Re: Re-ruting ved innsjekk?
Semi-relatert:
Ved retur fra MIA til OSL i februar, med UA fra MIA til EWR, hadde jeg en flight med avgang klokka 1300. Ankom flyplassen tidlig, og vel inne i terminalpiren der UA holder til gikk jeg mot gaten flyet mitt skulle gå fra om 3-4 timer. Der var en tidligere flight til EWR i ferd med å boarde, og jeg spurte person i gate om det var mulig å hoppe på denne flighten i stedet (heller vente på transfer i lounge på EWR enn i terminal på MIA). Siden det var ledige seter på flyet tok vedkommende det som helt i orden og ganske rutine å bytte billetten min til denne flighten i stedet, siden bagasjen min var transfer på EWR uten å måtte sjekkes inn på nytt.
Er dette noe som er vanlig, eller i det minste tillatt uten problematikk for selskaper som SAS, DY, osv? Så lenge salg er stoppet, det er ledige seter og passasjerer spør på eget initiativ, ser jeg ingen negative sider med det. Man kan jo åpne setet på det senere flyet for salg igjen, og hvis et fly skulle kanseleres senere på dagen, har man jo allerede ekspedert minst én passasjer.