• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bombardier Launches Extended Service Program for Dash 8-100 Aircraft

Farmer

ScanFlyer Crusty
Der kom den offisielle bekreftelsen på noe mange har visst om en god stund.
Da "kortbaneflyet" Dash 8-103 ikke bygges lenger, og flyene som er i bruk får veldig mange start og landinger (cycles ) pr flytime sammenlignet med andre operatører er det nå klart med et program som skal utvide levetiden på flyene.

Mer i artikkelen her: http://www.flightsource.ca/blog/flightdeck/?p=190
 
Ser ut som det er relativt lite som skal til for å øke levetiden til flyene: Litt mer omfattende vedlikehold samtidig som enkelte deler må skiftes ut.
 
Ser ut som det er relativt lite som skal til for å øke levetiden til flyene: Litt mer omfattende vedlikehold samtidig som enkelte deler må skiftes ut.

Basert på det som står i artikkelen høres det lite ut, men det er omfattende nok og koster millioner. Mener å ha hørt det initielt vil ta 6-8 uker pr. individ, og deretter er det snakk om andre vedlikeholdsintervaller osv osv.
 
Nå var det vel aldri noe reelt alternativ at dette ikke ble noe av, men hva hadde alternativene for WF vært hvis de ikke hadde fått istand denne forlengelsen?
 
Back
Top