View Single Post
Old 04-10-2013, 04:28   #5
mcduck
ScanFlyer Gold

mcduck's Avatar

Default Re: Dubai+London på 5 dager på F (Deler av veien)

Dato: 1. Okt 2013
Reiserute: Dubai (DXB) - Oslo (OSL)
Klasse: Økonomi
Flyselskap: Norwegian
Flight: DY 5003
Flytype: Boeing 737-800
Sete: 4F

Nå var turen kommet til å reise hjem.

Rett før utsjekk på hotellet får jeg en SMS fra Norwegian der de beklager at min flight kl 00:10 er utsatt til kl 12:00 grunnet myndighetspålagt hviletid. Jeg ringer Norwegian kundeservice og får godkjent at jeg kan bo en natt til på Radisson Royal på deres regning, men at jeg legger ut. Ingen problem får jeg beskjed om.

En en natt til I dubai betyr en ny kveld på Dubai Mall.

Sov godt den natten, selv om jeg gruet meg til å sitte 7t i boeing 737.
Utsjekk ble kl 8, da vi hadde fått beskjed (feil) av Norwegian at innsjekk stengte kl 09:00 (Når den egenlig åpnet).

Flyplassen i Dubai:

Terminal 1

Vi ble busset til flyet som sto parkert langt fra gaten:

Vel ombord i flyet som forøvrig var nesten tom fikk vi beskjed om at crewet vi egentlig skulle flydd med ble forsinket pga en kansellering av Emirates fra København tidligere på kvelden.

Merket at besetningen virket litt nervøse når vi boardet. Ville vi være kjempesure hele veien? Neida, folk var i godt humør på tross av forsinkelsen på 13 timer. Norwegian disket opp med så mye gratis drikke og snacks vi orket helt gratis fra menyen. Samtidig hadde de bestilt catering, så vi fikk et fullverdig varmt måltid, også complimentary.

Nok av plass - 23 pax

Ikke noe å si på maten:

Norwegian hadde forøvring bestilt så mye mat at alle som ville kunne få mer mat, eller kun mer dessert om de ikke orket en ny hovedrett (Jeg gikk for dessert!). Besetningen ordnet med å sjekke transfer for passasjerer. Virkelig god service idag.

Total flytid fra Dubai ble 7t40m, noe i lengste laget for meg i 737, men det gikk fint, mye pga lite folk.

Pga den 13 timer lange forsinkelsen måtte jeg vente ytterligere 4.5 timer på neste fly til Kristiansand og ble totalt 15 timer forsinket til endelig destinasjon.

Alt i alt en super tur til Dubai, men neste gang vil jeg oppleve mer av gamlebyen og ta ørkensafari. Jeg vil også heller ikke reise alene!

Dette var min første trip-report, håper den falt i smak!

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote