Frequent Traveller
Anthill kicker
Re: Nytt stort SAS sparprogram, del 2 (Fagforeningene er enig, nå til styret og banke
La gä at man kanskje helst skal holde seg til en 'klassisk' aksept for RASK som bottomline-paraply for on-line Pricing Strategists ... det det her gjelder er jo ogsä riktignok SALG AV SETER eksklusivt (frakt-kapasiteten er som sagt solgt ut pä forhänd andre veier, dvs pr faste ramme-kontrakter Forwarderene-Operatören seg imellom) !? Men det betyr ikke (i min verden) at man skal helt se vekk fra og 'glemme' frakten : hvis jeg skal fölge din linje, TOS, og holde meg til regnskapsförer-ortodoksi 100 % (husk at regnskaps-tallene for fraktsiden av operasjonen reise pr reise ligger teoretisk 'klare til bruk' - mer eller mindre tilgjengelige i 'BUA' (fra shipping, i LHC-terminologi) for den som önsker !), sä ville jeg anbefale ä bokföre frakts-inntektene som NEGATIVE KOSTNADER, noe som derved senker CASM pä en mäte som gir riktig utslag när den resterende RASM bottomline skal regnes frem og tas til nytte v/on-line pricing for de resterende seter ... hva synes du om en slik lösning, TOS ?Alternativt så kan man si at RASK (inkl freight) = (All traffic related revenue incl. freight)/ASK ...