• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian halehelter - hvem, hva, hvor?

Elyas93

ScanFlyer Blue
Hva skjer med de nåværende haleheltene på -300 maskinene når de blir "vraka" fra flåten?

Blir de overført til -800 maskinene?
 
Re: Halehelter på DY maskinene

Mest sansynlig, ja. Sonia Hennie var for eksempel i begynnelsen på en 300 maskin, men er nå på en 800 maskin.
 
Re: Halehelter på DY maskinene

ER der nogen som har forskellige "ansigter" på halen,altså samme fly med 2 forskellige
ansigter

Hilsen Ole
 
Re: Halehelter på DY maskinene

De har vel fornyet seg helt siden Thor Heyerdahl var på halen til LN-BRU, og nå på LN-KKM.
 
Re: Halehelter på DY maskinene

Etter inspirasjon av brødrene Grimm reiste Peter Christen Asbjørnsen og Jørgen Moe omkring med akademiske stipendier for å samle og nedtegne folkelig prosa, som de senere samordnet, restituerte og gjenfortalte gjennom sine felles bokutgivelser. Samlingene omtales derfor som oftest bare for Asbjørnsen og Moe.

http://no.wikipedia.org/wiki/Norske_Folkeeventyr
 
Re: Status LN-NGF

Han bør spares til den første 787'en.

Ja du sier noe der ;) Synd at slike legender skal bli utelatt, mens andre ukjente (sett i mine øyne) skal få pryde halene til Norwegian. Uansett er det utrolig stilig med egne identiteter til flyene :D
 
Re: Status LN-NGF

Og første B788 får registreringen LN-BKA eller blir det en out of squence LN-BKK?
 
Re: Status LN-NGF

Hvorfor blir det f.eks. -BKA eller BKK som reg? Er det bare tilfeldige bokstaver som blir trukket opp av hatten? Kan forstå hvorfor NOx og DYx er valgt.
 
Re: Status LN-NGF

Typisk norsk og typisk norsk, DYx er vel enkelt pga flightnr, mens NOx er relatert til Norwegian.
 
Re: Status LN-NGF

Kun så mange man får plass til på de seriene ... og dette er tross alt bare registreringsbokstavene.
 
Back
Top