Finnairs A350

Someone

Moderator
Staff member
Medlem
Finnair annonserte tidligere setekartet for deres nye A350, og nå har også de første rutene blitt annonsert:

Og det blir Shanghai hvor maskinen først vil settes inn

http://airlineroute.net/2015/04/09/ay-359update1/
eff 25OCT15 Helsinki – Shanghai Pu Dong 1 daily (except following dates in Nov 2015: 02/03/16)
eff 21NOV15 Helsinki – Beijing 1 daily
eff 01DEC15 Helsinki – Bangkok AY089/090 1 daily (Except selected dates in December)
eff 01FEB16 Helsinki – Hong Kong 1 daily
eff 28MAR16 Helsinki – Singapore Initially 4 of 7 weekly

Men Finnair vil også fly kortere prøveflyturer med maskinen og 9 October 2015 er en av rundturene mellom HEL og OSL satt opp med A350. Så blir vel trolig første gang OSL får besøk av A350

09OCT15 Helsinki – Oslo AY659/660

A350_seatmap2.jpg

Her er forresten bilde av deres første maskin, MSN18, under montering i TLS slik den ser ut nå

CCTONnnWgAAi_j-.jpg

Kilde: Den franske utenriksministern på Twitter

Noen som vet hva setepitch og setebredden blir på denne ? Har en anelse om at jo nyere fly det er, jo trangere er plassen. Bare se på A330 som vanligvis har setebredde på 18 mens B787 har en setebredde på 17.3

Noen som vet hva setepitch og setebredden blir på denne ? Har en anelse om at jo nyere fly det er, jo trangere er plassen. Bare se på A330 som vanligvis har setebredde på 18 mens B787 har en setebredde på 17.3

Her tar du feil (tror jeg).

Airbus A350 heter A350XWB - som står for Xtra WideBody.
Setene skal bli markedsledende på setebredde - selv i økonomi.
Airbus har brukt dette i all reklame og kommunikasjon. Dvs. at setene blir bredere enn konkurrentene (787/777/747/A330E).
Sjekk Airbus sine nettsider om A350 - der finner du det :)

Her tar du feil (tror jeg).

Airbus A350 heter A350XWB - som står for Xtra WideBody.
Setene skal bli markedsledende på setebredde - selv i økonomi.
Airbus har brukt dette i all reklame og kommunikasjon. Dvs. at setene blir bredere enn konkurrentene (787/777/747/A330E).
Sjekk Airbus sine nettsider om A350 - der finner du det :)

1. Flyselskapene velger jo selv hvilke seter de setter inn i flyene sine. F.eks har SQ 19" bredde, mens AF har 17,5" i A380. Så bredden på flyet spiller ikke så stor rolle.

2. A350XWB er vel fortsatt litt smalere enn B777 "The cabin's internal diameter will be 5.61 m (18.4 ft) wide at armrest level compared with 5.49 m (18.0 ft) in the Boeing 787[109] and 5.87 m (19.3 ft) in the Boeing 777"

1. Flyselskapene velger jo selv hvilke seter de setter inn i flyene sine. F.eks har SQ 19" bredde, mens AF har 17,5" i A380. Så bredden på flyet spiller ikke så stor rolle.

Såvidt jeg forstår så må de på A350 i større grad plukke fra en "katalog" og det vil uansett være bedre plass enn i 787 med like mange i bredden

Høres rart ut hvis AF har 1,5" smalere sete enn SQ. Da har de enten veldig brede midtganger eller så er de målemetodene som varierer.
Jeg ser Seat Guru hevder det, men det et ikke akkurat fasit

På A350 har kunden valg fra 8 til 10 i bredden i økonomi, alt etter eget ønske. Så dersom noen går for en 3-4-3 config så blir det enda trangere enn i en 777, skrekk og gru.

På A350 har kunden valg fra 8 til 10 i bredden i økonomi, alt etter eget ønske. Så dersom noen går for en 3-4-3 config så blir det enda trangere enn i en 777, skrekk og gru.

Det er ingen som verken har eller planlegger (eller kommer til og ha) 8 i bredden i A350. Muligens noen vil ha 10, men flyets markedsfører som 9 i bredden av Airbus og alle har valgt det til nå

Det er ingen som verken har eller planlegger (eller kommer til og ha) 8 i bredden i A350. Muligens noen vil ha 10, men flyets markedsfører som 9 i bredden av Airbus og alle har valgt det til nå

Derfor reiser vi der det er 1+2+1 :p :p Der kan du få både bakt potet og karsk -en finfin blanding :drink

Er det slik at min monitor/skjerm i C-klasse er plassert inne i "båsen" til naboen? Eller har jeg misforstått helt denne nye fiskebeinsinnredningen? På filmen ser det nesten slik ut. Hvis så er tilfelle vil jo den kunne stå på hvis naboen har lyst til å se på noe når jeg har lyst til å sove.... Jeg tar vel feil her eller???

Espen

Videorendring av kabinen. Blir spennende og prøve real life. Absolutt elegant, men selv for jeg som er veldig glad i nordisk minimalisme ble det veldig lite farger

http://youtu.be/bxD0MEpJT9M

Uff uff... Kjedelige og alt for lyse farger kommer til å bli skittent med en gang, og kombinasjon og grå og hvit påminner meg om AirChina sine A340 som eldret ganske dårlig. Berk...

De burde ha gjort dette i samarbeid med Marimeko eller iitala...

Er det slik at min monitor/skjerm i C-klasse er plassert inne i "båsen" til naboen? Eller har jeg misforstått helt denne nye fiskebeinsinnredningen? På filmen ser det nesten slik ut. Hvis så er tilfelle vil jo den kunne stå på hvis naboen har lyst til å se på noe når jeg har lyst til å sove.... Jeg tar vel feil her eller???

Espen

Den vippes frem/mot deg når du skal se på den. På filmen er den bare i oppslått stilling.

Back