American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Gjelder alle SAS Eurobonus American Express kort i Juli måned. Alle kjøp i utlandet gir 50 % esktra poeng hele måneden.
For deg som reiser mye og er i utlandet er det en fordel å kontakte medlemsservice for å gi din aksept på at vi kan kommunisere med deg på Epost og / eller SMS. Da er du sikret at du alltid får informasjonen til rett tid.
Vidar Bergseth
DNB / American Express

wohoo! bare synd jeg var i utlandet i juni ;/

I følge AmEx-kundeservice skal jeg motta kortet innen en uke fra konto ble opprettet. Konto ble opprettet i går morges (mandag), så da bør jeg uansett ha det før den 16. juli.

Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar å motta Priority Pass-kortet?

Jeg fikk Priority Pass sammen med Amex-kortet i sin tid. Vet ikke om dette fortsatt er praksis.

Pinkodebrevet kom i dag (Platinum-konto Centurion Line ble opprettet på mandag 30. juni), så det gikk fort.

AmEx Platinum ringte meg for å informere om at både AmEx-kortet og PP-kortet ville komme i god tid før 16. juli.

God oppfølging -og service.

Er det noen som kan bekrefte at valgfritt American Express kort faktisk er uten årsavgift så lenge man er Eurobonus Diamond medlem?

Det eneste jeg har funnet om dette er denne (siterer bare et utdrag av Ph34r's post):

.... En liten nyhet er jo at vi har besluttet at Diamond medlemmer får valgfritt American Express kort uten årsavgift så lenge de er Diamond medlemmer......
"

Mens på SAS sine sider står det fremdeles ingen ting om dette: https://www.sas.no/eurobonus/opptjen-poeng/kombinertkort/

Er det noen som kan bekrefte at valgfritt American Express kort faktisk er uten årsavgift så lenge man er Eurobonus Diamond medlem?

Det eneste jeg har funnet om dette er denne (siterer bare et utdrag av Ph34r's post):

Mens på SAS sine sider står det fremdeles ingen ting om dette: https://www.sas.no/eurobonus/opptjen-poeng/kombinertkort/

Jeg kan bekrefte å ha betalt årsavgift som EBD iallefall...

Det gjør det faktisk ;), hentet fra linken du la ved.

American Express
Platinum

Startpremie 12 000 p

Ta med en venn på en bonusreise med SAS hvis
du handler for 100 000,-
i løpet av ett år.

Reise- og kjøpsforsikring

20 Ekstrapoeng/100 kr

Stop Service+

Ingen årsavgift for Diamantmedlemmer

850 kr Første året
deretter 1700,-/år

Det gjør det faktisk ;), hentet fra linken du la ved.

Takk RedLine! :drunk:

Sjekket ikke linken hos SAS denne gangen, var helt sikker på at det fremdeles stod det samme der nå som før - altså ingenting om Diamant-kortinnehavere...

Pinlig. Veldig pinlig...:headbang

Problemet nå er vel om Amex har fått oversikten over hvem som er EBD hos SAS. Det hadde de ikke fått sist jeg snakket med kundeservice og jeg har ikke fått noe nytt kort, så...

Problemet nå er vel om Amex har fått oversikten over hvem som er EBD hos SAS. Det hadde de ikke fått sist jeg snakket med kundeservice og jeg har ikke fått noe nytt kort, så...

Kort er i alle fall bestilt og innvilget. Er man først blitt poengjunkie så er vel nesten dette obligatorisk. Blir spennende å se hvilken valør de sender ut...

Jeg kan bekrefte å ha betalt årsavgift som EBD iallefall...

Jeg sendte en epost til AMEX kundeservice når årsavgiften dukket opp i oversikten, og de svarte raskt på den og refunderte årsavgiften. Så kontakt kundeservice så ordner det seg.

Lurer litt på hvor mange henvendelser jeg må ha til Amexnorge/dnb før de klarer å shippe ut platinum kort med rett EB nummer.

Kanskje jeg skal kjøre konkuranse, den som tipper riktig får et sølvkort.

Jeg sendte en epost til AMEX kundeservice når årsavgiften dukket opp i oversikten, og de svarte raskt på den og refunderte årsavgiften. Så kontakt kundeservice så ordner det seg.

Det er bare å ringe, Am-Ex har ikke fått oppdatert info fra EB påstår de.

En annen litt rar sak er at om jeg trekker Am-Ex ved innsjekk så ser alltid agent ut som et spørsmålstegn og lurer på hvor jeg skal. Det ligger til enhver tid inne flust med bookinger og navn på dette kortet, selv om jeg selv bare har et par bookinger selv.

Siden jeg har klaget så mye på Amex må jeg skryte litt, tydelig at mail er det som funker. Fikk en superkoselig mail med beklagelse på beklagelse på at ting ikke var ordnet. Ble også listet opp hva som er gjort for at ting skal være iorden og jeg ble godskrevet årsprisen av kortet. Så er det bare å smøre seg med litt tålmodighet og satse på at rett kort ankommer denne gang ;)

Platinum-kortet (Centurion Line) kom i posten i dag (fredag). Konto ble opprettet på mandag som var.

Superrask levering.

PP-kortet har jeg fått beskjed om at skal komme mot slutten av neste uke.

Platinum-kortet (Centurion Line) kom i posten i dag (fredag). Konto ble opprettet på mandag som var.

Superrask levering.

PP-kortet har jeg fått beskjed om at skal komme mot slutten av neste uke.

Du får holde oss oppdatert. Gøy om dnb for en gangs skyld skal klare å levere en premiumprodukt og ikke bare et produkt til premiumpris.

Jepp, gjorde det samme her torsdags kveld og fikk svar fredag morgen at de vil refundere årsavgiften. Kjapt og enkelt!

hvilket amex produkt tilsvarer egentlig amex-sas-platinum, sånn utenfor SAS systemet iallefall? Green eller gold?

Det nye kortet fungerer ikke for vanlig bruk eller kontantuttak her i Tyskland.

Thank you Amex for making my holiday FUBAR.

Med tanke på at jeg klarerte dette på forhånd med Amex kundeservice (at jeg skulle destruere forrige kort, og begynne å bruke det nye i fobindelse med tur til tyskland) er dette mildt sagt provoserende og skuffende.

Så skal du til utlandet. Styr langt unna AMEX. Sats på Visa eller Mastercard, og det er nok en fordel å bruke feks Nordea eller lignende som leverandør.

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back