig på høyde med virkeligheten, men nå ser det ut til at også de er falt ned blant de tabloide.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() Quote:
Jeg har mye kontakt med personer i mitt nettverk som reiser mye, og som er reisevante. Felles oppfatning er at DY i stor grad velges bort pga. mange forsinkelser, kanselleringer, etc. Så jeg tror faktisk at "undersøkelsen" bekrefter en tendens. Dette er dog basert på mitt "enkle utvalg". Kjos & Co må nok skjerpe seg og innse at konkurransen fra SAS slett ikke er noe man en gang for alle prate bort i diverse TV-programmer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
Join Date: Jun 2005
Posts: 22
|
![]()
Noen som gidder å se på kanselleringsstaistikk på osl.no? Ser ut til at SAS kansellerer mye hyppigere enn Norwegian. (4-5 ggr!!) Hva vil det ha å si for regulariteten at man kansellerer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Man kan åpenbart kritisere denne statistikken, men like åpenbart er det at Norwegian ikke har klart å fylle innhold i produktet sitt rettet mot jobbreisende. I forhold til hva man sitter igjen med, er deres billetter overpriset. Selskapet er bygget med utgangspunkt i fritidsreisende, det er de gode på, mens SAS er bygget med utgangspunkt i jobbreisende - og det er SAS gode på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,727
|
![]()
Er vel et par ting som gjør at forretningsreisende ikke liker DY så godt (selv om de flyr med dem også).
Av de jeg kjenner som pendler mye øst-vest i Sør-Norge så er ankepunktene punktlighet og bagasje (både pris og handling-tid). Pris, fordi hvis man plutselig må ha med en koffert så blir det ekstra papirarbeid med reiseregninger og styr. Handlingtid fordi kollegene som tok SAS er godt på vei til sentrum, mens de fremdeles venter på bagasjen. (Om det fremdeles er sånn med bagasjeutleveringen på OSL vet jeg ikke, men de inbiller seg det, og det er det som teller) For noen år siden elsket de samme folka DY fordi de var billige og alltid i rute over fjellet. Tid for utlevering av bagasje opplevde de som omtrent likt på begge selskapene.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 07-02-2009 at 17:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Ullensaker
Posts: 513
|
![]()
Det virker som den godeste Villdadsen ikke klarer å holde tungen rett i munnen når han snakker om fullprisbilletter og komplikasjoner med setevalg og bagasje hos Norwegian. Dette er inkludert, og det samme er trådløst internett på de fleste norske flyplasser. I tillegg kan man gå rett til gate hvis man ikke har bagasje. Enklere kan det knapt gjøres!
__________________
[ |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Ullensaker
Posts: 513
|
![]()
I artikkelen snakker han om de viktige fullprispassasjerene og dermed blir det feil å blande inn gebyrer som ikke gjelder dem mener nå jeg.
__________________
[ |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,727
|
![]()
Kan også være journalisten som blander sammen tingene her, hender jo de også fremstiller ting på en litt annen måte enn det som er intensjonen.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Posts: 90
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
Location: Oslo
Posts: 647
|
![]()
Når jeg bestiller billetter (de billigste) med Norwegian gjennom reisebyrået på jobben er bagasje automatisk inkludert i prisen. Jeg kan ikke se at jeg har mulighet til å velge det bort heller, så i praksis fungerer dette på samme måte som om jeg skulle bestilt med noen andre. Skal ikke betale noe mer når jeg kommer på flyplassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]() Quote:
NAX har ikke samme muligheten til å slå sammen flighter som SK har, rett og slett grunnet høyere kabinfaktor. Legger en til at SAS har langt mere matriell (og svakere utnyttelse), er det overraskende at de kansellerer såpas mye som de gjør. Av en eller annen grunn har SAS sluttet med å oppgi regulariteten på hjemmesidene sine. Jeg er hvertfall ikke istand til å få frem ferskere data enn første halvdel av sep-08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]()
Her er linken. http://images.emailroi.com/users/fli.../library40.pdf
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,565
|
![]()
Den "myten" med SAS-kanseleringer var vel noe som oppstod den perioden da veldig mange av SAS-pilotene sykemeldte seg? I så fall er jo ikke "myten" skapt av Norwegian, selv om de nok har forsøkt å opprettholde den...
__________________
Mvh Gunnar |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
|
![]() Quote:
__________________
. Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...-o-O-o-
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Norge kutter i Nord-Norge (10 %) | BU595 | Flyforum | 5 | 08-12-2008 23:36 |
Norwegian + SAS Norge = sant | EB | Reiseforum | 20 | 03-11-2008 16:34 |
Norwegian Norge og Norwegian Sverige - ulike bagasjeregler? | FlightDeck | Flyforum | 4 | 11-04-2008 12:01 |
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige | MD90 | Flyforum | 86 | 12-08-2007 15:11 |
SAS parkerer 10 fly | Jan | Flyforum | 9 | 02-11-2004 19:57 |