View Single Post
Old 17-09-2014, 23:36   #244
Peppep
ScanFlyer Gold

Default Re: SAS med seteblokkering for EBG/EBD?

Utkast til brev, er bare å komme med tilbakemeldinger:

Hei SAS og EuroBonus,

Jeg sender denne henvendelsen på vegne av meg selv og mange andre lojale SAS-kunder gjennom mange år. Vi er i all hovedsak fornøyde med EuroBonus, særlig etter relanseringen med “EuroBonus 2.0”, og ser med glede at dere satser på dette med kampanjer, innenrikslounge, fast track flere steder i landet m.v.

I velkomstbrevet som gullkunde står det imidlertid "Dine reiser vil bli mer behagelige på bakken, på flyplassen og i luften” - og vi savner fokus på det siste. Frem til sommeren var en av de største fordelene som “statuskunde” en uoffisiell fordel: blokkert midtsete (soft block), både i Plus og Go. Å komme ombord i en maskin med 95% belegg og være en av få passasjerer med ledig midtsete gjorde at en virkelig følte at SAS verdsetter lojale kunder. Slik vi forstår det var dette helt eller delvis en automatisk funksjon i Altea/Amadeus som gjorde at nabosetet var blokkert for alle med lavere nivå, hele veien fra EBS til EBP (EBS blokkerte EBB, EBG blokkerte EBS+EBB og så videre).

I sommer har det skjedd en endring som gjorde at denne fordelen har forsvunnet helt - til og med for Pandion-kunder. Etter vår oppfatning var dette noe som kostet SAS lite eller ingenting, men ga svært stor merverdi for oss som kunder. Nå er situasjonen i mange tilfeller helt motsatt, og en kan som EBD jevnlig oppleve at nabosetet blir opptatt mens det er mange ledige midtseter i kabinen, noe som tilnærmet aldri skjedde tidligere.

Vi håper at dere kan undersøke om det er noe som kan gjeninnføres.

Med vennlig hilsen
<navneliste>

--
Edit: Send PM til fluxie eller meg med navn, mailadresse og EB-nivå hvis du er med. Jo flere, jo bedre.

Last edited by Peppep; 18-09-2014 at 20:03.
Peppep is offline   Reply With Quote