![]() |
|
![]() |
#1 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Litt festlig for oss som ikke var innvolvert, men friskt språk:
http://www.youtube.com/watch?v=CxeS27akB8M
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,632
|
![]()
Han gjør det jo rimelig enkelt for Havarikommisjonen .....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
avsluttet
Join Date: Jan 2008
Location: avsluttet
Posts: 800
|
![]()
Er det ikke han bergensern som glemte å døtte ned landingshjula?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,622
|
![]()
Hva er konsekvensen av noe sånt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 240
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,682
|
![]() ![]()
__________________
Upcoming flights: None |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Posts: 196
|
![]()
Helt klart en Sunnmøring.. den banninga der e mefødt... .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,593
|
![]()
En klassiker. Det må vel nesten være 15 år siden?
K |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
He he... Var mer opptatt av aa filme enn sjekklista
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2005
Posts: 1,132
|
![]()
Dette må jo være en feil av ATC?
Hvor er det blitt av "cleared to land, check gear"? Måte på hva en single pilot skal få skylden for.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,682
|
![]()
Fra rapporten:
Tilrådinger: Ingen. Vil det si at dette ikke fikk noen konsekvenser for piloten bortsett fra en skrape i lakken (bokstavelig talt ![]()
__________________
Upcoming flights: None |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,593
|
![]() Quote:
![]() Minner meg om flygelederen som snakket til en Bell UH-1B (med ski under) og klarerte vedkommende til landing, fulgt av "Confirm gear down". Svaret var "Gear down and welded". Til allmenn forlystelse på frekvensen. K |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,593
|
![]() Quote:
K |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,730
|
![]()
Er vel LT som evt. tar tak i det. Havarikommisjonen ser vel bare på hva som evt. kan gjøres for å forhindre tilsvarende ifht. lover, regler, prosedyrer m.m.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,593
|
![]()
1995? Tru'kke det. Den gangen var det bare en institusjon, Luftfartsverket, eller Bukken, Trollet, Prinsessa og hele Havresekken som det også kunne kalles.
K |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2005
Location: Oslo, Norway
Posts: 544
|
![]() Quote:
Hører det vel sjelden på Gardermoen også ![]()
__________________
Flights ahead: Litt smårusk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 253
|
![]()
Tror dette er en fraseologi mellom ATC og jagerfly i single pilot operasjoner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flydel funnet i strandkanten i Lofoten - noen som kjenner den igjen? | Jumper G5 | Flyteknisk forum | 9 | 13-07-2010 09:06 |
Noen son kjenner seg igjen? | LCH | Flyforum | 3 | 19-08-2007 00:53 |
Er det noen som kjenner igjen kollegaer? | LN-KGL | Flyforum | 3 | 22-08-2006 04:42 |
Noen som kjenner seg igjen? | LN-KOG | Flyforum | 11 | 20-11-2005 23:49 |
OT: noen som kjenner seg igjen? | CK | Flyforum | 2 | 23-12-2004 17:23 |