SAS og utfasingen av MD80

Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Jag kanske är tjatig men vad avser man då göra med SE-RJH som står på ARN?
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Jag kanske är tjatig men vad avser man då göra med SE-RJH som står på ARN?

Den har inte flugit senast under SAS utan Spanair så den har jag inte med på listan. Den hanteras utanför SAS d.v.s Priority Aero Maint som fixar den färdig för Return to Lessor eller Scrapper.
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

SAS har sat turbo på udfasningen af MD80 og fremskyndet den sidste flyvning med denne type allerede i oktober i år - som planen er lige nu. Så altså en otte måneders tid tilbage at bumle rundt i den gamle dame.

Den sidste A320 af i alt 13 stk (IndiGo og Spanairmaskinerne), OY-KAS indsættes i trafik i CPH januar 2014.
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Advarsel: Sterkt bilde ... fra Twitter @SAScaptain
Viser nok hvilken del av kjerrene Delta er mest interessert i ...

BEETzhKCMAAkqL9.jpg:large
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Godt billede, Andreas..fordi det måske også siger noget om at disse MDèr
er så "well maintained" at mange dele kan bruges fra dem
Hilsen Ole
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Huff, for et trist bilde! SAS blir ikke det samme når den siste av disse maskinene er ute av drift nei...
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Håper at det blir annonsert her inne lenge i forveien før siste MD80-flight hos SAS.
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Kanskje vi kan få noen oppdaterte bilder fra plattformen utenfor hangaren til SAS Teknisk i tiden fremover?
På forhånd takk!

Beste hilsen Espen
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Hva med at flyprat chartrer en SK MD-80 for en skikkelig farvel-flight ;) :colgate:
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Med mindre at SAS gjør noe for oss, altså sponsing eller noe, da det er god PR, å det trenger SAS ;)
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

MD82 53315 1947 LN-RMO SAS ferried 05-06mar13 OSL-KEF-BGR-BYH, for Delta Air Lines for part-out
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Dersom sted og pris er riktig og det passer tidsmessig så hadde det vært kjempemorro.
Hvor skal vi da? Longyearbyen? Overnattingstur lørdag til søndag til Gottland? Tallin? Riga? Arkangelsk? Til Berlin og se på den nye sukssess flyplassen? Et sted med et skikkelig flymuseum?
Hvor mange % av medlemmene på dette forumet trenger vi for å fylle et fly?
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Akkurat nå er det 3998 medlemmer, av dem 903 aktive, dvs at vi trenger 3,75% av medlemene, eller 16% av de aktive. Eller 40 pers. har med seg en ledsager, og 70 reiser alene, da trenger vi 12,5% av de aktive. Det bør jo være mulig.
Selv hadde jeg foretrukket en interesant destinasjon med overnatting lør-søn. Får vi flybiletten til 1000-1500,- T/R. Overnatting i dobbeltrom ca 500,- Buss T/R Hotell+ sightseeing til 200,- og middag+frokost på hotellet til 200,- så er vi på 1900-2400,- og det er levelig for meg.....
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Du skal ikke se bort fra at det kan bli en markering med en rundflyving fra hver av basene .. men med dagens økonomi er det vel kanskje litt usikkert ..

Men vi er mange som vil ha en markering, så vi får se om noen kommer opp med noe ..
 
Back
Top