View Single Post
Old 09-03-2012, 18:35   #143
Frequent Traveller
Anthill kicker
 
Frequent Traveller's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
Default Re: Betale mer for midtgang? Og betrakninger rundt frakt

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
... men ikke ser ut til å være tilpasset markedets (flyselskapenes) ønsker ...
Mener du ordet "ønsker" bokstavelig, JoeW ? ... eller henviser du egentlig mer spesielt til markedets (flyselskapenes) etablerte flåte-taktikk pr idag, dvs flyene som er i bruk pr idag ? ... eller kanskje du heller mener å henvise til markedets (flyselskapenes) flåte-strategi (dvs innkjøps-politikken), son angår flåtene tidligst om 4-6 år ?

Jeg spør om det, for hva aner vi egentlig om "markedets (flyselskapenes) ønsker" idag, annet enn at det får vi vite mer presist omtrent 36 mndr før flyenes leverans. Dvs, mht Kjos' fly, etter 2013-2014 ... ? Fly som er i bruk idag tilsvarer "ønsker" som ble utøvet som bestillinger 10-15 år tilbake. Kjos har tatt innstilling kontraktuelt til "100 stk A320 Series NEO delivery slots". Eventuellt kunne flyene bli levert som H21QR NEO eller H22QR NEO, om Kjos har uttrykket ovenfor Airbus et slikt "ønske" ... i all fortrolighet, mellom seg selv og John Leahy ??

Nettopp derfor skulle denne tråden være ganske relevant ! (Mener Frequent Traveller ?)
Frequent Traveller is offline