American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Jeg er novise på AMEX Eurobonus, og fikk mitt først for to dager siden... Jeg ser at mitt kortnummeret starter med samme siffer som mitt AMEX Gullkort, 3754. Jeg antar at "ordentlige" platinumkort er anderledes i så måte...?

Nå er det vel bare å skifte max over på AMEX kortet så jeg kan invitere fruen med på tur... :)

37= Amex
54= Landskoden for Norge.
De neste to sifrene definerer "Kortvaløren".

37= Amex
54= Landskoden for Norge.
De neste to sifrene definerer "Kortvaløren".

..om jeg ikke tar feil så er de to neste sifrene de samme på mitt Amex Eurobonus Platinum og mitt Amex gullkort (jeg skal sjekke, men mener at så var tilfellet).

Vet vel dessverre svaret, men er det fortsatt slik at en ikke får poeng dersom en betaler en innenlandsreise med Amex Eurobonuskort?

Vet vel dessverre svaret, men er det fortsatt slik at en ikke får poeng dersom en betaler en innenlandsreise med Amex Eurobonuskort?

Det stemmer det, men beløpet teller mot opptjening av omsetning, hhv 100' / 130', i forhold til å omsette nok for en Companion Ticket.

Kan man ikke bare købe via et online rejsebureau? De opgiver vel ikke om det er en indenrigs- eller udenrigsrejse du køber?

Noen som vet om companion ticket kan overføres til andre? Altså til et annet EB-medlem som benytter sine egne poeng og får 2 for 1...

Tviler egentlig på at det lar seg gjøre.

Har ansökt om SAS EB Amex i Sverige nå, siden de hadde et velkomsttilbud på 20.000poeng ved oppstart.

Et spörsmål; Jeg finner ikke noe om dekning av egenandel ved skade på leiebil i vilkårene, men jeg mener noen har skrevet om det tidligere her? Gjelder det bare en viss type SAS Amex?

Takk for svar!

Har ansökt om SAS EB Amex i Sverige nå, siden de hadde et velkomsttilbud på 20.000poeng ved oppstart.

Et spörsmål; Jeg finner ikke noe om dekning av egenandel ved skade på leiebil i vilkårene, men jeg mener noen har skrevet om det tidligere her? Gjelder det bare en viss type SAS Amex?

Takk for svar!

Det er en egen forsikring, ikke del av reiseforsikringen. Usikker på hvordan det er i Svergie i forhold til Norge siden Amex selv "driver" korttjenesten i Sverige. I Norge har banken DNB driften av privatkortene.

Blar du litt tilbake i denne tråden mener jeg du skal finne mer informasjon om det.

Takk for svar!

Jeg tror ikke der er denne forsikring med i det svenske kort. Jeg har ihvertfald ikke set det i da jeg fik mit svenske AMEX. Det er vist kun i Norge.

Nei, jeg kan heller ikke finne noe i de svenske vilkårene - men ble litt usikker da jeg ser andre nevne denne fordelen på sine norske SAS Amex.

Det er jo en rett stor fordel å ha, går en god del hundrelapper i löpet av ett år for å forsikre seg mot egenandel ved leie av bil.

Hei,

Jeg driver og undersøker Amex Eurobonus og tenker å hive meg på tilbudet nå med 20% ekstra poeng i oppstartspremie. Da jeg er under 30 år ville derimot ikke representanten jeg har pratet med gi meg Platinum-kortet, og henviste meg til Premium. Jeg er jo mest interessert i Platinum-kortet av flere gode grunner (som er nevnt her inne allerede), men vurderer Premium om jeg ikke har tilgang til Platinum. Hva bør jeg gjøre for å få Platinum-kortet? Henvende meg til Amex per telefon eller sende søknad via hjemmesiden deres? Noen som har erfaringer med dette?

Hørtes rart ut. De pleier jo å kaste de kortene etter folk. En tur på Gardermoen så har du 2 unge svensker som vil stappe de inn i alle kroppens hulerom på deg.

Aner ikke hvordan den økonomiske situasjonen din er, men mulig de bruker alder som en excuse om du feks ikke har super inntekt eller betalingsanmerkninger fra før?

Vi er mange her som er under 30 og som har fått Amex Platinum, så det høres litt rart ut

Hei,

Jeg driver og undersøker Amex Eurobonus og tenker å hive meg på tilbudet nå med 20% ekstra poeng i oppstartspremie. Da jeg er under 30 år ville derimot ikke representanten jeg har pratet med gi meg Platinum-kortet, og henviste meg til Premium. Jeg er jo mest interessert i Platinum-kortet av flere gode grunner (som er nevnt her inne allerede), men vurderer Premium om jeg ikke har tilgang til Platinum. Hva bør jeg gjøre for å få Platinum-kortet? Henvende meg til Amex per telefon eller sende søknad via hjemmesiden deres? Noen som har erfaringer med dette?

Ring AmEx og spør så får du et skikkelig svar.

Jeg søkte om Corporate kortet før de kom med privatkortene og fikk bare et brev med "avvist på generelt grunnlag". Forstod ingenting da jeg har økonomien sånn nogenlunde i orden. Men ringte og fikk den rette forklaringen om at firmaet trengte flere ansatte. Det var jo ok.

Så ta en telefon.

De er litt restriktive med Platinum kortet, men har du en grei lønn og økonomi så kan det hjelpe å ringe og håpe du kommer i prat med en hyggelig person som ikke er alt for firkantet.

Inntektskravet for Platinum er egentlig 600 000 kr.

Takk for gode tips, jeg skal ta en telefon. Jeg er fast ansatt i grei jobb og uten betalingsanmerkninger tidligere, så økonomien er nogenlunde i orden. Får håpe det ordner seg da :)

Jeg fikk platinum når jeg søkte for et år siden, på den tiden hadde jeg vel knapt oppført årsinntekt over 350.000 ettersom jeg akkurat hadde avsluttet doktorgraden. Hadde egentlig regnet med at jeg måtte sende over min nye ansettelseskontrakt med den nye inntekten min, men det trengtes ikke. Jeg var på det tidspunktet 28år.

Sa forresten opp Plat kortet mitt denne uken, det finnes andre kort som gir bedre fordeler til lavere årspris...

Sikkert en fordel om du da skriver de kortene, slik at han får tips om de.

Status
Not open for further replies.
Back