Aegan starter Købehavn og Arlanda

Someone

Moderator
Medlem
Aegan starter Købehavn og Arlanda

Aegan vil fra neste sommer begynne med ruteflygninger mellom Athen og Stockholm og København.

CPH blir 3x ukentlig og ARN 2x ukentlig

Re: Aegan starter CPH og ARN

Endelig.
Dejligt selskab at flyve med.
Har undret mig over at de ikke fløj på Skandinavien

Og så har de vel endel gullmedlemmer her oppe som de føler seg forpliktet til å komme opp og vise seg for? :colgate:

Da ble ARN valgt over OSL da?
Fra deres siste press release:

"Er dette endelig bekreftet? Jeg leste i deres siste press release ifm OA takeover:

"AEGEAN will make dynamic start in 2014 also in terms of its network, with a further expansion of international destinations and new routes.
Analytically, AEGEAN announced today the addition of 15 new destinations from Athens in 2014, reaching to 47 overall international destinations from Athens. Specifically the new destinations include: Birmingham in England, Marseille and Nantes in France, Zurich in Switzerland, Hamburg, Hanover and Nuremberg in Germany, Copenhagen in Denmark, Catania in Italy, Abu Dhabi in the United Arab Emirates, Beirut in Lebanon and Paphos in Cyprus, as well as 4 additional cities for considering inter alia, Stockholm, Sweden or Oslo in Norway, Ljubljana in Slovenia, Dubrovnik in Croatia. "

Ser ut som resultatet av dette var at SAS sier opp dagens code-share avtale med Aegen

Satser på at dette ikke får de store konsekvensene for SAS sin daglige avgang til Athen fra Kastrup. Men ja, Aegean er veldig bra de og.

Fikk varmt måltid på økonomiklasse på en tre timers flight mellom Athen og Frankfurt i 2012. Og veldig god service og søte flyvertinner.

Satser på at dette ikke får de store konsekvensene for SAS sin daglige avgang til Athen fra Kastrup. Men ja, Aegean er veldig bra de og.

Fikk varmt måltid på økonomiklasse på en tre timers flight mellom Athen og Frankfurt i 2012. Og veldig god service og søte flyvertinner.

SK flyver faktisk 2x dagligt om sommeren.

Hvis jeg skulle til ATH ville jeg klart foretrække Aegean's service frem for SAS' bob.

Ser ut som Aegean øker neste sommer. ATH-CPH går fra 3x til 4x ukentlig og ATH-ARN fra 2x til 3x

Re: Aegan starter Købehavn og Arlanda

Ruten CPH-Athen udvides:

"På selskabets rute til Athen udvides der næste år til fem ugentlige flyvninger gennem hele sommerprogrammet, hvor der i det igangværende sommerprogram kun flyves fem gange om ugen i den absolutte sommerhøjsæson. Resten af sæsonen flyves der fire gange ugentlig."

CPH-HER udvides også:

"Denne sommer åbnede selskabet desuden en sæsonrute mellem København og Heraklion på Kreta. Denne rute vender tilbage næste sommer og starter i midten af maj måned, hvilket er 1½ måned tidligere end i år. Desuden udvides betjeningen af ruten fra en til to ugentlige afgange."

http://cphtraveller.dk/notitser/graske-aegean-airlines-udvider-betjeningen-til-kobenhavn

Noen nyheter om ARN og OSL til Hellas neste sommer?

Om sommeren flyr jo DY, SK og A3, men ofte klumpet sammen. SAS har hatt ruter til Thessaloniki fra ARN (og jeg tror CPH) denne sommeren. FR flyr dit fra Rygge. Det burde være et større marked der også fra Norge om man ikke må til de mest kjente øyene. Thessaloniki er en hyggelig by i seg selv og det Khalkidiki,-"fingrene" er virkelig vakre og ikke langt unna.

Noen nyheter om ARN og OSL til Hellas neste sommer?

Om sommeren flyr jo DY, SK og A3, men ofte klumpet sammen. SAS har hatt ruter til Thessaloniki fra ARN (og jeg tror CPH) denne sommeren. FR flyr dit fra Rygge. Det burde være et større marked der også fra Norge om man ikke må til de mest kjente øyene. Thessaloniki er en hyggelig by i seg selv og det Khalkidiki,-"fingrene" er virkelig vakre og ikke langt unna.

Mulig jeg misforstår her, men DY opererer jo til en rekke greske øyer, både store og litt mindre (alt avhengig av hvilke øyne man ser med selvfølgelig).

Beste hilsen Espen

Ja, men mest i Kykladene, (Santorini), Kreta og Korfu, tror jeg.

Apollo og SAS/novair flyr til en rekke mindre øyer fra Norge, jeg har brukt de ofte som kun flyselskap , ikke pakkereise. Tror mange gjør det samme. Men det er sikkert marked for flere ruteflygninger.

Back